Az innováció és a változás ösztönzi az üzleti növekedést, de a növekedéssel és a változással kapcsolatban van egy fontos dolog, amelyet a vállalkozások és a vállalkozók gyakran figyelmen kívül hagynak. Nem ez a legszórakoztatóbb darab, de ha felismered és elfogadod, nagy változásokat tapasztalhatsz. Mindez különösen az önálló vállalkozók számára fontos, amikor nincs vagy alig van különbség közted és a vállalkozásod között. Amikor a siker szintje megegyezik azzal a szinttel, amennyit személyesen fejlődtél, akkor tartós sikerre szánod el magad.
A változás lényege
Az elmúlt néhány hónap a változás és az alkalmazkodóképesség mesterkurzusa volt. Egyesek számára - köztük nekem is - ez az idő tökéletes volt arra, hogy hihetetlen világosságot szerezzek. Az világos megértés és az összpontosítás szükségszerűen változásokat hoz. Pozitív változást.
Mások számára a fejlődés kapott nagy hangsúlyt. Talán változásokat hajtottak végre a munkavégzés módján vagy a nyújtott szolgáltatásokon. Talán újra meg kellett találnia magát egyeseknek vagy pénzügyileg kellett szilárdabb talajra tévedni. Bár ezek a változások szükségből fakadtak, mégis pozitív előrelépést jelentenek.
Ha azt csinálod, amit tenned kell, akkor annak megtérülő eredménye lesz. De feltűnt neked is, hogy látszik, hogy van egy fajta szakadék a teljesítés és az eredmények között?
Lehet, hogy minden eddiginél magabiztosabb vagy abban, hogy jó úton haladsz, mégis várni kell az eredményekre. Várod, hogy az emberek észrevegyék a végrehajtott változásokat. Vársz, amíg nem ömlik be a munka. Vársz és ez elkeserítő, mert a változások elvégzéséhez szükséges kemény munkát már elvégezted. Tehát mit kapsz cserébe?
A várakozás játéka
Láttam, hogy a váratlan változások idején sok vállalkozó meghatározta az egyértelmű márkaüzenetét. Mások kikristályosították a leginkább piacképes dolgokat az üzletükben és világos terveket hoztak létre. Sok vállalkozó szükséges változásokat hajtott végre az üzletükben, márkájukban, hogy relevánsak maradjanak a továbblépés érdekében. Még ezekben a kihívásokkal teli időkben is.
És akkor várnak. Várják, hogy új ügyfelek jelenjenek meg. Várják, amíg a világ észreveszi őket. Várnak azokra a változásokra, amelyeken változtatni akarnak. Sajnos túl sok embert elbátortalanít a késleltetett eredmény. Ez pedig a legutolsó dolog, amit szeretnék, hogy bárki feladja, miután olyan keményen dolgozott a pozitív változásokért.
A növekedési faktor megvan, a változás elmarad
Növekedési faktorról lesz az, ami abban az időben történik, amikor változtatsz és az emberek ezt észreveszik. Egy bizonyos ideig, miután fejlődtél, újramárkáztál vagy módosítottál valamit, úgy tűnik, senki sem veszi észre.
Olyan ez, mint egy algoritmus. Univerzális algoritmus, amely az egész világot beolvassa. Hányszor kellene változnia vagy beolvasnia mindent, mielőtt minden apró változást elfogad?
Biztos már te is hallottad azokat a tanácsokat, miszerint ha mondjuk Facebook-Live-okat csinálsz vagy Instagramra posztolsz, akkor minden héten ugyanazon a napon és ugyanabban az időben próbáld meg megtenni és akkor az algoritmus "szeretni fog".
Ugyanez igaz itt is. A változások megtörténte után egy ismeretlen ideig csak folytatnod kell tovább. Következetesen. Folytasd addig, amíg az algoritmus észrevesz. Ha figyelembe veszed ezeket, akkor arra ösztönzöd saját magad, hogy kitarts amíg az eredmények megnyilvánulnak.
A változás elfogadása időbe telik
A személyes életből rengeteg példa tükrözi az üzleti valóságot. Gondolj arra, amikor valaki megszakítja a feléd lévő bizalmát. Meg tudod változtatni, hogy visszanyerd a bizalmukat. Megfogadhatod, hogy soha többé nem csinálsz hasonlót, amit tettél és ami miatt ez a helyzet kialakult, de még mindig eltart egy kis ideig, mire a másik fél valóban elfogadja ezt és a bizalom helyreáll. Nem olyan egyszerű, hogy "Ok, megváltoztam" és erre egy csapásra mindenki körülötted terem. Nem így megy.
Volt egyszer egy ügyfelem, aki azt kérdezte, hogy mégis hogyan kellene elmondani a három gyerekének, hogy elválnak a feleségétől. A válaszom : "Ehhez egy lényeges dolgot kell megértened.Te és a feleséged már régóta tudjátok, hogy ez fog következni. Sokkal jobban tudatában voltatok a problémáknak. A gyerekek ezt csak kiderítik. Időt kell nekik adni a felzárkózásra."
Adj lehetőséget az ügyfeleidnek a felzárkózásra
A leendő ügyfeleidnek ugyanerre a kegyelemre van szükségük. Amikor üzleti változásokat hajtasz végre, időbe telik, mire a körülötted lévő világ felzárkózik. Mennyi időbe? Nincs bűvös szám, de a tapasztalataim alapján 3-6 hónap, de még egyszer mondom, nincs meghatározott és kőbevésett idő. Viszont remélem, hogy ezt tudva lesz türelmed kitartani.
Tudom, hogy örökkévalóságnak tűnhet, amikor a változás miatt nagyon izgatott vagy, de várnod kell. Helyesen cselekedtél. Megfelelő változásokat hajtottál végre. Világosabb lett számodra az a munka, amelyet csinálni akarsz és akiket szolgálni akarsz vele.
Ez fantasztikus és a legfontosabb, amit megtehetsz. Most csak várnod kell egy kicsit és talán még egy kicsit, amíg az emberek felzárkóznak. Maradj következetes és folytasd, amit elkezdtél!
Ne mondj le a szeretett vállalkozásodról, ha a változásokat még nem veszik észre. Várd meg, amíg a világ utolér téged. Örülni fogsz, hogy vártál, ezt garantálom.
Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!
Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!