10 dolog, amit tegyél meg, ha dühös vagy magadra

2021. november 22. 07:30 - Life Advisor

duhos_magamra.jpgAmikor hibát követsz el, gyorsan elfelejted az összes győzelmed, amelyeket addig elértél. Figyeld csak meg, hogyha elkövetsz egy hibát, akkor csak erre tudsz gondolni és akár egy egész életen át cipelheted magaddal. Ez normális, de nem egészséges. Hibát történnek és a bölcs emberek tudják, hogy ezekből tanulniuk kell. Elesel majd újra felkelsz. Ez az emberi fejlődés körforgása már egészen gyerekkorunktól kezdve. Ennek ellenére az első reakciónk, amikor hibát követünk el, hogy dühösek vagyunk magunkra. Először is tudnod kell, hogy nem vagy egyedül. Másodszor, számos módszer létezik arra, hogy újra összeszedd magad. Ezekből a módszerekből mutatjuk most be nektek a 10 legfontosabbat. 

1. Ne feledd el, hogy te is ember vagy

Mindenki követ el hibákat, szóval te is. Amint ráébredsz, hogy tagja vagy ennek a "tökéletlen" csoportnak, jobban fogod érezni magad. Valójában, ha dühös vagy a hibáidért, akkor ezt az időszakot átmenetinek kell tekintened. Időnként elkerülhetetlenül kudarcot vallasz, olyan dolgokat mondasz, amiket nem kellene. Embernek kell maradnod. Bármilyen hibát is követtél el és bármilyen hibát fogsz is majd elkövetni, tudd, hogy ezek segítenek abban, hogy fejlődj. 

2. Fékezd a dühödet

A harag nyugtanalító érzelem, mert elhomályosítja ítélőképességünket és nem leszünk képesek logikus döntéseket hozni. Ez hihetetlenül káros dolog. Ezenkívül a harag növeli a vérnyomást, a stresszt és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát és rossz hatással van az immunrendszerünkre. A csillapíthatatlan harag veszélyes következményekkel járhat, például az erőszak és függőségek kialakulása.

Meg kell tanulnod kezelni a haragodat. Azzal, hogy hangosan beismered: "Dühös vagyok magamra." megismered a lelkiállapotod és el is fogadod azt. Ez eddig teljesen rendben van, de ne hagyd, hogy ez az érzés eluralkodjon az életeden. A hibák kezelhetők, a véget nem érő harag viszont nem. Ha nem tudod a haragot kordában tartani, az negatív hatással lesz az életed hátralévő részére.

3. Szellőztesd ki a fejed

A harag elengedésének egyik módja, ha kiengeded magadból. Nincs felszabadítóbb, mint megosztani érzéseidet a világgal, de vedd figyelembe, hogy mindezt a közösségi médiában megtenni nem bölcs dolog. 

Ehelyett keress egy megbízható lehetőséget, ahol ezt megteheted. Ez lehet bárki, a barátodtól, a házi kedvencedig. Csak mondd el nekik, hogy dühös vagy magadra. Egy megbízható baráti társaság vagy akár egy támogató csoport remek hely arra, hogy kiszellőztesd a fejed. 

De lehet, hogy számodra, a naplóírás jelenti az igazi megoldást. Ha leírod, hogy érzed magad és mit tanultál ebből az élményből, az nemcsak a haragod elengedésébe segít, de helyet ad azoknak a gondolatoknak, amelyek segítenek kilépni a jelenlegi negatív élethelyzetből. 

4. Mozogj, sportolj, légy aktív

A testmozgás nagyszerű módja annak, hogy elengedd a "dühös vagyok magamra" érzést. Sétálj, biciklizz vagy menj edzeni. Az elméd, tested és lelked fizikai tevékenységgel való lefoglalása logikus lépés lehet, hogy megszabadulj ettől a tehertől. 

Megfogod tapasztalni te is, hogy a fizikai aktivitás azonnal eloszlatja a haragod és az endorfin felszabadulása a tisztánlátás lehetőségét adja majd meg számodra, amely segítségével megismered, mit rontottál el és hogyan tudnád jobban kezelni a dolgokat az életedben. 

5. Kérj tanácsot másoktól

Ha dühös vagy és felfokozott érzelmek uralkodnak az életedben, az ítélőképességed elhomályosul és nehéz lesz megtalálnod a kiutat az erdőből. Kérj tanácsot egy barátodtól, családtagodtól vagy szakembertől. Egy független ember képes lesz objektíven látni a dolgokat és olyan tanácsot adni neked, amely segítségével túlléphetsz saját magad hibáztatásán. 

Ne feledd, hogy a segítség kérés, nem a gyengeség jele. Ha ezt megteszed, akkor képes leszel jobban kezelni az érzelmeid és megtanulod, hogyan kezeld sokkal jobban a hibákat. 

6. Ne figyelj a belső kritikusodra

Ne hagyd, hogy a hibáid felerősítsék azt a belső hangod, amely azt mondja, hogy nem vagy elég jó. Ha engedsz ennek a belső kritikusnak, akkor elindulsz a lejtőn. Engedni fogsz a kétségeknek és nem leszel képes kijönni ebből a helyzetből. 

Ez a fajta bénító félelem nem visz el sehova. Ehelyett fogadd el, hogy hibák igenis történnek. Fogadd el, hogy hibát követtél el, dühös vagy magadra. Majd pedig lépj tovább, térj vissza az életbe és ne hagyd, hogy a pontatlan és önszabotáló belső párbeszéd lelassítson. 

7. Tanulj a hibáidból

Szeretném, ha visszatérnél ahhoz a gondolathoz, hogy hibák történnek és mindegyik hibának megvan az oka, ami segít, hogy megtanuld, mit tegyél. Állj meg és nézd meg, hogy mi a lecke, amit meg kell tanulnod. Valószínűleg változtatnod kell valamin, hogy pozitív irányba haladhass. 

8. Szánj időt magadra

Az emberek gyakran úgy hiszik, hogy a haraggal és a hibákkal, azonnal meg kell küzdeni. Ez sokak számára működik is, de vannak, akiknek egy kis időre és térre van szükségük ahhoz, hogy mindent megoldjanak és ez így van rendjén. Ha egy időre elszakadsz a helyzettől és tartasz egy kis mentális szünetet, az bizony csodákra képes. 

Jelenleg ugyanis túl közelről szemlélheted a helyzeted és nem látod tisztán a dolgokat. Nem baj, ha kicsit hátra lépsz és megengeded, hogy időt szánj magadra. 

9. Tanulj meg relaxálni

A jóga és a meditáció segít ellazulni és csökkenteni a felfokozott érzelmeid. Csakúgy, mint az edzés, megtapasztalhatod, hogy nemcsak az elméd fog megújulni és kitisztulni, de az önbizalmad is helyreáll. 

10. Bocsáss meg magadnak

Tévedni emberi, megbocsátani isteni dolog. Mindenki tudja, hogy ez így van, mégis nem eszerint cselekszünk. A megbocsátás az igazi út a gyógyulás felé, hiszen ez az egyetlen módja a továbblépésnek. A "dühös vagyok magamra" helyett mondd azt magadnak, hogy "megbocsátok magamnak.".

KÖVESS MINKET A FACEBOOKON! 

Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon!

süti beállítások módosítása