Alakítsd át a reggeli rutinod ezzel az 5 tippel

2022. július 29. 07:30 - Life Advisor

reggeli_rituale_atalakitas.jpgMennyire érzed produktívnak magad a nap folyamán? Gondoltál már arra, hogy esetleg változtatnod kellene a reggeli rutinodon? A megfelelő reggeli rutin segít a nap hátralévő részének alakításában. Csakúgy, mint a lefekvés és az ébredés - minden nap ugyanabban az időben - lehetővé teszi az alvás minőségünk javítását, ezáltal összpontosíthatsz a reggeli rutinodra és készen állhatsz arra, hogy megbirkózz bármivel, ami szembe jön veled. Íme 5 olyan tipp, amelyek segíthetnek a reggeli rutinod átalakításában.

1. Ne nyomd meg a szundi gombot

Vannak, akik még hétvégén is előszeretettel használják a szundi funkciót a telefonon, pedig már jó ideje fontolgatják, hogy minden nap ugyanabban az időben kellene ébredniük. 

Ez egyébként tényleg hasznos szokás, mivel így, sokkal valószínűbb, hogy produktív leszel a nap folyamán. Hagyd, hogy a tested biológiai órája hozzászokjon az ugyanabban az időben történő ébredéshez és felejtsd el a szundi funkciót. 

2. Reggeli

Bármit is csinálsz, győződj meg róla, hogy reggelizel! Egy jó reggeli megalapozhatja az adott napi hangulatod. Célozd meg a fehérjedús ételeket, például teljes kiőrlésű pirítós, zabpehely, tojás, fehérjeszelet valamint néhány gyümölcs. 

Nem feltétlen kell a felkapott "divatot" követned, inkább csak arra törekedj, hogy az egészséges reggeli a mindennapjaid része legyen. Egyél valami táplálót, finomat és laktatót. 

3. Mozogj

A testmozgás nem csak energiát ad, hanem fokozza az anyagcserét, csökkenti a stresszt, segít a figyelmed fenntartásában és nagyszerű módja annak is, hogy megőrizd az egészséged.

Nem feltétlen kell edzőterembe menned és őrülten hajtanod magad. Akár a jóga, akár egy reggeli séta a friss levegőn, már sokat segíthet abban, hogy az egész napod jobb lehessen. 

4. Meditálj

Próbáld meg elkerülni a hírek olvasását/hallgatását reggel. Ehelyett, használd az időd meditációra például. 

Mielőtt belevetnéd magad a munka és az élet őrületébe, gondolj a napodra és arra, amit el szeretnél érni. 

Használd ki a reggel adta lehetőséget, hogy meditálj, lélegezz, megnyugtasd az elméd és egyensúlyba hozd magad még a napod megkezdése előtt. A meditáció különösen előnyös, ha nyugtalan éjszakád volt. Ezenkívül élvezheted a mentális egészség előnyeit, mint a csökkent feszültség érzése és a csökkent stressz szint.

5. Naplóírás

A naplóírás nem való mindenkinek, de mégis értéket tud adni a reggeleidnek. 

A naplóírás a másik módja annak, hogy meditálj, kiűzd a dolgokat a fejedből és csökkentsd a rajtad lévő terheket. Írd le a gondolataid, a céljaid, ötleteid, álmaid és aggodalmaid. Mutasd ki a hálád azokért a dolgokért, amelyek már ott vannak az életedben és mindenért, ami már most pozitív és örömteli számodra.

Nem kell túl sok időt a naplóírással töltened és nem is kell minden egyes nap írnod. Itt a lényeg inkább azon van, hogyha van mit mondanod mármint kiírnod magadból, akkor írj!

Az egészségügyi előnyök mellett a rutin általában kiválóan alkalmas arra, hogy struktúrát hozzon létre a napodban. Mint mindannyian tudjuk, az élet megtörténik és a dolgok teljesen megőrülhetnek. A rutin viszont segíthet a földön maradni, segít elérni a következetességet és fegyelmet biztosíthat. 

Ennek a rutinnak viszont nem kell tökéletes ütemterv szerint lennie, de biztosítaniuk kell némi szervezést, hogy segítsenek kiküszöbölni a nyomást és ehelyett arra fókuszálhass,hogy elvégezhesd azokat a dolgokat, amelyek a rutinod részét képezik. 

A reggeli rutinok az egyik legfontosabbak, mert amit reggel csinálsz, az formálhatja a napod hátralévő részét. Nem csak a rutinok, hanem a reggeli produktivitás érzése is felkészíthet téged arra, hogy egész nap folyamatos termelékenységre tegyél szert. 

Nem számít, mi van, az értelmes reggeli rutin kialakításához előző este ki kell pihenned magad. Még akkor is, ha éjszakai bagoly típus vagy, tedd szokásoddá, hogy eleget és minőségit aludj.

Találd ki, mit kell tenned a sikeres éjszakai alvás érdekében. Engedd meg magadnak, hogy pihenj és felfrissülve és energikusan ébredj ahhoz, hogy elérd, amit akarsz. 

Ezenkívül nincs olyan, hogy ideális reggeli rutin. Inkább csak a rutinod kell személyre szabnod úgy, hogy megfeleljen az életmódodnak és lehetővé tegye számodra, hogy fejlődj és önmagad legjobb verziója légy. 

A reggeli rutinokról további tippeket találsz korábbi cikkeinkben.

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

süti beállítások módosítása