A saját márkád kiépítése fontosabb, mint hogy milyen színű a weboldalad. Minden kezdő vállalkozás számára fontos, hogy erős és megjegyezhető márkát építsen fel már a kezdetektől fogva, ha különbözni akarsz a konkurenciától, ha számít a vállalkozásod és a megfelelő ügyfeleket akarod megtalálni. Íme 5 eszköz, amelyet használhatsz, hogy elkerüld a különböző márkaépítéssel kapcsolatos hibákat, megváltoztasd a branded kinézetét és szolid lehetőséget teremts a növekedésre.
1. Grafikus desing szoftver
A designt mint olyat, nem kell túlmisztifikálni. Mielőtt eldöntöd a vállalkozásod logóját, színeit, dizájnját és az átlagos kinézetét érdemes egy szakértővel is átbeszélned ezeket a területeket, hogy vizuálisan mindenképpen erős legyen a jelenléted a piacon.
A márka építőknek tapasztalatuk van a színek, textúrák, szövegek pszichológiájában és biztosítani tudnak téged arról, hogy a megfelelő célközönséget fogják neked megtalálni.
Az abszolút nyerő grafkus szoftver a Canva. Az ingyenes verzióval rengeteg dolgot meg tudsz valósítani. Azonban ha a vállalkozásod házon belül oldja meg a designt, ennél profibb programra lesz szükség. Használjátok például az Adobe Creative Cloudot.
A Design Wizard használatával pedig nem léteznek korlátok. Pillanatok alatt készíthetsz lenyűgöző videókat és bármilyen a vállalkozásodhoz szükséges egyedi dizájnt Facebookra, Instagramra, a blogodra, weboldaladra, de még a névjegykártyád is egyszerűen összerakhatod. A dizájn készítés még soha nem volt ennyire egyszerű, szóval gyerünk, próbáld csak ki.
2. Képtár
Elgondolkoztál már valaha azon, hogy a konkurencia honnan szerzi be azokat a remek képeket akár a weboldalra, akár a hirdetéseikbe? Nos, online képtárakat használnak.
A legkedveltebbek például az Adobe Stock, de ide sorolható a Pexels is és a Creative Market is.
Vannak, akik próbálják saját fotóval megoldani a kép kérdést a weboldalukon, hirdetésekben és a márkájukban. Azonban mivel sok esetben ez lehetetlen, érdemes szétnézned ezeken az úgynevezett stock fotó oldalakon is.
3. Közösségi média kezelő applikáció
Vezető vagy. Vállalkozó. A munkatársaid, fejlesztőid, kollégáid számítanak rád a nagy döntésekben és minden olyan kérdésben, amely a vállalat jövőjét előre mozdítja. Nincs időd arra, hogy a közösségi média felületeket is kezeld.
Nem is kell, hiszen sok olyan applikációt fejlesztettek már, amely átveszi tőled ezt a feladatot és egyszerűen tudsz létrehozni időzített posztokat, hirdetéseket, tartalmakat legyen szó Facebookról, Instagramról, Pinterestről stb. Személy szerint a Hootsuite-ot ajánlom, de rengeteg más eszközt találsz még a neten.
4. Naptár
Amikor szóba kerül a tartalom ideje, hogy úgy gondolj a vállalkozásodra mint egy nagy kirakat. Minden tartalom a vállalkozásoddal, akár e-mai, blog poszt, közösségi média bejegyzés, videó stb. igazodniuk kell a márkádhoz.
A legtöbb vállalkozás és például a magazinok előre dolgoznak és részletes terveket készítenek, hogy mikor milyen tartalom és milyen formában fog megjelenni. Ha te is mondjuk 1 hónapra előre megtervezed a tartalmaid, akár még ötletelhettek is a munkatársaiddal róla, hogy mivel lehetne még jobban kivitelezni a dolgokat.
Használhatjátok akár a Trello-t, de egy egyszerű Google Drive dokumentum is megteszi, amit egyszerre többen is tudtok majd használni.
5. Személyes networking
Az offline kapcsolatépítés és minden offline tevékenység a vállalkozásod és a márkád érdekében óriási segítség lehet. Azonban, ha csak a laptopod mögül kibámuló vállalkozó vagy, akkor rengeteg lehetőségtől elfogsz esni.
Gondolkodj a saját kis burkodon kívül, járj képzésekre, találkozókra, ismerj meg új embereket olyanokat, akik hasonlóan elkötelezettek a vállalkozásuk iránt, mint te. Nagyon sok ötletelés és tartós együttműködés is kialakulhat egy-egy ilyen találkozóból.
Fontos, hogy kapcsolatokat építs és minél több emberrel megismerted a vállalkozásod. Ki tudja, lehet, hogy egy virágzó partnerkapcsolat alakul ki, amellyel egymást támogatva egy új szintre tudtok lépni.
KÖVESS MINKET A FACEBOOKON!Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon! |