5 tipp,amivel csökkenhet a túlterheltséged home office-ban

2020. április 18. 10:44 - Life Advisor

home_office_pleasure.jpgSokak számára úgy tűnhet, hogy akik otthonról dolgoznak szinte megfogták az Isten lábát. Több időt tölthetnek a családdal, nagyobb a rugalmasság és a szabadság a munkájuk során. Ez persze lehetséges is, viszont a home office valószínűleg sokkal nagyobb kihívást jelent. Sokkal több önfegyelemre, koncentrációra és jobb időbeosztásra van szükség. Jelenleg sokan dolgoznak otthonról és még többen vannak, akiknek a koronavírus miatt kellett megtanulni, hogy mit is jelent a home office. Vannak, akik panaszkodnak, hogy hihetetlenül rendezetlenek, túlterheltek, unatkoznak, halogatják a dolgokat és nem képesek összpontosítani. Pontosan ezeknek az embereknek szeretnék segíteni 5 olyan tippel, amely segít koncentrálni és csökkentik a túlterheltséged.

1. Húzd meg a határokat és oszd be az időd

Bár ez nem feltétlen lehetséges, főleg otthonról dolgozó vállalkozók számára, de néhány apró változtatással sikerülhet megteremteni az egészséges egyensúlyt a munka és magánélet között. Ha te magad oszthatod be az időd, akkor először is próbáld meg kideríteni, hogy te mikor vagy a legproduktívabb. Például én általában a két végletet produkálom, azaz korán reggel és késő este érzem magamban igazán a kraftot. Éppen ezért a délelőttjeim, délutánjaim betudom osztani edzésre,családra, barátokra, olvasásra, pihenésre és arra, hogy ne gondoljak a munkára.

A reggel tegyük fel 6-9 közötti és az este 20-22 közötti időszak alatt viszont mindenkivel tudatom, hogy most nem vagyok elérhető. Az az idő, amikor az agyad a legaktívabb, elősegíti, hogy sokkal gyorsabban és jobb eredményekkel végezd el a munkád.

2. Priorizálj

Szerintem erről már annyiszor olvastál itt, hogy kezded unni, pedig inkább komolyan kellene venned. Igenis vedd a fáradtságot arra, hogy elkészítsd a napi teendőid listáját. Figyelj arra, hogy a lista kicsi legyen, legfeljebb 3-6 feladat kapjon helyet rajta, így kényelmesnek és végrehajthatónak fog tűnni. Ha netán valami előre nem látható ok miatt valamelyik feladattal elcsúsznál, akkor azt írd fel a következő napi listádra, nehogy elmaradjon. Viszont ez nem azt jelenti, hogy az előző napon kimaradt feladat a következő napon pluszként jelenjen meg. Tartsd be a 3-6 korlátot.

3. Kezd azzal, amitől félsz

Bármiről is legyen szó, azt a dolgot, amitől félsz, elsőként kell elvégezned. Ha nem így teszel, akkor halogatásba kezdesz, minden feladatod tolódik és összezavarod az egész rendszered. De van egy titok. Mégpedig, hogy ki kell találnod, hogy melyik félelmetes dolog az, ami valójában csak ijesztő. Ez ugyanis adhat neked egyfajta adrenalin löketet és olyan bátorságot meríthetsz, amely segítségével simán megoldod ezt a "mumus" feladatot.

4. Dolgozz csapatban

A fenti tippek ellenére sokszor nehéz lehet összpontosítani, amikor te vagy az, aki felelősséggel tartozik mindenért, amit csinál. A csapatmunka pont az ilyen különös figyelmet igénylő feladatok megoldására kiváló. A csapatban való munkát pedig videokonferencia eszközökkel oldhatod meg, mint a Skype, Zoom vagy akár a Facetime.

Maga a folyamat egyszerű. Az elején mindenki megosztja azt, amit csinálni fog a következő órában, majd a fő ember elindítja az időt, minden mikrofon elnémul és mindenki elkezdi a feladatát. 50 perc elteltével újra beszélünk és megosztjuk, hogy mennyit haladtunk.

Ha nincs senkid, akit behívnál, hogy csapatban dolgozzatok és beszélsz angolul, akkor javaslom a Focusmate.com oldalt, ahol megismerkedhetsz egy idegennel és ugyanolyan hatékonyan tudtok dolgozni a feladataitokon, mintha ezt csapatban tennétek.

5. Tanulj meg lazítani

A legtöbb ember számára nehézségei lehetnek azzal, hogy kikapcsolódjon és elengedje a munkát. Ezért fontos, hogy rendszeresen szünetet tartsunk és időt szánjunk a pihenésre is. Mit csinálj viszont akkor, ha meditáció, séta vagy egyéb szabadidős tevékenység alatt is folyamatosan pörög az agyad tovább?

Aktív gondolkodásból válts át passzívra. Egy jó film, egy vicces kutyás videó vagy bármi más, amitől nyugodtnak érzed magad tökéletes lehet. Ismerned kell önmagad és azt, hogy mi kapcsol ki téged. Mindez kulcsfontosságú a munka és magánélet egyensúlyának megteremtéséhez és az otthoni munkához.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr3815621072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása