Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

Íme miért változnak az emberek és hogyan tudsz te is változni!

2019. február 01. 07:30 - Life Advisor

perspektiva_velemeny.jpgNem is olyan rég belefutottam egy beszélgetésbe, amelyből kiragadtam egy nagyon érdekes mondatot. "Nem tehetsz róla, ő ilyen ember és nem fog megváltozni." A tény, hogy sokan azt hiszik, hogy mások (személyisége) nem képesek megváltozni, meglep. Ráadásul a több diplomával rendelkező tanult emberek is ugyanezen a véleményen vannak. Úgy tűnik tehát, mintha ez egy alapvető igazság lenne.

A világunkban minden egyes dolog növekszik, csökken, szétesik stb. beleértve az elménket és a testünket is. Ugyanígy változik az ember személyisége és hozzáállása is. Az ok viszont, ami miatt sokan úgy gondolják, hogy nem tudnak megváltozni nem más, mint a szokások. A szokás olyan cselekvés, amely nem igényel tudatos, mentális erőfeszítést. Ez a fajta cselekvés annyira behálózott már minket, hogy nem is gondolkozunk azon, hogy megcsináljuk-e vagy sem.

Például, ma reggel el kellett döntened, hogy felöltözöl? Mivel a szokások segítenek minket a mindennapok hatalmas pörgésének könnyítésében, hajlamosak vagyunk rengeteg újabbnál újabb szokást kialakítani. Azonban sokszor annyira sok szokás van jelen az életünkben, hogy úgy érezzük, hogy az egész életünket uralják. Ebből következik az is, hogy úgy hisszük, nem tudjuk őket megváltoztatni, mondván, hogy a szokások erősebbek, mint mi. Az igazság valójában az, hogy a szokásaink csak akkora erővel rendelkeznek, amennyit mi magunk adunk nekik.

A szokásaink megváltoztatásához jelentős jutalomra van szükség. Azaz, úgy kell érezned, hogy óriási jutalmat kapsz azáltal, ha változtatsz, hiszen ilyenkor ennek lesz nagyobb hatalma a szokásaidhoz képest. 

Tehát, hogyan tudod megváltoztatni a hozzáállásod?

1. Hozz létre új szokásokat!

Ha a szokásaink meghatározzák a viselkedésünket, akkor logikus, hogy a változtatásuk esetén a viselkedésünk is megváltozik majd. Válassz ki egy olyan szokást, amin változtatni szeretnél. Például rendszeresen elkésel minden fontos megbeszélésről? Legyél ott 10-15 perccel a megbeszélés előtt. Azt mondják, hogy a szokások kialakítása 21-30 napot vesz igénybe, azonban ez igazából nem megerősített forrásból származik.

Tanulmányok ugyan készültek a témában, de ezekből az derül ki, hogy 18-254 napig kell valamit fenntartani, hogy szokássá váljon. Ezt nem azért mondom, hogy lebeszéljelek az új szokás létrehozásától, hanem hogy tudd, ez bizony időigényes feladat. Tehát, ha úgy érzed, hogy kifutsz az időből, vagy hogy lassan haladsz, ne hibáztasd magad.

2. Legyenek más gondolataid!

Gondolataink olyan rezgések, amelyeket bizonyos frekvenciákban küldünk. Bármit is küldünk kifelé a világegyetem reagálni fog rá. Gondolj egy rádióállomásra. Minden rádióállomás egy bizonyos frekvencián található, így ha más adót akarsz hallgatni, akkor más frekvenciára kell váltanod. 

Ugyanígy működnek a gondolataink is. Ha megváltoztatjuk a gondolatainkat, megváltozhat az életünk is. Ha negatív gondolatokat küldünk ki, akkor negatív dolgokat kapunk vissza, ha pozitív gondolatok vannak többségben, akkor pedig pozitív dolgokat kapsz vissza. 

Íme egy egyszerű gyakorlat a pozitív gondolatok létrehozására : 

Válassz ki egy tárgyat vagy egy személyt az életedből, amely valamilyen kapcsolatban áll veled. 5 percen keresztül gondolj a vele kapcsolatos jó dolgokra. Ha ez megvan, akkor köszönd meg neki "virtuálisan" hogy jelen van az életedben. Ez a gyakorlat azonnal átkapcsol téged pozitív gondolatokra. 

3. Szerezz új perspektívákat!

Az, ahogy a dolgokra nézünk, befolyásolja a gondolatainkat. Mi magunk felelünk azért, hogy milyen energiát adunk a dolgoknak és milyen véleményt formálunk meg róla. A viselkedésünk megváltoztatásával a dolgokra való rálátásunk is megváltozik.

Tegyük fel, hogy nem tudod elvégezni a napi feladataidat. Az egyik perspektíva lehet az, hogy nem volt elég időd mindent elvégezni. De akár úgyis tekinthetsz az egész helyzetre, hogy ettől függetlenül nagyon is eredményes voltál, produktívan megcsináltad, amit lehetett. Máris jobb érzés, ugye?

Az első lépés, hogy megváltoztasd a perspektívád, hogy írj össze mindent, ami zavar téged. Ezután válassz ki egy személyt, akire nagyon felnézel. Ez lehet ma élő személy, de történelmi személyiség is.

Ülj le a papírral szembe és olvasd fel amiket leírtál, majd pedig ülj át az asztal túl oldalára, képzeld magad a kiválasztott személy helyébe és mond ki azokat a gondolatokat, amelyeket szerinted ő mondana erről a bizonyos zavaró dolgokról. Ezután pedig döntsd el, hogy melyik szemlélet tetszett jobban.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!