Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

Felb*szták az agyad? Így szerezheted vissza az irányítást!

2019. április 24. 07:30 - Life Advisor

stress_at_work.pngA munkahelyünk gyakran stresszes lehet. Akár ügyfelekkel, akár munkatársakkal, akár a környezetünkkel dolgozunk együtt, gyakran szembesülhetünk azzal, mintha óriási nyomás nehezedne ránk. Ami ennél is kellemetlenebb, hogy előfordulhat, hogy ez az érzés annyira felerősödik, hogy úgy érezzük, nem tudunk tőle megszabadulni. A stressz nemcsak az egészségedre káros, hanem a szervezeted számára is kedvezőtlen hatásokkal járhat. A stresszes vagy boldogtalan munkavállaló nem produktív alkalmazott. Nem feltétlen szeretne együttműködni az ügyfelekkel sőt, még a munkatársakkal való kapcsolat is nehézkessé válhat. Mutatok neked egy-két olyan technikát, amivel gyorsan visszaszerezheted az irányítást az életed és a munkád felett.

Mi a baj azzal, ha felhúztak téged a munkahelyeden? Miért nehéz lenyugodni?

Nyilván megakarsz nyugodni, elakarod engedni a stresszt, de az utolsó dolog amit szeretnél, hogy felhívd magadra a kollégáid figyelmét. Lehet, hogy nem tudod, de sok úgynevezett íróasztalnál is elvégezhető meditációs technika létezik, amely segít a termelékenységed növekedésében, a kollégák nemkívánatos pillantása nélkül.

  1. Ritmusos ujjak

Tedd mindkét kezedet a combodra vagy az asztalodra és kezdj el minden egyes ujjaddal egyenként koppintani egyet. Fontos, hogy mindezt lassú ritmusban tedd. Közben vegyél mély levegőt.

A lényeg az, hogy egy lassú ritmust kopogj az ujjaiddal és ha ez megvan, akkor akár mindezt egy kis mantrával is kiegészítheted, mint például : "Elegendő időm van." vagy "Az idő a legjobb barátom." Egy kis zen-szerű állapotot kell kialakítanod, amelyben rendezetten lélegzel és csak egy apró aktivitásra (az ujjaid által diktált ritmusra) összpontosítasz. 

2. Rázd le magadról

Ebben a technikában szembe kell nézned azzal, ami a stressz kiváltotta. Dőlj egy kicsit hátra a székedben, vegyél mély levegőt és próbáld meg előhívni azt a dolgot, amely kiváltotta a stresszt. Ezután mondj el magadban egy mantrát például : "Minden rendben van, képes vagyok továbblépni."

Minden egyes kilégzésnél koncentrálj arra, hogy elengeded a stresszt az életedből. Végezetül pedig kicsit mozgasd át a tested, hogy lerázd magadról fizikailag is a stresszt. Nincs szükség nagy zajokra és a figyelem felhívására, ez a technika a légzésről és a felszabadulásról szól.

3. Nézz szembe a tűzzel

Ez a technika nem minden irodában kivitelezhető, de ha nálad lehetőség van rá, akkor próbáld ki. Győződj meg róla, hogy egy esetleges nyílt láng használat nem okoz semmilyen negatív következményt, sem önmagadon, sem pedig a környezetedben.

Kapcsold ki a számítógéped, hiszen a képernyő fénye gyorsan kizökkenthet. Gyújts meg egy gyertyát és hozd a lángot szemmagasságba vagy minimum 20 cm távolságra. Helyezkedj el kényelmesen és nézz két percig mélyen a gyertya lángjába, miközben figyelsz, hogy a légzésed lassú és egyenletes.

+1 tipp 

Ha lehetőséged van egy "nyugi szobába" elvonulni, akkor mindenképpen élj ezzel az opcióval. Ha lehet, akkor feküdj le, hiszen ez a munkahelyeden szokatlan szituáció ugyan, az elméd számára mégis ismerős lesz. Ez a pozíció megnyugtat és ellazít. Csukd be a szemed és kezdj el lassan, mélyeket lélegezni. 

Ahogy azt láthatod a légzés kulcsfontosságú, így sokkal jobb koncentrációt érhetsz el és sokkal hamarabb képes leszel kijönni a stresszes helyzetből. Elsőre 5 perc bőven elég lesz, későbbiekben viszont akár 20 percig is növelheted ezt a meditatív állapotot, amelyet akár ebédszünetben vagy egy délelőtti szünetben is elvégezhetsz.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!