3 szokatlan módszer az azonnali motivációért

2020. december 19. 07:30 - Life Advisor

unusual_motivation_hacks.jpgHányszor nézegetted a végtelen feladatlistákat, az olvasatlan e-mailek tucatjait és a papírhegyeket, miközben azon rettegtél és gondolkoztál, hogy hogyan is fogsz dolgozni rajtuk? Közben lehet, hogy az órára is ránéztél és remélted, hogy mindjárt vége a napnak és így szemet hunyhatsz a kihívások felett. Jártam így én is, tudom, hogy milyen érzés eltűnni és úgy tenni, mintha a munka nem létezne. Természetesen ez az érzés nem olyan, ami egyszer csak elmúlik. Sokak számára a tipikus motivációs technikák nem működnek és pont az ilyen embereknek szeretnék most bemutatni 3 olyan módszert, ami elsőre furcsa lehet, de valóban segíthetnek felpezsdíteni a motivációt.

Az alapvető probléma az, hogy a fenti helyzet során például túlzottan is a rossz dolgokra fókuszálsz. Tehát természetes, hogyha minden figyelmed arra a valami összpontosul, amit "nem érzel" magaddal kapcsolatban, akkor a mentális ellenállásod emelkedni fog és átveszi feletted az irányítást.

Mindez pedig egy rendkívül súlyos dologhoz vezet téged, a halogatáshoz. Többféle motivációs módszer létezik, de mindenkinek meg kell találnia azt, ami számára a legjobb. Az online látott népszerű motivációs taktikák helyett azt javaslom, hogy próbálj ki valamit, amit a legtöbb ember korábban még nem csinált. Alapvetően olyan taktikákat fogok neked bemutatni, amelyek arra késztetnek, hogy a MOST-ban cselekedj a céljaidnak megfelelően.

1. Csinálj egy "büntetési rendszert"

Még akkor is, ha ez nem mindenkinek tetszik, az ember kétszer nagyobb eséllyel dolgozik a büntetés elkerülése érdekében, mintha a jutalom lenne a fókuszban. Ezt a tényt egyébként Daniel Kanheman számos pszichológiai kísérlete is megerősítette. Tehát ahelyett, hogy kizárólag a jutalom miatt csinálnál valamit érdemes lenne megtalálnod annak a módját, hogy milyen következményekkel járhat, ha nem végzed el a feladataid.

Néhány ötlet :

  • Ha munka után nem mész el edzeni, akkor egyél valami rosszat, amit nem szeretsz, például valami keserű dolgot mondjuk grapefruitot.
  • Ha nem kezdesz bele az üzleti tevékenységedbe vagy nem dolgozol rajta, akkor jótékonysági célokra kell adományoznod a pénzedből
  • Ha nem kelsz ki időben az ágyból, akkor hideg zuhanyt kell venned

Mindenesetre az a lényeg, hogy "jó opciónak" az tűnjön, hogy igenis elmész edzeni és számolj azzal, hogy milyen következménye lesz, ha nem teszed meg.

2. Legyen rajtad nyomás

Soha nem leszünk képesek megszabadulni mások nyomásától. Tehát,ha körülötted mindenki valamire (akár jó, akár rossz) kényszerít, cselekedni fogsz. Érzed a nyomást, lépéseket teszel.

Próbáld meg rávenni a barátaidat és családtagjaidat arra, hogy nyomást gyakoroljanak rád a céljaid elérésének érdekében. Például ha hazaérsz a munkából, alapvetően lepihennél. Viszont, ha a családod elkezd noszogatni és nyomást gyakorol rád, hogy menj el edzeni, akkor valószínűleg nehéz lesz visszautasítani őket.

Figyeld meg, hogy működhet-e számodra ez a módszer, segíthet-e neked, ha a családod, barátaid nyomást gyakorolnak rád. Így soha nem fogod hagyni, hogy a lustaságod vagy az aktuális hangulatod blokkoljon és képes leszel a céljaidnál maradni.

3. Csúnya beszéd, düh, motiváció

Ez szintén egy érdekes tipp. Hasonló az előzőhöz, de ez egy kicsit keményebb. Ha valaha is tagja voltál egy sportcsapatnak, akkor tudhatod, hogy mennyire dühítő lehet, ha az edződ ordít a csapattal.

Ez viszont fontos, hiszen ez a benned kialakuló düh azonnal átalakul az ellenfeled megsemmisítésének vágyává. Kapsz egy olyan erőt, amelyet nem hagyhatsz figyelmen kívül.

Vegyünk egy másik példát. Tegyük fel, hogy e-mailt kell küldened egy ügyfelednek vagy épp meg kellene nyitnod az ügyfeled válaszát, amely lehet, hogy negatív lesz. Ilyenkor képzeld el, hogy az a bizonyos illető mit mondana neked. "Fogadok, hogy nem küldi el nekem az emailt, amit megígért" vagy "Egy beszari kis nyuszi vagy és nem mered elolvasni a válaszom.". Mi történne, ha ezt tényleg a szemedbe mondanák? Bosszankodnál és megcsinálnád, amit kell. Ez mindig működik.

Furcsa, tudom. De ha jól csinálod, működik. Különösen ha valamilyen szorongás miatt kerülöd az adott feladat elvégzését. Miért működik? Azért, mert nem leplezed a szorongásod, hanem a kezedbe veszed az irányítást és összpontosítasz.

Igen, a fenti motivációs módszerek furcsák. De amikor már mindent megpróbáltál és még mindig halogatással küzdesz, itt az ideje, hogy más módszereket is kipróbálj, ha sikeres akarsz lenni az életben. Adj tehát egy esélyt a fenti tippeknek és nézd meg, hogy emelkedik-e a motivációd.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr3016347582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása