Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

5 stresszcsökkentő tipp munkamániásoknak

2020. február 21. 21:05 - Life Advisor

workaholic.jpgStressz. Mindannyiunk életében jelen van. A soha véget nem érő és folyamatosan növekvő feladatok, tennivalók, hosszú órák, amelyeket munkával töltünk. Mindeközben persze megpróbáljuk fenntartani a munka-magánélet egyensúlyát. A túlzott stressz mellékhatásai azonban súlyosak lehetnek, pláne ha nem figyelünk rájuk. A magas stressz szint nemcsak a koncentrációnkat nehezíti meg, de elfojtja a termelékenységünket és számos fizikai tünetet is magával hoz. Legyen szó akár a legyengült immunrendszerről vagy a hosszútávú súlyos szív- és érrendszeri problémáról.

Ezeket elkerülendő elengedhetetlen, hogy tudatosan lépéseket tegyünk annak érdekében, hogy minimálisra redukáljuk a stresszt az életünkben. Nemcsak azért, hogy jobban érezzük magunkat, hanem hogy a munkánkban is jobban teljesítsünk és végül sikereket érjünk el.

Íme 5 egyszerű stresszcsökkentő tipp a "munka harcosainak" :

1. Határozz meg egy offline időszakot és tartsd magad hozzá

Ma már a telefonunkon, táblagépeinken egyszerűen hozzáférünk az emailjeinkhez és mint jól tudjuk már vezetékes internet sem kell, hiszen a mai modern digitális világban szinte bárhol,bármikor online lehetünk. Habár mindez munkanapokon hasznos lehet, de nagyon könnyen felboríthatja a munka-magánélet egyensúlyt.

<<< Kikészít a közösségi média? Íme 9 tipp, ami segíthet! >>>

Tűzz ki magadnak egy időpontot, ami után esténként már nem nézed meg az emaileket, nem nyúlsz a telefonodhoz, kikapcsolod a laptopod. Ezzel hozzásegíted a tested és az elméd, hogy a pihenésre és relaxációra hangolódjon. Minden este? Lehet, hogy könnyebb mondani, mint megtenni, különösen azoknak, akik globális cégnél dolgoznak, de elképesztő ritkán fordulnak csak elő olyan dolog, amelyek nem várhatnak reggelig.

2. Légy határozott, ha az egészségedről van szó

Az elme és a test közötti kapcsolat harmóniája elengedhetetlen. Noha a rendszeres testmozgás és az egészséges táplálkozásra való odafigyelés okos időbeosztás igényel, azok az emberek, akik rendszeresen sportolnak és egészségesen esznek sokkal produktívabbak és eredményesebbek, mint, aki éhes és álmos.

Már napi 30 perc testmozgással az átlagnál nagyobb mennyiségű endorfint szabadíthatsz fel, amely hosszú időn keresztül csökkenti a testünk stressz szintjét.

3. Felejtsd el gyorsan a kudarcot és összpontosíts a következő sikeredre

A rossz memória az egyik legjobb tulajdonság, ha a stressz elkerüléséről van szó. Nem számít mennyire vagy felkészült, tehetséges vagy remek szakember, az életben garantáltan megfogod tapasztalni a kudarc érzését. Ez tény.

<< 11 tipp, hogy elengedd a múltbéli kudarcokat és végre elkezdj élni! >>>

Ha azonban ezek a kudarcok megrekednek benned és folyamatosan negatív érzésekkel táplálnak, akkor a stressz szinted is nőni fog. Noha gyakorlásra lesz szükséged mindezt elsajátítani, de a legjobb, amit tehetsz, ha mindig a következő feladatra vagy lehetőségre összpontosítasz ahelyett, hogy a kudarcokon rágódnál. Szerezz új lendületet azáltal, hogy a következő sikeredre koncentrálsz.

4. Légy közel a barátaidhoz, a családodhoz pedig még közelebb

Barátaink és a családunk általában támogatást, mosolyt és segítséget nyújtanak nekünk. Sajnos, ha a munkába akarunk temetkezni, akkor gyakran nagy távolság alakulhat ki közted és a szeretteid között. Ez kialakít egyfajta bűntudat érzést, amelyre akár a kapcsolatotok is rámehet.

Ez nyilvánvaló, hiszen ha nem szánsz időt ezekre a kapcsolatokra, akkor bizony nemcsak stresszel, de akár depresszióval is szembesülhetsz. Ugyanúgy szánj időt a családodra, barátaidra, mint a munkádra, a legújabb ügyfeledre vagy a legfontosabb üzleti partneredre. Nem könnyű feladat ez sem, de az egészséges kapcsolatok megfizethetetlenek.

5. Jutalmazd meg magad

Az ambíció és az ösztönzés egyaránt nagyszerű dolog. Gyakran ezek vezetnek minket a szakmai sikerekhez. Amikor azonban folyamatosan stresszben élünk és a munkának szentelünk napi 24 órából 24-et, akkor negatív élethelyzetekkel kerülünk szembe.

Amikor ilyen helyzetben vagy, ne felejtsd el magad szellemi vagy fizikai vakációval, kényeztetéssel stb. Ezzel az általános hangulatod is javul, csökken a stressz az életedben és újra emlékezhetsz arra, hogy mennyire csodálatos ember is vagy. Erő és motiváció egyben.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!