2 tipp, hogy a negatív gondolatok ne szívják le az életed

2021. június 10. 12:49 - Life Advisor

gondolat_tippek_elet.jpgAz egyik legnagyobb hatalmunk, hogy vannak gondolataink. Igen, néha ezek a gondolatok negatívvá és ártalmassá válnak, nem szolgálnak minket, de néha ezek a gondolatok motivációt adnak, amivel bárhova eljuthatunk. Gondolkodtál már azon, honnan származnak a gondolataid? Gondolataink nagy része saját gyártású, azaz önmagunktól származnak. Megtanulhatunk valamit, hallhatunk valamit, láthatunk valamit, de minden, ami utána történik, te magad alkotod meg. Miért fontos ezt megértened? Mert a gondolataid a legnagyobb szuperhatalmak benned és képes vagy arra, hogy megbízható tanácsadóvá tedd őket, legnagyobb kritikusok helyett. Ha te magad vagy a legtöbb gondolatod szerzője, akkor ez hatalmat ad neked arra, hogy olyan gondolatokat alkoss, amelyek szolgálnak téged...ha úgy döntesz. A gondolatok választások és a meghozott döntéseink meghatározzák, hogy hogyan érezzük magunkat, hogyan élünk, mi folyik az életünkben, mi az, amit nem csinálunk többet, egészségesek vagyunk-e vagy sem és kipróbálunk-e olyas valamit, amit eddig még soha. Ezek a döntések az önbizalmunk, az önbecsülésünk és az önértékelésünk legfontosabb összetevői. Más emberek ilyeneket nem hozhatnak létre nekünk. Mi alkotjuk az egészet és ha az életed olyan, amilyet szeretnél, akkor elkezdheted mássá tenni, ha ezt a nagyhatalmat olyan módon használod fel, amely szolgál téged.

Kezdd az öntudatossággal 

1. példa : 

Vannak olyan gondolatok a fejedben, amelyek ellentétesek azzal, amit az emberek mondtak neked az évek során? Tegyük fel, hogy jó művész vagy, az emberek szintén ezt mondják neked, de amikor ez elhangzik, akkor te mindig azt válaszolod, hogy "Á, dehogy! Nem vagyok olyan jó". 

Amire gondolsz, vagy amiben hiszel, az épp az ellenkezője annak, amit mindenki más mond neked. Ez probléma. Ha azt hallod, hogy többen azt mondják, hogy valamiben jó vagy, kezdj el inkább nekik hinni, az elutasító gondolataid helyett.

2. példa : 

Gondolatok járnak a fejedben valamiről, amit valaki egyszer, évekkel ezelőtt mondott neked, és az elmúlt néhány éved azzal töltötted, hogy újra és újra elmondtad ezt magadnak? Például, talán egy üzleti rendezvényen voltál és megbotlottál, az egyik munkatársad pedig azt mondta : "Te mennyire béna vagy!" Attól a naptól kezdve szuper körültekintővé váltál, mert annyira zavarba jöttél a botlás miatt, hogy elvállaltad, hogy béna vagy úgy, ahogy azt az egyik munkatársad mondta abban a pillanatban, amikor egy másodpercig talán igaz is volt mindez, de azóta olyan óvatos vagy, mert állandóan emlékezteted magad : "Ne légy béna! Ne ess el, ne botolj meg!"

Ez egy egyszeri esemény volt, amelyen nevethettél volna abban a pillanatban és mondhattad volna, hogy "Igen, a gravitáció nagyon erős volt." Valószínű, hogy mindenki elfelejtette volna ezt a témát. Ehelyett azt választottad, hogy az esemény után évekig felveszed a "béna vagyok" gondolatot és ez továbbra is befolyásolja a viselkedésed, kényelmetlen helyzeteket okozva az üzleti életedben.

A szuperhatalom használatának első lépése, hogy kiviszed a szemetet

Ülj le és csinálj egy gondolatleltárt. Csakúgy, mint egy szeméttel teli raktárban lennél, itt az ideje, hogy takaríts. Mától kezdve kezdj el figyelni a gondolataidra. Melyek ismétlődnek újra és újra? Írd le őket és készíts el egy listát róluk. Amint észreveszed a fejedben rendszeresen megjelenő gondolatokat, kérdezd meg magadtól : "Honnan jöttek ezek a gondolatok?"

Ha megvannak a teljesen világos és totál értelmetlen, hülye gondolataid, tisztítsd meg őket. Hogyan? Használd ezt a két módszert : 

1. Vedd tudomásul, hogy ezek nem valósak

Mondd ki magadnak hangosan : "Ez nevetséged gondolat, mert nem igaz!"

Egyszerűen ismerd el magadnak, hogy nem valós gondolatok, kitalációk és hazugságok. Emlékeztesd magad arra, hogy az az oka, hogy újra és újra ezeken gondolkodsz, hogy kialakítottál egy szokást. Minél többet mondod magadnak, hogy "Ez nem igaz!", amikor felbukkan ez a gondolat, annál gyorsabban halványul, mert kicserélted valamire, ami megállítja. 

2. Gyakorolj pozitív önbeszélgetést

Ez azt jelenti, hogy kiegyensúlyozottabbnak kell lenned a gondolataiddal. Valószínű, hogy ha negatívan beszélsz önmagadhoz vagy negatívan gondolkodsz, akkor soha nem adod át magad az egész történetnek, csak a történet felét teszed magadévá. Ez az úgynevezett "részben felhős, részben napos" megközelítés. Amikor egy időjárás előrejelző azt mondja, hogy részben felhős idő lesz, akkor azt is mondja, hogy részben napos, mert ahhoz, hogy az egyik vagy a másik megtörténhessen, mindkettőnek jelen kell lennie. Ha pesszimista vagy negatív gondolkodó vagy, akkor mindig minden résznek a felhős oldalát nézed és hiányolni fogod a részben napos részt. 

Az extrém pozitív gondolkodású embereknek ugyanez a problémájuk, mivel csak úgy döntenek, hogy mindent naposnak látnak és hiányzik a részben felhős, ami néha olyan kihívásokat is magában foglal, amelyekkel szembe kell nézni. De a negatív gondolkodás gyakran károsabb, mint a pozitív gondolkodás, ezért ragaszkodunk a tárgyalt témához. Engedélyezheted, hogy továbbra is a felhős részeket nézd, de szokj hozzá, hogy látod a napos oldalt is. Ha csak a történet fele van meg, akkor még nincs meg a teljes történet. 

Ez egyszerűen azt jelenti, hogy minden alkalommal, amikor panaszkodsz valamire, vagy azt gondolod, hogy "ez nem történhet meg" fordulj a másik oldalra és tekints így a teljes képre : "Ha ez megtörténhet, akkor mi lesz?" vagy "Lehet, hogy nem, de talán igen." Adj magadnak egy esélyt, hogy megnézhesd a negatív gondolat lehetőségeit vagy a másik oldalt is, mert az mindig ott van. Mindig van másik oldal. Ennek a tippnek a használata segít gyorsabban kijutni a negatív gondolkodás gödréből.

Te vagy a gondolataid szerzője

Az, hogy van egy gondolatod, még nem jelenti azt, hogy hallgatnod kell rá és el kell hinned. Az, hogy melyikre hallgatsz és hogy elhiszed-e, a te döntésed. Gondolataid szerzőjeként választhatsz, hogy melyiket fogod megtartani és melyiket fogod kicsit átszerkeszteni. Túl sok negatív, kitalált vagy valótlan gondolat meghallgatása soha nem eredményez pozitív eredményt az életeben. Azonban az, hogy megszokod, hogy mindkét oldalt lásd és választhatsz, hogy melyik gondolatot tartod meg, sokat változtathat az életeden.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr7616588002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása