Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

Hogyan priorizálj az ABCDE technika segítségével?

2019. december 25. 08:34 - Life Advisor

prioriti_to_do.jpgA siker első törvénye a koncentráció. Az összes energiának egy pontra kell fókuszálnia és közvetlenül ehhez a ponthoz kell mennünk. Nem nézhetünk se jobbra, se balra, csak is erre a pontra. Minél előbb elkezdünk prioritásokat felállítani és ennek szellemében elvégezni a feladatainkat, annál gyorsabban járunk végére a fontos dolgoknak. Minél fontosabb és értékesebb egy feladata, annál motiváltabbá válunk a halogatás leküzdésében és a munka beindításában. A prioritás fontosságáról itt a blogon is olvashattál már, most azonban egy konkrét technikával szeretnélek megismertetni, ha nem tudod, hogyan is kellene mindezt jól csinálni. Persze nem csak ez az egy módszer létezik, így javaslom, hogy próbáld ki, hogy neked megfelelő-e. Lássuk tehát az ABCDE technikát.

Ezt a módszert mindennap használhatod. Egyszerű és hatásos és téged is az egyik leghatékonyabb emberré tehet. A technika ereje az egyszerűségben rejlik és abban, hogy bizony cselekvésre ösztönöz.

Hogyan működik?

Először is sorolj fel mindent, amit a következő nap meg kell csinálnod. Írd le őket. Miután megvan a teljes lista indítsd be az ABCDE módszert.

Az "A" tételek a legfontosabbak

Ezek a dolgok nagyon fontosak, meg kell őket csinálnod. Olyan feladatokat jelölt ezzel, amelyeket, ha nem csinálsz meg, súlyos következményekkel járhat. Ilyen a kulcsfontosságú ügyfél meglátogatásának elmulasztása, a főnöködnek szóló jelentés elmulasztása, amelyre nagy szükség van a következő megbeszéléséig.

Ha egynél több "A" feladat is van, akkor rangsorold őket és így jelöld meg a listádon : A-1; A-2; A-3 és így tovább. Az A-1 feladatod jelenti a legnehezebb, legnagyobb és leginkább nem akarod megcsinálni feladatot. :)

A "B" tételnek csak minimális következménye van

A "B" elem egy feladat, amelyet meg kell csinálnod, de ennek csak minimális következménye van. Ezek a munkád ékszerei. Ez azt jelenti, hogy valaki nem fog örülni netán kellemetlen lehet neked is, ha nem teszed meg, de nem olyan fontos, mint egy "A" feladat. A "B" feladat lehet egy telefonüzenet átadása vagy egy e-mail megválaszolása.

A szabály az, hogy soha ne végezz el egy "B" feladatot, amíg van egy "A" feladat a listádon!

A "C" feladatoknak nincs következménye

A "C" feladat olyasvalami, amit jó lenne elvégezni ugyan, de nincs következménye. A "C" feladat lehet egy barát felhívása, kávé vagy ebéd a munkatársakkal vagy a személyes vállalkozásunk feladatainak elvégzése munkaidőben (8:00-17:00-ig). Ez a fajta tevékenység egyáltalán nem befolyásolja a karrierünket.

Általános szabály, hogy soha nem végezhetsz el egy "C" feladatot, ha van vissza "B" vagy "A' feladat.

A "D" feladatok kiszervezhetők

Ezek lesznek azok a tevékenységek, amelyeket átadhatsz másoknak. A szabály itt is az, hogy mindent átruházhatsz másokra. Ezzel időt nyersz, hogy megcsinálj olyan feladatokat, amelyek "A" megjelölést kaptak és amelyek tényleg fontosak az életed szempontjából.

Az "E" feladatok azok, amelyeknek véget kell vetni

Az "E" feladat olyasvalami, amit teljes mértékben meg kell szüntetni. Végül is csak akkor fogod tudni ellenőrzésed alatt tartani a dolgaid, ha abbahagyod azon dolgok elvégzését, amelyekre már nincs szükséged.

Az ABCDE módszer működésének kulcsa az, hogy fegyelmezd magad és azonnal nekiállj az A-1 feladatnak. Ezzel foglalkozz egészen addig, amíg be nem fejezed. Használd az akaraterőd és folytasd ezt a munkát és fejezd be a legfontosabb feladatot.

Tölts időt azzal, hogy átgondolod és elemzed a feladataid listáját a nagyobb produktivitás és a személyes sikereid érdekében. Mindez magasabb önértékeléshez, önbecsüléshez és büszkeség érzéshez vezet. Amikor kialakul benned a szokás, hogy az A-1 feladatodra koncentrálj többet fogsz elérni, mint bármely ember körülötted.

Ne feledkezz meg arról a szabályról sem, hogy soha ne csinálj meg olyat, ami nem szerepel a listádon. Ha van egy új feladat vagy projekt, írd fel a listádra és állítsd be a prioritását, mielőtt elkezdenéd a munkát.

Ha minden ilyen új dologra azonnal reagálsz és beleugrasz, akkor gyorsan elveszíted az irányítást a napod felett.

Vágjunk bele!

Tekintsd át most a feladataid listáját és add meg nekik a megfelelő ABCDE prioritást. Válaszd ki az A-1 feladatod vagy projekted és azonnal kezdj neki.Ne kezdj addig másba, amíg nem végeztél. Ez a módszer lesz az egyik legjobb időkezelő, amelyet használsz. Gyakorolj egy hónapig minimum, addigra már szokássá alakul és sikerül összpontosítanod a feladataidra és cselekedni fogsz. Ezzel pedig a saját jövődet biztosítod.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!