3 egyszerű stratégia, hogy megküzdj a halogatással!

2018. szeptember 25. 07:30 - Life Advisor

doubt-2072602_640.jpgNéha csupán egyetlen pillanat kell ahhoz, hogy elfogjon minket a halogatás. Reggel energikusan ébredsz, megiszod a kávéd, gondosan megtervezed a feladataid. Bekapcsolod a számítógéped, készen állsz a munkára. Aztán egyszer csak puff. Megtörténik. Rájössz,hogy a legközelebbi határidő, csak a munkaidő vége előtt lesz. Még van időd. Úgyis ki akartad próbálni az új éttermet a sarkon, amiről a neten további infókat olvashatsz. A következő pillanatban pedig azt veszed észre, hogy a munkanap fele már el is telt, te pedig még semmit sem csináltál. Ismerős? Nos, az igazság az,hogy nem vagy ezzel egyedül. Az igazság az,hogy minden ember csinálja. Piers Steel tanulmánya szerint az emberek 95%-a, a maradék 5% pedig még mindig tagadja,hogy bármit halogatna.

A halogatás veszélyei

Bár vannak olyan helyzetek, amikor a halogatás pozitív hatással lehet a munkánkra és a produktivitásunkra, többségében mégis negatív hatásokról beszélhetünk. Nézzünk pár statisztikát erre vonatkozólag :

  • Azok, akik szeretik a dolgokat halogatni, sokkal több stresszt tapasztalnak az életükben és hajlamosabbak megbetegedni.
  • A krónikus halogatás rossz munkateljesítményt hozott létre, és sokkal több hibát követtek el a rendszeresen halogató emberek
  • A halogatást rendszeresen végző emberek 40% nyilatkozta, hogy a pénzügyi helyzetük is rosszabb lett.

Most bemutatom a 3 leggyakoribb okot, amiért halogatunk dolgokat és azt is megmutatom, hogyan tudsz megküzdeni velük :

1.  A motiváció hiánya

Az emberek a kényelemre vágynak, hiszen ez stresszmentes és biztonságos. Ezért könnyű meggyőzni magunkat, hogy inkább Netflixezzünk, punnyadjunk a kanapén még akkor is, ha éppen szorít minket egy fontos határidő. Másrészt sokkal több erőfeszítésbe kerül felkelni az ágyról és motiválni magunkat, hogy megcsináljuk, amit kell.

Miért? Nos, legyünk őszinték a jelentések, reportok, prezentációk készítése olyan dolog, amit alig nevezhetünk kellemesnek. Valójában nehéz, túlterhelő és fárasztó is lehet.

Hogyan küzdj meg vele?

A motivációnak sok köze van a perspektívához. Ahelyett,hogy a tényleges feladatra összpontosítanál, fókuszálj arra,hogy mit kapsz cserébe, amikor megcsinálod. Több időt tölthetsz a gyerekeiddel? Fizetés emelés?

Ennek egyik módja, hogy úgy készítsd el a teendőid listáját, hogy cselekvési tervet is írsz melléjük, ne csak felsorolásszerűen bővítsd a listád. Ha látod, hogy mit kellene tenni, akkor mindez cselekvésre fog ösztönözni.

További 12 motivációs tippet pedig ide kattintva olvashatsz >>>

2. Félelem

A félelem itt is bekavar az életünkbe. Volt már párszor szó a félelemről és arról is,hogyan küzdhetsz meg vele. A félelem sok embernek elég indok a halogatáshoz. A kudarctól való félelem az egyik leggyakoribb, ami miatt az emberek egyszerűen csak várnak,várnak és várnak.

Különösen igaz ez azokra, akik folyamatosan a tökéletességre törekszenek. Azaz, addig nem kezdenek hozzá semmihez, amíg az nem 100%, hogy tökéletes. Mindig ott van a kis hang a fejükben : "Mi van,ha elrontom?". Végül elhiszik, amit ez a hang mond és félreteszik a projektjüket.

Hogyan küzdj meg vele?

Csak akkor leszel képes győzni az életeben, ha elfogadod, hogy hibázni fogsz. A hibák teljesen rendben vannak. Ez hozzátartozik a normákhoz. Amint ezt elfogadod, a halogatást is sikerülni fog leküzdened.

3. Lázadás

Vannak olyan helyzetek, amikor valaki a halogatással akarja kifejezni ellenszenvét egy bizonyos dologgal szemben. A diákok számára ez lehet,hogy visszatérjenek egy olyan tanárhoz, aki megbántotta őket. Az alkalmazottak számára a munka-magánélet egyensúlyának felborulása, egy új projekt miatt, amit inkább halogatnának, mert sejtik,hogy mivel jár.

Hogyan küzdj meg vele?

A legjobb dolog, hogy ezzel megküzdj, ha őszintén megbeszéled az érintettekkel és szóban tisztázzátok a történteket. Egy őszinte beszélgetés segít minden félnek tisztán látni a helyzetet és kidolgozni egy olyan tervet, amely mindenki számára megfelelő. Igen, van ilyen terv, ami mindenkinek megfelel.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr6214260561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása