Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

A 3 leggyakoribb hiba, amiért megbuknak az újévi fogadalmak

2019. december 31. 07:30 - Life Advisor

new_year_resolution_2020.jpgÚjévi fogadalmakat könnyű tenni, végrehajtani őket viszont már nehéz. Az American Scranton University tanulmánya szerint az emberek mindössze 19%-kának sikerül két éven át követnie a fogadalmát. A legtöbbünk már január közepén feladja. Év vége felé természetesen coachingok során is felmerül az újévi fogadalmak jelentősége. Tegyünk-e újévi fogadalmat vagy inkább hagyjuk? Ha mindenképpen ragaszkodunk hozzá, akkor hogyan csináljuk jól? Nos, pár dolgot kell csak optimalizálni a sikereid érdekében. Megmutatom mi az a 3 legfontosabb, amelyet szem előtt kell tartanod, ha újévi fogadalmat tennél.

1. Ne állíts fel olyan célokat, amelyek nem mérhetők

Év végén az emberek gyakran dobálóznak olyan fogadalmakkal, mint :

  • Jövőre egészségesebben étkezem
  • Jövőre sokkal boldogabb leszek

Az ilyen homályos szándékok eleve kudarcra vannak ítélve. Még ha végre is hajtasz olyan változtatásokat, amelyek egészségesebbé vagy boldogabbá tesznek téged, nem érzed majd magad sikeresnek.

Mi alapján fogod tudni, hogy elérted a célod? Több vizet ittál? Lementél edzeni és ez már azt is jelenti, hogy egészségesebb vagy?

Ugyanez a dilemma a "boldogabb leszek" célkitűzéssel. Mi alapján mondod majd, hogy boldog vagy? Egy új hobbi, amit örömet hoz? És mi lenne, ha mindennap alkoholt innál, mert rövid időre boldognak érzed tőle magad? Akkor is boldogabb lennél, ha az életed más területein hátrányokat tapasztalnál?

Ha meg akarod változtatni a szokásaid (és az életed), akkor pontosan meg kell határoznod, mit jelent a siker.Mérhető célokat kell felállítanod, amelyek egyértelmű lépésekben megvalósítható.

A "meg akarok szabadulni 25kg-tól", sokkal jobb, mint az "egészségesebb akarok lenni". A "hetente egyszer szeretnék találkozni a barátaimmal" jobb, mint a "boldog akarok lenni". Keress konkrét célokat, amelyeket konkrét cselekvésekkel végre tudsz hajtani.

Az Instagramon kérdeztelek titeket az újévi fogadalmakról.
Íme az eredmény : 

instagram_fogadalom.jpg

 

2. Ne tedd (túl) magasra a lécet

Jó érzés lehet újévi fogadalomként elkönyvelni, hogy jövőre minden reggel sportolni fogsz. Legalábbis pillanatnyilag jó ötletnek tűnhet. Ha viszont a lelkesedés az első néhány nap után elmúlik, akkor valószínűleg hiányzik a motiváció a folytatáshoz.

A nagyon nagy célok kitűzése néhány nap eltelte után súlyos következményeket hozhat magával. Megkérdőjelezed majd a siker elérésének lehetőségét és úgy fogod érezni, hogy fel kellene adni.

Sikeresebb lehetsz, ha kisebb célokat tűzöl ki magadnak. Például tervezd azt be, hogy hetente háromszor elmész az edzőterembe.

Továbbá segíthet az is, ha egy intervallumot állítasz be. Például, ahelyett, hogy azt mondanád, hogy havonta félreteszek 20.000Ft-ot, mondd azt, hogy havonta félreteszek 10.000-30.000Ft közötti összeget. Ezzel már akkor is jól érzed magad, ha a 10.000Ft-ot érted el és tovább fogod motiválni magad. Persze nem kizárt, hogy annyira jól fog mindez menni, hogy még a 30.000Ft-ot is túlszárnyalod. :)

3. Ne kezdj egyből január 1-jén

Amikor kutatók azt vizsgálták, hogy az emberek hogyan hajtják végre sikeresen az újévi fogadalmaikat, arra jutottak, hogy a változás legtöbbször szakaszosan történik. Annak érdekében ugyanis, hogy az emberek hosszútávú változásokat végezzenek, készen kell állniuk rá.

Ebből következik, hogy a legtöbbünknek nem működik, ha egyből január 1-jén kezdjük el végrehajtani az újévi fogadalmunkat, még ha készen is állunk rá. Ennek ellenére érezzük a nyomást önmagunkon, hogy a dátum alapján kezdjük, ne pedig akkor, amikor tényleg készen állunk.

Szóval próbálj meg ellenállni annak a nyomásnak, hogy mindenképp január 1-jén kell változtatnod az életeden. Sikeresebb leszek akkor, ha akkor indulsz, amikor te magad készen állsz rá, függetlenül attól, hogy ez december 15-e vagy január 22-e.

Mit jelent készen állni? Amikor egyértelmű tervet készítettél a céljaidnak. Ha ez megvan, akkor felkészült vagy ez a felkészültség pedig biztosítja az erőfeszítéseid eredményességét és növeli annak esélyét, hogy hosszútávon a sikerre hangold magad.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!