Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

5 tipp, hogy leküzd a jelenlegi aggodalmakat,félelmeket

2020. május 07. 16:15 - Life Advisor

worry_fight.jpgSoha nem gondoltam volna, hogy az életem során bármely blogposztomban egy aktuális világjárványról kell írnom. A koronavírus ma már mindenki számára ismert, több millió embert diagnosztizáltak vele és rengeteg embert veszítettünk el miatta. Mindannyian hálásak vagyunk a tisztviselőknek, szakértőknek, tudósoknak, orvosoknak, ápolóknak stb. akik éjjel-nappal dolgoznak, életeket mentenek és próbálják helyrehozni a világot. Rengeteg intézkedést kellett bevezetni, védőmaszkot kell hordanunk, nem (vagy csak feltételekkel) hagyhatjuk el az otthonunkat, rendszeresen kell kezet mosnunk, fertőtlenítenünk. Meg kell védenünk magunkat és a körülöttünk lévőket is. Keveset tudunk viszont arról, hogy kell mindezzel megbirkózni. Az legkritikusabb probléma talán az ismeretlen félelem, amellyel harcolunk. Szeretnék nektek mutatni 5 módszert, amellyel mentális erőt építhettek, elháríthatjátok az aggodalmat és tényleg erősebben jöhettek ki ebből a világjárványból.

1. Ez is elmúlik

Létezik egy kis mondat, amiről nem szabad megfeledkezni bármilyen félelem is terhel jelenleg minket : "Ez is elmúlik!". Ha ezt tudatosítod magadban, akkor a kétségbeesés és a reménytelenség pillanatában képes leszel magadnak egy kis megkönnyebbülést adni.

Az emberi elme ugyanis hajlamos arra, hogy felnagyítsa a problémákat és a nehézségek pillanatában megnövelje őket. Fontos tudnunk, hogy semmi sem állandó és minden elmúlik egyszer. Vigyázz magadra és ne hagyd, hogy a félelem beárnyékolja az életed.

Janice Kiecolt-Glaser pszichológus és Ronald Glaser az Ohio Állami Orvostudományi Egyetem immunológusa egy 1982-től 1992-ig tartó kutatásában azt állapította meg, hogy a félelem gyengítheti az immunrendszerünket, így könnyebben eshetünk különböző megbetegedések csapdájába. Légy határozott, tudatos, kövesd az egészségügyi hatóságok által javasolt egészségügyi irányelveket és emlékezted magad mindennap arra, hogy ez is elmúlik!

2. Fektess abba, ami a legfontosabb : önmagad

Az otthoni bezártság katalizátora lehet az unalomnak, a dolgok elhalasztásának és a negatív gondolatoknak. Ahelyett, hogy engedelmeskednél ezeknek a negatívumoknak, szánj időt arra, hogy átgondold a prioritásokat és kezdj el önmagadba invesztálni. A dolgok már olyan rosszak, mint amilyenek, ezért nem bölcs dolog további erőt adni nekik és mentálisan felnagyítani az általa okozott hatásokat.

Mi a helyzet azzal a könyvvel, amelyet mindig is el akartál olvasni? Az új nyelvvel, amit meg akartál tanulni? Könnyen beleeshetsz abba, hogy vársz, amíg a dolgok jobbra fordulnak. Az igazság az, hogyha ma nem teszed meg, akkor valószínűleg holnap sem fogod. A dolgok viszont tényleg javulásnak indulnak, visszatérsz a normális életbe miközben nem történt veled semmi.

A lényeg az, hogy az idő így is, úgy is eltelik. Azonban te is tanulhatsz valamit és te is kihozhatod a legtöbbet a rendelkezésre álló idődből. Ha az időről beszélünk, akkor két lehetőségünk van. Vagy kihasználjuk, vagy elveszítjük. Miért nem használod ki inkább?

3. Segíts valakinek

A bizonytalanság általi félelem negatív hatásait úgy is tudjuk mérsékelni, ha például segítünk valakinek. Mások segítése a boldogságunk növekedésével, alacsonyabb vérnyomással és hosszú élettel jár.

A szociológusok kimutatták, hogy az emberek, akik heti 5-6 órát önkénteskedtek "nagyon boldognak" írták le magukat. A kutatók szerint mindez azért van, mert fizikailag és társadalmilag is aktívak voltak. Ezáltal megnövekedett a dopamin szintjük is, amely felelős azért, hogy jól érezzük magunkat.

Nem kell egészségügyi szakértőnek vagy a kormány tagjának lenned, hogy segíts. Segíthetsz egy helyi jótékonysági szervezetnek, a barátaidnak a közösségi médián keresztül stb. Lehet, hogy ezek apró dolgoknak tűnnek, de óriási változásokat hozhatnak valaki más életében. Végeredményben pedig a tiédben is.

4. Sportolj

A tévé vagy épp az ágyunk otthoni közelsége ronthatja a termelékenységünket. Ahelyett, hogy engednél ezeknek a kísértéseknek, ütemezed úgy a napjaid, mintha rendes munkanap lenne. Tervezd meg a napod és szánj időt a rendszeres testmozgásra. Napi 30 perc testmozgás hétfőtől péntekig sokat segíthet az állóképességed javításában.

A testmozgás javítja az egészséged, az immunrendszered és mindenekelőtt az önértékelésed. Miért? A halogatás legyőzőséhez fegyelemre, elszántságra és akaraterőre van szükség. Ha tudod, hogy bátorságod volt ezt leküzdeni, növekedni fog az önértékelésed, amely ösztönözni fog a folytatásra.

5. Imádkozz

Amikor ezt olvasod, az azt a benyomást keltheti benned, hogy én valami guru, prédikátor, hittérítő, pap vagy ezek kombinációja vagyok. Biztosíthatlak, hogy nem így van. Nem prédikálok és nem próbálok senkit rávenni az én vallási meggyőződésemre. Nem számít a vallási hovatartozás, az ima hatékony eszköz lehet a nehéz helyzetekben történő navigáláshoz. Az imádkozás ugyanis a remény megnyilvánulását jelenti, amelyre mindannyiunknak szüksége van.

A remény, hogy jobb jövő következik a békét jelentheti az életünkben. Különösebb oka nincs, mégis sok pszichiáter alkalmaz imádságot, hogy segítsen a betegeknek leküzdeni a félelmeiket, aggodalmaikat. Imádkozz és terjeszd a reményt, amelyre a világnak most nagyon is szüksége van.

Lehet, hogy nem tudjuk megváltoztatni ezeket a körülményeket, de meg tudjuk változtatni azt, hogy miként kezeljük őket. Ne hagyd, hogy ezen technikák egyszerűsége megtévesszen. Ugyanolyan hatékonyak ugyanis, mint amilyen egyszerűek. Remélem, hogy te is, ahogy sok coaching ügyfelem hasznosnak fogod találni őket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr3115667732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.