5 SMART cél, hogy ez az év az eddigi legsikeresebb legyen

2021. január 26. 07:30 - Life Advisor

write_smart_goals.jpgAz év eleji célok kitűzése azt jelenti, hogy pontosan tudni fogod, mit kell tenned az év során a siker érdekében. A célok kitűzése arra kényszerít, hogy tervet készíts arról, hogyan kívánod elérni ezeket a célokat. Ha van egy terved, akkor minden reggel arra ébredsz, hogy pontosan megfogalmazod, mit kell tenned minden egyes nap. Csak a céljaid leírásával 42%-kal nagyobb az esély arra, hogy ezeket a célokat elérd, mintha csak a fejedben tartanád őket. Apró dolognak tűnhet, de valójában ha minden évben célokat hozol létre, majd leírod őket, akkor jelentősen javulni fog a sikereid esélye.

Mik azok a SMART célok?

A SMART célokat Peter Drucker hozta be a köztudatba és mára a legnépszerűbb módszere lett a célkitűzésnek. A SMART egy rövidítés, amely a következőt jelenti :

S - Specific - Konkrét

M - Measurable - Mérhető

A - Achievable - Elérhető

R - Relevant - Teljesíthető

T - Time-bound - Határidős

A fentiek lényege, hogy minden célod konkrét lesz, ami kulcsfontosságú eleme bármely célod elérésének. Nézzünk meg egy példát.

  • Ebben az évben produktívabb akarok lenni.
  • Hétfőtől péntekig 5 órakor fogok felébredni, hogy a 3 hónap múlva esedékes projektemen dolgozzak.

Világosan látszik, hogy a második az úgynevezett SMART cél. Egyértelműen meghatároztad, hogy mit fogsz csinálni, hogyan fogod csinálni és mi a határidő.

Most pedig jöjjön 5 olyan SMART cél, amit te is kitűzhetsz ebben az évben, hogy az idei az eddigi legsikeresebb éved legyen. Természetesen ezek csak példák, így az összetevőket módosíthatod úgy, ami neked jobban megfelel.

1. Naplót fogok írni minden reggel 6 órakor 10 percen keresztül 2 hónapig.

Ha önfejlesztéssel foglalkozol, akkor valószínűleg találkoztál már a naplóírással és az ezzel kapcsolatos előnyökkel. Nagyszerű módja lehet a jövőd megváltoztatásának és megtervezésének, így SMART célként is nagyszerűen működhet. A 10 perc teljesen elég, hiszen jobb, ha rövidebb idővel indulsz és onnan építkezel.

2. Minden nap két liter vizet fogok inni egész évben

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a megfelelő folyadék (lehetőleg víz) fogyasztás, ennek ellenére a legtöbb ember számára ez igazi kihívás lehet. SMART célként egyszerűbben valósíthatjuk meg ezt a célunkat.

3. Heti háromszor elmegyek futni 6 hónapon keresztül

A testmozgást érdemes beépíteni a mindennapjainkba, mivel rengeteg előnye van, amivel pozitív változásokat hozhatsz az általános jóléted érdekében. Amit a legtöbben tesznek, hogy a "többet fogok mozogni" célt tűzik ki maguk elé, amely viszont homályos cél és nem egyértelmű, hogy mit is fogsz tenni pontosan.

A futást természetesen kicserélheted kerékpározásra vagy edzőterembe járással is. A legfontosabb, hogy konkrétan meghatározd, hogy milyen típusú gyakorlatot fogsz végezni.

4. Minden nap legalább 7-9 órát fogok aludni 4 hónapon át

Hihetetlenül fontos az elegendő alvás ahhoz, hogy másnap jól teljesítsünk, mind fizikailag, mind szellemileg. Könnyen dönthetünk úgy, hogy megnézünk egy még egy részt a kedvenc sorozatunkból, de ha másnap produktív akarsz lenni, akkor eleget kell aludnod.

5. Egy hónapon át minden nap átnézem a céljaim

Mivel ez a poszt a célokról szól, tegyünk bele egy célt, ami szintén a célokat helyezi a középpontba. Ahhoz, hogy javítsuk a céljaink elérésének esélyét, rendszeres felülvizsgálatra lesz szükség.

A fenti öt tipp ötleteket ad neked ahhoz, hogyan tűzz ki SMART célokat a 2021-es évben. Ne felejtsd el, hogy ezeket személyre szabhatod. A legfontosabb, hogy kövesd a SMART betűk jelentését minden kitűzött célodnál, mivel így jelentősen növeled a saját sikereid beteljesülésének esélyét.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr5316401512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása