17 pontos csekklista, hogy miért is vagy most boldogtalan?

2022. szeptember 02. 07:30 - Life Advisor

csekklista_boldogsag_17.jpgOkos vagy. Sajnos az okos emberek néha olyan gondolkodási mintákat mutatnak, amelyek megakadályozzák őket abban, hogy boldogok legyenek. Bár időbe telik, amíg ezeket a mintákat megváltoztatjuk, mindegyik csak a "nap nyomorúságában" tükröződik. Ezeket azonnal lezárhatod. Nem mehetsz boldogtalanságból tökéletes boldogságba egyetlen nap alatt. Ellenőrizheted viszont, hogy mi zavar jelenleg és megpróbálhatod megszüntetni a zavaró tényezőket. Így a negatív hiedelmeid is megszűnnek. Íme egy 17 pontos csekklista, ami pontosan ebben lesz a segítségedre.

 

 

Túl sokat gondolkodsz

Ezt 4 különbőz módon teheted:

1. A múltbéli hibáidon rágódsz és arra gondolsz, mit csinálhattál volna másképp

El kell fogadnod a tényt, hogy a múlt már elmúlt. Semmit sem tehetsz, hogy megváltoztasd és minden ráfordított gondolat egy gondolat, amelyet nem használsz fel a jelen helyzeted javítására. Fogadd el a múltat és lépj tovább!

2. A jövőben élsz, mert "minden csodálatos lesz"

Minden idődet egy elképzelt, tökéletes holnapban töltöd, így nem marad időd arra, hogy ezt valóra is váltsd. A holnap viszont a mai napra épül, ezért még a mával kell foglalkoznod.

3. Aggódsz, hogy milyen rossz dolog történhet és úgy tűnik, minden rosszul fog sikerülni

Minden kudarcnál elgondolkozol, abban a reményben, hogy elkerülöd az ilyen helyzeteket a jövőben. A jövő még nincs itt! Élj a jelenben, tedd meg amit tudsz és a jövő - mint mindig - jól fog alakulni.

4. Halogatod a döntéseid

Millió ötlettel zsonglőrködsz. Büszke vagy arra, hogy mennyi mindent átgondolsz, még akkor is, ha a legtöbbször ez nem segít. A cselekvés az egyetlen, ami segíthet. Egy kérdés sem oldható meg egy nap alatt, amelyre igazán választ szeretnél kapni. Csak élvezd a jó napokat a jelenben, most!

Túl sokat vársz önmagadtól, másoktól és az élettől

5. Annyira az eredményekre koncentrálsz, hogy alig élvezed a legnagyobb sikereid

Ha nem tanulod meg ünnepelni azokat a dolgokat, amelyeket elérsz, hamarosan egyáltalán nem lesz okod ünnepelni. Szánj időt arra, hogy élvezd és megünnepeld a sikereid és a legnagyobb győzelmeid.

6. Túl sokat kritizálod magad a hibáidért

Tudod, hogy mire vagy képes. A nyomás, hogy minden eshetőségre felkészülj, csak rosszabb lesz, minél többet tanulsz. Nézd meg, hogy milyen sokáig eljutottál már annak ellenére, hogy nem tudsz mindent. Valószínűleg nem is baj, ha ez így van.

7. Olyan magas színvonalon tartasz másokat, hogy nagy szakadékot hozol létre közöttük és közted

Semmi, amit csinálsz, nem elég jó, ezért ahelyett, hogy élveznéd az emberek társaságát, inkább eltaszítod őket magadtól. Állj! Senki sem tökéletes, és te sem. Összpontosíts az emberek jó oldalára és dolgozz együtt velük.

8. Túl idealista vagy

Amikor a tökéletes képed összeütközésbe kerül a valósággal, nem tetszik, amit látsz. Néha az élet azért nehéz, mert túl egyszerű. Ne félj bepiszkolni a kezed, láss neki a munkához.

9. Úgy érzed, hogy jobban kellene irányítanod (mindent)

Mindannyian emberek vagyunk. Még a legnagyobb emberek is aprók az anyatermészethez képest. Mindig is így volt, mindig is így lesz. Fogadd el, aztán tedd meg, amit tudsz.

Kicsinyes okokból - például az alábbiak miatt - eltaszítod az embereket magadtól

10. Úgy teszel, mintha mások túl sokat várnának el tőled

A valóságban mindenki azzal van elfoglalva, hogy aggódjon magáért. Másokkal kevésbé foglalkoznak, nem is érdeklik őket. Tedd túl magad mások elvárásain és figyelj önmagadra.

11. "Magányos farkas" szindrómában szenvedsz

Törekedj a kapcsolatteremtésre. Attól, hogy mondjuk van egy különleges, ritka érdeklődési köröd még nem fognak lenézni téged mások. Tanulj meg kommunikálni másokkal, teremts kapcsolatokat.

12. Éjjel-nappal másokhoz hasonlítod önmagad

Versenyzel velük, ahelyett, hogy együttműködnél velük. Ez a fajta viselkedés az öröm halála és a nyomorúság szülője.

13. Paranoiás vagy

Nem bízol senkiben, akivel találkozol és szkeptikus vagy bármivel kapcsolatban, amit mondanak. Soha nem nyílsz meg, így nem is tapasztalhatod meg az együttérzést és az empátiát, amire annyira vágysz.

Szabotálod magad a következő módokon:

14. Elfeledkezel az alapokról, mert "túl okos vagy"

Egy váratlan hiba az arcodba robban. Meglepődsz, de legbelül élvezed a megnyugvást, hogy pontosan tudod, miért is fogsz kudarcot vallani. Megfeledkeztél az alapokról, az apró dolgokról, a kezdetekről és már csak a biztos kudarct látod magad előtt.

15. Úgy teszel, mintha unatkoznál és elveszíted a fókuszt

Valójában viszont félsz. Koncentrálnod kell és nem szabad elherdálnod az élet ajándékait. Csinálj valamit, ami igazán számít és tartsd fennt a koncentrációd.

16. Túl keményen próbálsz beleolvadni a környezetedbe

Évek óta tudod, hogy más vagy, mégis hagyod, hogy a világ zaklasson téged értelmetlen társadalmi klisékkel. Ha az emberek kételkednek abban, hogy meddig mehetsz el, menj olyan messzire, hogy már ne halld őket.

Végül pedig a legrosszabb : Teljesen alulértékeled a boldogságot

17. Azt hiszed, túl okos vagy ahhoz, hogy boldog legyél

Azt szeretnéd, hogy a boldogság egy matematikai egyenlet legyen és a változók jobban érdekelnek, mint maga az eredmény. De a boldogság egyáltalán nem bonyolult. Jogod van hozzá és már tudod, hogy mi kell ehhez: Végezz olyan munkát, amit számít, értékeld az embereket és tanuld meg élvezni a jelent.

A boldogság választás. Hozzd meg ezt a döntést még ma és holnaptól mindig könnyebb lesz újra és újra a boldogság mellett döntened. 

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

süti beállítások módosítása