Nem az ötleted a rossz, hanem a kivitelezés

2020. december 18. 07:30 - Life Advisor

thinking_doing.jpgSokan azt gondolják, hogy nem lehetnek sikeres vállalkozók, mert nem elég innovatívak. Az olyan vezetőknek köszönhetően, mint Elon Musk és Steve Jobs, vagy egy általános tévhit az emberekben, miszerint csak akkor lehetnek sikeresek, ha van egy elképesztő, soha nem látott ötletük egy vállalkozáshoz. Úgy gondolják, hogy az ötletüknek teljesen újnak kell lennie és teljesen forradalmasítaniuk kell az iparukat. De ez nem mindig van így. Igen, vannak olyan vállalkozók, mint Steve Jobs, akik valóban arról álmodoznak, hogy felrázzák a világot. De csak azért, mert az adott ötlet már létezik, nem jelenti azt, hogy kevesebb esélyed lenne a sikerre.

Amikor belekezdesz a tevékenységedbe, könnyű félelembe esni, hiszen hamar megcsappanhat az önbizalmunk, ha más vállalkozókat látunk az iparágunkban, akik látszólag boldogulnak. Azt gondolhatod, hogy valami jobbat kell kitalálnod ahhoz, hogy különbözz a többiektől. De felmerülhet az is, hogy a piac teljesen telített és számodra már nincs hely.

Ebben a helyzetben a hangsúlyt az ötletről a megvalósításra kell fektetned. Ez azt jelenti, hogy nem azon kell gondolkodnod, hogy az ötleted elég jó-e vagy hogy hogyan tedd különlegesebbé. Arra kell összpontosítanod, hogy miként tudod jobban életre hívni és a sajátoddá tenni.

Sok vállalkozás nem azért bukik meg, mert az ötletük nem volt jó, hanem azért, mert nem megfelelően kezelték az ötletüket. Természetes és teljesen elfogadott hogy hibázunk, de biztosra kell menned, hogy az erőforrásaid, például az időd, pénzed és az erőfeszítéseid a lehető legjobb módon használod fel.

Íme három módszer, amelyek segítségével megbizonyosodhatsz arról, hogy az ötleteid valóban a lehető legjobb módon valósítod-e meg.

1. Ne pazarold az erőforrásaid

Amikor vállalkozásba kezdesz, könnyen belemerülhetsz olyan fontosnak tűnő feladatokba, amelyek valójában nem járulnak hozzá nagy mértékben a sikerhez. Fontos, hogy felmérd a feladataid, mielőtt elvégeznéd őket. Gondolj igazán a vállalkozásoddal kapcsolatos hosszú távú elképzelésekre és győződj meg arról, hogy a feladataid ehhez igazodnak. Ha ezt elfelejted, akkor több, mint valószínű, hogy pazarlod az időd, a pénzed vagy az erőfeszítésed.

Például, ha nem megfelelően hajtasz végre egy feladatot, akkor túl sok időt eltölthetsz azzal, hogy kiválaszd a logódhoz tartozó betűtípust. Ezt az időt jobban is eltöltheted, például a marketing kampányod stratégiájának kiépítéséhez.

2. Ne csak a pénz vezessen

Az üzleti ötletünk megvalósításának kulcsfontosságú eleme a saját személyes szenvedélyünk. Ha a vállalkozásod azon alapul, hogy mennyi pénzt tudsz keresni, ahelyett, hogy valóban rajonganál azért, amit csinálsz, akkor a vállalkozásod nagyon hamar elfog bukni. Még akkor is, ha véletlenül elképesztő vagy egyedi ötleted van, ha nem a pénznél nagyobb okok motiválnak, akkor nem lesz meg benned a megkövetelt rugalmasság és elszántság, hogy folytasd, függetlenül attól, hogy milyen kihívások adódnak.

3. Csak kezdd el

Mi a legnehezebb a dolgok végrehajtásában? Az, hogy valóban csináljuk. Ha még csak most indulsz és van egy üzleti ötleted,  ne aggódj azon, hogy elég jó-e. Vagy ha olyan dolgot szeretnél tenni a jelenlegi vállalkozásodban, amely ellentmond az iparágadban megszokott dolgoknak, ne tölts időt azzal, hogy másokhoz hasonlítod a vállalkozásod.

A legfontosabb, hogy kezdd el. Kezdd el pontosan ott ahol vagy, készíts tervet és tedd meg az első logikus lépést. El kell engedned minden az elképzeléseddel kapcsolatos kétséget és félelmet és csak arra kell koncentrálnod, hogy hogyan fogod életre kelteni a vállalkozásod. Az embereknek lehetnek nagyszerű ötleteik vagy akár csak középszerű ötleteik is, minden arról szól, hogyan hajtjuk végre őket. Hagyd abba a túlgondolkodást és koncentrálj arra, hogy milyen intézkedéseket fogsz megtenni....és tedd is meg őket.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

komment
süti beállítások módosítása