A stressz, a szorongás és a sikertelenség elleni küzdelem útmutatója!

2018. december 17. 07:30 - Life Advisor

alex-iby-763957-unsplash.jpgAhelyett, hogy állandó panaszkodásba kezdenénk, amikor nehéz helyzetbe, stresszes időszakba, szorongásba vagy épp sikertelen időszakba csöppenünk, jobb lenne, ha megtanulnánk kezelni ezeket a szituációkat és azt, hogy tudjuk legyőzni őket. Gyakran hagyjuk, hogy ez a helyzet teljesen megváltoztasson minket, hagyjuk, hogy jó ideig rányomja a negatív bélyegét minden egyes cselekedetünkre, pedig legyőzni ezt a helyzetet és visszatérni az életünkbe sokkal fontosabb. Minden alkalommal meg kell tennünk és bár kihívást jelent, de a végén győzni fogunk. Nézzük, hogyan.

Először is kezdjük azzal, hogy megismerkedünk 6 olyan módszerrel, amivel letudjuk győzni a mindennapok során felmerülő stresszt és aggodalmat.

 

1. Lélegezz mélyeket

Ha úgy érzed, hogy a beosztásod és a terveid kezdenek kicsúszni a kezeidből és emiatt rosszul érzed magad, akkor minden rossz érzést megállíthatsz egy mély lélegzet vétellel.

Ezt a klisének tűnő tanácsot senki nem veszi komolyan, pedig kutatások is kimutatták, hogy a mély légzés segít lelassítani az anyagcserét, a szív verésünket, ellazítja az izmainkat és megnyugtat minket. Zárj ki mindent egy percre, és kezdj el mélyeket lélegezni.

2. Írd le mindazt, ami zavar

Ha túl sok stressz van a fejedben, akkor egyszerűen nem fogsz tudni megfelelően a munkádra koncentrálni. Ez az egyszerű tipp, frusztrálónak tűnhet, hiszen miért lenne segítség, ha leírod azokat a negatív gondolatokat, amelyek már amúgy is nyomják a fejed.

Ennek ellenére javaslom, hogy próbáld ki és írj le mindent, ami megzavar téged. Vizualizáld és képzeld el, hogy mit fogsz tenni a helyzet megoldása érdekében. Ne büntesd meg magad azzal, hogy egy a negatívitás okozta zűrzavarba kerülj. Írj le mindent és töröld ki őket a fejedből.

3. Jógázz

Mindenféle furcsa pózokba tekeredni és megfulladni, na nem ez a jóga. A jóga során mélyen kell lélegezned, érezned kell az izmaid és a saját tested minden egyes apró részét. Hallgasd meg és figyeld a tested jelzéseit és érezd magad a jelen pillanatban. Mindez segít meggyorsítani a vérkeringésed a tested minden részében, amely lehetővé teszi a szervezeted hormon háztartásának egyensúlyát és téged is megnyugtatnak majd.

4. A koffein fogyasztás növeli a stresszt

Kicsit rossz hír a kávé szerelmeseinek, azonban ez nem azt jelenti, hogy teljesen meg kell szabadulni a kávétól, csupán napi 1-re le kell korlátozni az adagod. A koffein ugyanis kiszorítja az adenozin hormont a szervezetünkből, ezáltal az kevésbé tudja kifejteni a nyugtató, álmosító hatását.

Tegyél apró lépéseket, hogy elérd az ilyenkor ajánlott napi egy csésze adagot, és ha már megvan, akkor figyelj arra, hogy ezt még lehetőleg 14:00 óra előtt fogyaszd el.

5. Mozogj és egyél egészségesen

Az egészséges életmód és a testmozgás kéz a kézben járnak a stressz hatékony leküzdésében. A testmozgás során a stressz hormonok, mint az adrenalin és a kortizol szintje csökken, miközben az endorfin hormon szintje növekedésnek indul, amely a boldogságért felel és természetes fájdalomcsillapító hatása is van.

Ezenkívül jutalomként tónusos tested lesz, a kedvenc ruháid boldogan viselheted, növekedni fog az önbizalmad is. Ha gondoskodsz a testedről, a tested is gondoskodni fog rólad.

Most, hogy átbeszéltük a mindennapi stressz és szorongás leküzdésének lehetőségeit, térjünk át a kudarcokra és arra, hogyan lehet legyőzni őket.

1. Ismerd meg a tapasztalatot, amit szereztél

Ha minden nehézség során pozitív maradsz, akkor szinte elképzelhetetlen és irreális lehet,hogy továbbra is épelméjű maradj. Ilyenkor is embernek kell maradnod, azaz teljesen rendben van, ha panaszkodsz, idegeskedsz, de nem juthatsz el odáig, hogy ez életed részévé válik.

Gondold végig, mit tett veled ez a kudarc. Gondold végig, hogy miért hoztál meg olyan döntést, ami ezt okozta és vállald fel a saját szereped ahelyett, hogy másokat hibáztatnál. Számtalan dolog van, amit igenis te irányítasz és a te feladatod, hogy felismerd és használd ezeket a dolgokat és lehetőségeket. Legyél összhangba magaddal és az érzelmek helyett a kész tényeket és a megoldásokat helyezd fókuszba.

2. Ne hasonlítsd magad másokhoz

Nincs két ugyanolyan levél, így nevetséges összehasonlítgatni magad másokkal. A te tapasztalataid, a tehetséged, a vágyad, a magatartásod és minden teljesen más, mint egy másik személyé, így nincs alapja az összehasonlításnak és az értékeléseknek.

Midig úgy dolgozz, hogy egy sokkal jobb embert kapj önmagadnál és vedd körül magad azokkal az emberekkel, akik támogatnak és inspirálnak ebben, tiszteletben tartják a döntéseid és hisznek benned.

3. A kezedben van minden eszköz

Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára van egy laptopod vagy egy okostelefonod. Azaz, megvan az a kiváltságod, hogy hozzáférsz egy olyan eszközhöz, amely valójában az egész világot a lábad elé teríti. Megvan az erőforrásod és a támogatás, hogy felemelkedj a kudarcaidból, ezért légy hálás azért, amid van és koncentrálj a fejlődésedre.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr3014491094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása