4 módszer, amivel nálad marad a nélkülözhetetlen munkaerő

2019. június 10. 07:30 - Life Advisor

company_area.pngEgy olyan világban, ahol a mesterséges intelligencia jelentős, mindent robotok és automatizálás próbált átvenni, a jó alkalmazottak egyre kevésbé érzik nélkülözhetetlennek magukat. Erre természetese nincs szükség, hiszen a robotok nem helyettesíthetik a józan észt, a hiteles és szenvedélyes elkötelezettséget. Emiatt továbbra is egyre több munkáltató keres olyan jó alkalmazottat, akik nagyszerű vezetővé akarnak válni szervezeten belül és ezekbe az emberekbe hajlandóak befektetni is. Íme 4 módszer, amivel te is megtarthatod a nélkülözhetetlen munkaerőt.

1. Fektess bele képzésebe és személyes fejlesztésbe

A személyes fejlődés minden bizonnyal a munkavállaló felelőssége, hiszen neki kell akarnia azt, hogy fejlessze saját magát, neki kell tanulnia, neki kell jobbá tennie saját magát. Azonban, ha te erre lehetőséget teremtesz és te magad kínálod fel a megfelelő tanulási és fejlődési lehetőséget, akkor hihetetlen eredményeket érhetsz el.

A statisztikák szerint a munkahelyen lévő képzések, tanfolyamok az egyik legfontosabb nem pénzügyi ösztönző, amelyet a munkavállalók 76%-a megemlített. Ezt az Egyesült Államok már felismerte, hiszen a vállalati képzés több, mint 70 milliárd dollárra nőtt. 

Nemcsak a leendő, de a jövendőbeli munkatársak számára is népszerűvé válnak ezek a cégek.

2. Engedd meg, hogy döntéseket hozzanak

Sok vállalat próbál létrehozni egy úgynevezett "tulajdonosi gondolkodásmódot" és mentalitást, amely az egész szervezetet jellemzi. Bár ez jó megvalósítási stratégia, nincs értelme, ha az alkalmazottaknak nincs megfelelő döntéshozatali képessége. 

A vállalatok, amelyek felhatalmazzák a munkavállalóikat a megfelelő döntések meghozatalára (ésszerűen és bizonyos mértékig) hatékonyabbá válnak. Képesek mind belső, mind külső ügyfeleiknek támogatást nyújtani anélkül, hogy hosszabb ideig kellene várniuk a válaszok megszerzésére. 

A munkavállalók képzésének és mentorálása a vállalatok egyik legjobb gyakorlata. Minél több rálátással rendelkezik az alkalmazott bizonyos döntések meghozatalára, annál jobban érzi a "gondolkodj úgy mint egy cégvezető" gondolkodásmódot, amely mindenki számára előnyös.

3. Tartsd őket naprakészen

Egy bölcs ember azt mondta egyszer, hogy a "tudás hatalom", így ha azt szeretnéd, hogy a szervezeted ütőképes legyen a saját iparágadban, akkor a munkavállalóid naprakészen kell tartanod. Azok a vállalatok, amelyek hatékony rendszerrel rendelkeznek az alkalmazottak tájékoztatásának érdekében, általában produktívabbak, termelékenyebbek és sikereket aratnak.

A legtöbb szervezeten belüli kommunikáció csak a saját osztályokon zajlik, ahol az információ fontos és releváns, de képzeld el, hogy milyen lenne, ha mindenki tisztában lenne, mi folyik a vállalat tágabb köreiben (szintén csak bizonyos mértékig). 

4. Nyílt kommunikáció valódi kultúrájának kialakítása

A becsületes és nyílt kommunikáció fontos a munkahelyen, mert befolyásolja a képességeinket abban a tekintetben, hogyan tudunk együtt dolgozni (csapatként). Miért érzi magát a legtöbb alkalmazott kényelmetlenül, ha a vezetőség előtt kell beszélni, mintha sima team meetingről van szó?

Lehet, hogy a nyílt kommunikáció feltételei nem teljesültek? A tanulmányok azt mutatják, hogy azok a cégek, ahol ez a fajta kommunikáció létezik, sokkal eredményesebbek és az alkalmazottaik sokkal tovább maradnak a cégnél.

Az efféle kommunikáció segít megteremteni a kétirányú kommunikációt a vezetők és a munkavállalók között, amivel a munkavállalók érzik, hogy meghallgatják őket és hogy a véleményük fontos a vezetők számára.

Ezek a tippek nemcsak az alkalmazottak fejlődését segíti, de növeli a munkavállalók elkötelezettségét a céged iránt. Segíteni fog egy ütőképes csapatot létrehoznod és a szervezeted a következő szintre emelkedhet. 

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

komment
süti beállítások módosítása