Habár a multitaskingot gyakran plusz készségként értékeljük inkább több kárt okoz, mint hasznot. Egyszerre egy feladatra összpontosítani ugyanis sokkal hatékonyabb, mintha több feladatot végeznél egyszerre. A kutatók szerint,ha egyszerre csak egy feladatra összpontosítasz növeled a produktivitásod és jobban tudod a figyelmedet megtartani. A multitasking azonban egyre népszerűbb és sokan vannak, akik egyszerűen nem hajlandók abbahagyni. Íme néhány tipp, ami segíthet elkerülni a multitaskingot.
1. Ne hagyd, hogy eltereljék a figyelmed
Manapság a kollégák, barátok és természetesen a mobiltelefonok is képesek megszakítani egy-egy folyamatot az életünkben és kizökkenteni minket a feladatokból. Úgy tűnik, hogy sokan nem tudják kontrollálni a vágyaikat és egyfolytában az üzeneteiket, értesítéseket akarják megnézni. Ennek elsősorban a közösségi média növekvő jelenléte az oka.
Van azonban egy remek trükk, amivel mindezen változtathatsz : kapcsold ki a telefonod vagy pedig némítsd le.
2. Készíts listát a feladataidról
A legkönnyebben úgy fog elterelődni a figyelmed, ha nem is tudod, hogy mit kellene csinálnod. Ha van listád a napi teendőidről, akkor meg is tervezheted az időd és nem lesz lehetőség arra, hogy bármi elterelje a figyelmed. Természetesen figyelj arra, hogy szüneteket is iktass be, hiszen a feladat lista nem azt jelenti, hogy megállás nélkül dolgoznod kell.
3. Ne "csacsogj" a kollégákkal munkaidőben
Ha munka közben a kollégáiddal beszélgetsz, akkor szétszórt leszel a munkádat illetően. Sokkal könnyebben véthetsz hibát, ha nem koncentrálsz, mert csacsogsz. Bizonyára ennek is eljön majd a megfelelő ideje.
4. Legyen rendezett és nyugodt a munkakörnyezeted
A tisztaságra sokszor nem gondolunk, pedig a sikeres munka egyik alapfeltétele. Ha káoszban dolgozol, akkor nem fogsz tudni megfelelően gondolkodni és összpontosítani. Mielőtt neki állsz, tegyél rendet magad körül.
5. Növeld a fókuszt
Tanulj meg koncentrálni egy dologra anélkül, hogy egy adott időpontban másra gondolnál. Ez segíthet gyorsan és pontosan végrehajtani a feladataidat szépen sorban, egyiket a másik után.
6. Ismerd meg a szokásaid
Egy problémát úgy tudunk a legjobban megoldani, ha ismerjük a kiváltó okot. Ülj le és értékeld a munkanapod és nézd meg, hogy mivel töltöd az időd legnagyobb részét.
7. Egyszerre egy dolgot csinálj
Rendkívül fontos továbbra is, hogy egyszerre csak egy dologra összpontosíts. Hiba azt gondolni, hogy a multitasking segít mindent gyorsan és megfelelő módon elvégezni. Ha van valami amivel időt takaríthatsz meg az az, ha szépen sorjában haladsz a feladataiddal.
8. Dolgozz rendszer szerint
Nem dolgozhatsz reggeltől este és nem várhatod el magadtól, hogy az agyad és a tested egész végig éber legyen és a maximumon pörögjön. Gyakran meg kell állnod, szünetet kell tartanod és fel kell frissítened az elméd.
9. Ne nézegess olyan weboldalakat, amelyek nem kapcsolódnak a munkádhoz
Sajnos ez egy nagy probléma, amivel sokan szembesülhetnek a mindennapok során. Például, ha már úgyis az interneten jársz, akkor felmerülhet, hogy gyorsan rápillantasz a Facebookra, megnézed az Instagramod, a privát emailjeid stb. Annak ellenére, hogy ez csak 5 percnek tűnik, megfogsz lepődni, hogy mennyi időt is pocsékoltál el feleslegesen.
10. Kezd a nehéz feladatokkal és haladj a könnyűek felé
A legtöbben a könnyű feladatokat akarjuk letudni a nap elején, pedig éppen fordítva kellene. A nehezebb és nagyobb figyelmet igénylő feladatokkal érdemes kezdened, így valóban - időveszteség nélkül - fogod tudni letudni a könnyebb feladatokat.
Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!
A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!
Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!
Kövess be INSTÁN is!