6 egyszerű tipp a motiváció megtalálásához a mindennapokban

2020. szeptember 29. 18:29 - Life Advisor

every_day_motivation.jpgEz az én évem lesz. 2020 elején tele voltam óriási lendülettel, új szokásokat alakítottam ki, elkezdtem teljesen megújítani az életem, belevágtam a rendszeres testmozgásba. Óriási célkitűzéseim voltak, hogy hova is akarom idén eljuttatni a blogomat, az üzletemet. Optimista voltam. Ami pedig még ennél is fontosabb : motivált. Aztán természetesen megérkezett a járvány. Bár a megpróbáltatások ellenére hihetetlenül szerencsésnek mondhatom magam, kissé elmaradtam azoktól a dolgoktól, amelyeket szerettem volna megvalósítani. Eleinte nem voltam hajlandó kegyelmet adni magamnak. Kemény önkritikát folytattam és a legnagyobb panaszkodás a motivációm kapcsán merült fel. Mármint, hogy nem volt motivációm.....és ez hiányzott.

Ez azonban nagy hiba. Egyrészt szeretned kell önmagad, meg kell tudnod bocsátani magadnak és ugyanolyan fontos megjegyezni azt is, hogy a motiváció nem olyasvalami, amit lehetetlen megszerezni és még nehezebb megtartani. A motiváció mindig ott van körülötted. A könyvespolcodon, a múltadban, a barátaidban, a kollégáiddal való kapcsolatodban. Leegyszerűsítve : a motiváció várt rám. Rád is vár.

Íme tehát 6 tipp a motiváció megszerzéséhez és fenntartásához :

1. Adj magadnak "mini" ajándékokat

Akár egy ijesztő projekt, akár egy olyan feladat, ami nem hoz lázba, fontos, hogy létrehozz egy olyan saját jutalmazási rendszert, amely motivál arra, hogy energiával és lelkesedéssel végezd a munkád. Például, ha megoldasz valamit az aznapi teendőidből, jutalmazd meg magad azzal, hogy elolvasod egy könyv következő fejezetét vagy hallgass meg 10 percnyi podcastot stb. Ez segíteni fog, hogy végezz a feladataiddal és talán még extra motivációt is ad, hogy elvégezd azt a munkát, amit még halogatnál.

2. Tarts egy kis szünetet és dolgozz egy személyes projekteden

Lehet, hogy a karantén során belekezdtél egy kis lakásfelújításba, nyelvtanulásba, új készség elsajátításába vagy egy új hobbiba. Ha a mindennapi munka során elakadsz vagy úgy érzed, hogy csak sodródsz, akkor érdemes lehet kiszakadnod a mókuskerékből és más helyre terelni az energiád. Szánj mondjuk 30 percet, hogy egy személyes projekteden dolgozol, kitalálod a következő lépést, megtervezed a hogyan továbbot. Ez a kis "szünet" megadhatja neked a nap hátralévő részére szükséges energiát.

3. Elemezd a korábbi sikered és részletezd, hogyan jutottál el odáig

Ez lehet egy óriási üzlet megkötése, saját lakás vásárlása, egy sikeres vizsga, új munkahely stb. Igen, érdemes előregondolkodni ez nem vitás, de ugyanilyen értéket képvisel az is, ha felidézed a korábban elért eredményeid és emlékezteted magad arra, hogyan is érted el azokat. Ezzel emlékezni fogsz arra, hogy a sok apró lépés igenis megéri és motiváltabb leszel arra, hogy ezeket a lépéseket most ismét megtedd.

4. Sportolj

A múltban nehezen vettem rá magam a testmozgásra, emiatt ritkán gondolkoztam azon, hogy milyen jól is esne most egy kis kardió. De a tudomány nem hazudik : egy rövid kocogás csodákat tesz az agyaddal és képes leszel sokkal tisztább fejjek és erősebb fókusszal visszatérni a munkádhoz. Próbáld csak ki te is a rendszeres testmozgást és megfogod látni, hogy az életed szinte újra indul egy-egy edzés után.

5. Olvass

Ez kevésbé ment nehezebben. Mindig is szerettem olvasni. Az olvasásnak számtalan előnye van és ebben a posztban jó párat sorra is vettünk már. A motiváció az egyik ilyen előny. Kezdj bele most egy új könyvbe és olvass belőle mindennap.

6. Beszélj egy kollégával

A járvány miatt eléggé elszigeteltségben élünk, de szükségünk van emberi kapcsolatokra. Egy baráttal, családtaggal vagy egy szeretett személlyel folytatott beszélgetés mindig előnyös, de ha legközelebb valami motivációt keresel, akkor legközelebb fordulj olyas valakihez, akivel egyébként nincs gyakori kapcsolatod. Ez lehet egy munkatárs egy másik csapatból vagy egy kolléga a te szakterületedről, akinek a munkáját csodálod. Kérdezd őket a munkájukról vagy mesélj nekik a legutóbbi projektedről, amin dolgoztál. A beszélgetés új lendületet ad majd és a legjobb, hogy emlékezni fogsz arra, hogy mit szeretsz abban, amit csinálsz.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr4216221360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.