Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

6 szabály, amit be kell tartanod home office-ban

2020. április 26. 10:30 - Life Advisor

home_office_rules.jpgMegszólal az ébresztő. Odafordulsz, a telefonodra bámulsz és megvitatod magaddal, hogy a szundi gombot nyomod-e meg vagy kiszállsz az ágyból. Minden reggel következik a szokásos rutin, de ma más a helyzet. Más, mert az egyetlen hely, ahova menned kell, a nappali. Senki nem várja, hogy megérkezz, senki nem jön a megbeszélésre, senki nem kopogtat az iroda ajtaján, hogy meggyőződjön róla, hogy időben odaértél-e. Nem vagy egyedül. Ez a helyzet millióink számára idegen.

Megszólal az ébresztő. Döntened kell. Felkelsz vagy benyomod a szundi gombot. Sokan vagytok vállalkozók, akik évek óta a saját ütemük szerint élnek. A DNS-ükben van. De még többen vannak, akik a normál életmód megbízhatóságát élvezik, felkelnek és elindulnak munkába. Sokan élvezik, ha megkapják a napi rutinjukat. Élvezik a számukra tervezett találkozókat és projekteket.

Mások pedig tervezik a találkozókat. Örülünk, hogy mi magunk töltjük meg a naptárunkat és teremtjük meg üzleti vállalkozásunkat. Ez a két megközelítés nem is lehetne távolabb egymástól, ám a jelenlegi helyzet mindenkit olyan helyzetbe kényszerített, amely új módszerek elsajátítását igényli és amit a legtöbben legszívesebben elkerültek volna.

Tehát hogyan lehet dolgozni ebben az új helyzetben? Hogyan tudsz a cselekvési listákra és a projektjeidre összpontosítani, miközben az otthon kényelmét élvezed? Hogyan tudod elérni a munkatársaid, a csapatod? Hogyan hagyd figyelmen kívül az összes házimunkát, amely most már egész nap a szemed előtt lebeg? Íme 6 alapvető szabály az otthoni munkavégzéshez, amelyet most be kell tartanod a siker érdekében.

1. Kelj fel és öltözz!

Ez az otthoni munka egyik legfontosabb részlete, amelyet meg kell tenned. Minden egyes cikk, amely a home-office munkavégzéssel kapcsolatban ad tippeket megemlíti ezt a szabályt, sőt a listák legelején. Miért?

Mert a felkelés, az öltözködés, az előttünk álló napra való felkészülés elmélyíti a munkára való felkészülést is. Az elménk nagyon erősen befolyásolhat minket. Lecseréled a ruhád edzés előtt? Igen. Részben a kényelem miatt, másrészt pedig, hogy jelezd az elmédnek, hogy más tevékenységre készülsz. Lecseréled a ruhád miután hazaértél? Póló, rövidnadrág vagy valami kényelmes ruha, amely tudatja veled, hogy otthon vagy.

Ezek a gyakorlatok általában a munkanapok reggelére vonatkoznak,függetlenül attól, hogy hol vagy. Kelj fel, öltözz fel, vasald el a ruháid, zuhanyozz, csináld meg a hajad stb. Tarts be ezt a rutint, amelyet ugyanúgy megcsinálnál, ha az irodába kellene menned.

2. Nagyszerű tervezés = Produktív nap

Ha valaki követne téged a munkahelyedre és egy hétig naplózná minden cselekedeted, egy dolog biztos lenne : rutin szerint élsz.

Nem számít, hogy otthon vagy, de ezt a rutint otthon is csinálnod kell. Persze lehet, hogy bizonyos részek eltérőek lesznek. Lehet, hogy otthon vannak  a gyerekek. Lehet, hogy háziállataid vannak, akiket el kell vinni sétálni. Lehet, hogy többtagú családdal élsz otthon. A legtöbb esetben a rutin változatlan maradhat.

Ha munka előtt kávéznál egyet, ezt otthon is megteheted. Ha elsőként az emailjeid néznéd meg, ezt otthon is megteheted. Ha minden reggeled egy munkatársaddal való beszélgetéssel indítasz, hívd fel őt otthonról. Tegyél meg mindent, hogy a rutinod változatlan maradjon. Ez segít munka üzemmódba állni és jobban fogsz összpontosítani a napodra.

3. Ha állandóan szól a telefonod, törd össze

Na jó nem szó szerint értem. :) Az otthoni munkavégzésnek rengeteg előnye van, de csapdákat is rejt. A legnagyobb csapda pedig a figyelemelterelés. Amikor ugyanis a munkahelyeden vagy, akkor ott része a mindennapoknak az elszámoltathatóság, amelyet otthon nehéz megismételni.

A csapatod bent van az irodában. A főnököd szintén. Ha viszont otthon dolgozol, akkor nincs ott senki, csak te magad. Ezért rajtad múlik, hogy felelőssé tedd saját magad. Nyilvánvaló, hogy a munkaadók sokszor szörfölnek a közösségi médiában a munkaidő alatt, de otthoni munkavégzés esetén ez a tevékenység megnövekedhet.

Netflix, Facebook, Instagram, Youtube, TikTok stb a lista még folytatódhat, ezért neked kell meghúzni a határokat. Legyenek fix időpontok a nap során, amikor ezeken az oldalakon nézelődsz, majd térj vissza dolgozni. Engedj meg magadnak 15 percet a közösségi oldalakon történő kalandozásra, majd térj vissza a munkádhoz. Így segítheted önmagad, hogy teljesítsd a feladataid.

4. A helyszín fontos összetevő

Tisztítsd meg az íróasztalt, rakj rendet magad körül és rendezz be egy "mini" irodát. Ahhoz, hogy ebből az új és ismeretlen helyzetből a legtöbbet hozhasd ki, szükséged lesz egy erre kijelölt munkaterületre.

Távolíts el minden egyéb zavaró tényezőt az új otthoni irodádból és próbálj meg minél professzionálisabb módon berendezkedni. Legyen kellő napfény, legyen minden szükséges eszköz a közeledben, legyen egy kényelmes széked és szerezz be mindent, amely számodra fontos a produktív munkavégzéshez.

5. Az vagy, amit megeszel

A táplálkozás lehet az utolsó dolog, amit bárki szem előtt tart az otthoni munkavégzés során, pedig az emberek szeretnek nassolni és ezt sokkal könnyebb megtenni, ha egész nap otthon vagyunk. Te azonban ne ess bele ebbe a csapdába.

Az élelmiszer olyan üzemanyag, amelyre szükségünk van ahhoz, hogy boldoguljunk az életben. Próbálj meg otthon is az egészséges és kiegyensúlyozott étkezésre figyelni. Ne halmozz fel snackeket az íróasztalod környékén. Tarts be ugyanazokat a szabályokat és szokásokat, amelyeket az irodában is alkalmaztál.

Húzd meg a határokat és csak azért mert otthon vagy, ne egyél össze-vissza mindent.

6. Ne felejts el mozogni

A testmozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy az életünket a helyes mederbe tereljük. Sok vállalat támogatja is a munkavállalókat a rendszeres testmozgásban, de most más a helyzet.

Ha nem szoktál sétálni, akkor most kezd el! Biztosítsd magadnak napi minimum 30 percet valami könnyed testmozgásra. A test és elme egyensúlya már egy rövid sétával is megteremthető, amely pedig magával vonzza majd a termelékenységet is.

Még ha a napi rutinod része is a munka előtti vagy utáni edzés, néhány kisebb szünetet nap közben is próbálj beiktatni magadnak. Ha visszatérsz az irodába, ezeket a szokásokat ott is gyakorolhatod majd.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr6615641932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.