Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

Hogyan fejlesztheti az életed a Mindfulness 3 egyszerű lépésben?

2019. február 26. 07:30 - Life Advisor

get_your_life_better_with_mindfulness.pngHányszor nézed meg egy nap alatt a telefonod? Mennyi pénzt kérnél azért, hogy kilépj a Facebookról? A figyelmed az elmúlt évben nőt vagy épp ellenkezőleg, csökkent? Valószínűleg 10 perccel ezelőtt épp a telefonod nézted, vagy éppenséggel most is telefonról olvasod ezeket a sorokat és ha jól tippelek, akkor a figyelmed az elmúlt évben jelentősen csökkent.

 

Napjainkban a technológia jelentősen eluralkodott. Amint reggel felkelünk egyből a telefonunkhoz nyúlunk és este sem alszunk tőle 2 méternél távolabb, ezenkívül pedig naponta több, mint 8 órát töltünk a képernyő előtt. Folyamatosan összekapcsolódunk a barátainkkal, családjainkkal, főnökeinkkel, kollégáinkkal.

Az internet lehetőséget nyújt arra, hogy barátkozzunk, megismerjünk új embereket, vállalkozást építsünk, megtaláljuk az igaz szerelmünket. Könnyebbé teszi az életünket, kényelmes világot teremt számunkra, amibe nagyon hamar beleszerettünk.

Mindez azonban költséges „mulatság”. Ahhoz, hogy elszakadjunk a Facebooktől, Netflixtől, Tindertől bizony hatalmas erőfeszítésekre van szükség. A legfrissebb kutatások szerint a fiatal generáció körülbelül 7 másodpercig tud egy dologra koncentrálni, vagyis kevesebb ideig, mint egy aranyhal.

Itt kerül előtérbe az éberség. Képesnek kell lennünk kiszakadni az őrült körforgásból. A meditáció egyre nagyobb népszerűségnek örvend, de ugyanennyire kezd népszerűvé válni a mindfulness is, amely a szorongás csökkentésére, az önbizalom fejlesztésére és a pihentetőbb alvásra fejlesztettek ki.

Bemutatom azt a 3 egyszerű lépést, ahogyan a mindfulness képes javítani az életeden.

  1. Legyen egyértelmű a szándékod

Legyen egyértelmű a szándékod, hogy mire használnád a mindfulnesst. Mi a célod vele? Van-e olyan terület az életeden, ahol például produktívabb szeretnél lenni? Van-e valami, amit elrontottál, pedig meg kellene csinálnod, de egyszerűen nem megy? Fontold meg ezeket a gondolatokat, majd gondosan válaszd ki a szándékod és arra összpontosíts.

  1. Fókuszálj egy, azaz csak egy dologra

Ez nagy kihívás lehet, főleg, ha nem vagy hozzászokva ahhoz, hogy befelé fordulj. Válaszd ki, hogy mire fogsz összpontosítani és ragaszkodj hozzá. Határozottan koncentrálj erre az egy dologra. Ha csak szándékodban áll koncentrálni, akkor megvan az esélye annak, hogy az elméd össze-vissza vándorol, viszont, ha elhatározod, hogy most csak és kizárólag egy dologra fókuszálsz, akkor mindez segíteni fog abban, hogy egy dologgal foglalkozz egyszerre. Mint mondtam ez nem egyszerű feladat, valószínűleg többször is gyakorolnod kell, mielőtt eljutsz arra a pontra, ahol kényelmesen egy dologra tudsz koncentrálni több, mint 1 percig.

  1. Gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj!

Ahogy a fenti lépésben már említettem, a „csak egy dologra összpontosítás” nagy kihívás lehet. Az elméd ugyanis az évek során megtanulta, hogy keresse a zavaró tényezőket, amelyeket most éppen kizárni szeretnél. A kis primitív agyad hihetetlenül nagyszerűen reagál a figyelemelterelésre és hogy megszakítsa a fókuszt. Manapság a zavaró tényező, hogy csekkoljuk a legújabb Instagram storykat, messenger üzeneteket stb. Látszólag fontosak az agyunk számára, de a valóságban nem fontos.

Ebben a lépésben tehát gyakorolnod kell a tartós fókuszt, ameddig csak lehetséges, de ne büntesd magad, ha az elméd más irányba kalandozik. Ne felejtsd el, hogy amint ezt realizálod vissza kell térned az eredeti fókuszhoz.

Hasonlóan az edzéshez, az ismétlés a legjobb módja annak, hogy az eredmények láthatók legyenek. Az alábbi gyakorlatokat 5,10 vagy 15 percig is végezheted attól függően, hogy mennyi szabad időd van. Csinálhatod ülve, fekve, nyitott és csukott szemmel, mivel a legtöbb ember úgy gondolja, hogy a szemünk lecsukásával sokkal jobban koncentrálhatunk.

Ha a fenti lépéseket rendszeresen gyakorlod, akkor hamarosan észre fogod venni, hogy könnyebben tudsz koncentrálni a feladataidra, a munkád élvezetessé válik és jobban fogsz teljesíteni.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr2514654057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.