Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

3 egyszerű szokás, hogy megéld a 100. szülinapod

2019. december 27. 08:00 - Life Advisor

running_health.jpgAz emberi történelemben még soha nem volt lehetőség arra, hogy akár 100 évig is elélhess, mint manapság. Hihetetlen fejlődések mennek végbe a gyógyszeriparban, az orvostudományban és az egészségügyben, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy egyre több betegséget legyőzzenek és továbbra is kiegyensúlyozott életet élhessenek a 80-as, 90-es éveikben is. Napjaink legjobban növekvő demográfiai csoportja Amerikában a 90 és 100 éves vagy annál idősebb emberek. A te feladatod pedig, hogy csatlakozz ehhez a csoporthoz, egészséges és fitt maradj.

Vajon a hosszú élet eddig véletlen volt? Manapság a hosszú élettartam a tervezés és a választás kérdése. Valójában tehát dönthetsz úgy, hogy élvezed a kiváló fizikai egészséged és saját szokások kialakításával biztosíthatod magadnak, hogy hosszabb ideig és jobban élj, mint az emberiség történetének bármely generációja.

Hogyan lehetsz egészséges és fitt?

Az elhízottak aránya Európában a felnőtt lakosság körében Magyarországon a legmagasabb, globálisan pedig az USA, Mexikó és Új-Zéland után a negyedik "előkelő" helyen állunk. A világszervezet adatai szerint a felnőtt magyar lakosság immár 30%-ka elhízott, a túlsúlyosok aránya pedig - az elhízottakkal együtt - ennek duplája.

Mindaz ami vagy és aki leszel a döntéseid eredménye. Ha meg akarod változtatni az életed aspektusait, akkor új döntéseket kell hoznod és fegyelmezni kell önmagad, hogy kövesd ezeket a döntéseket.

A megfelelő testsúly elérésének egyetlen módja az, hogy kialakíts egy olyan szokást, ahol egészségesen étkezel és minden nap, minden héten többet sportolj. De ugyanúgy, ahogy hónapokba telt elérni a túlsúlyt, a feleslegtől való megszabadulás is időbe telik, miután meghoztad ezt a döntést.

Nem könnyű lefogyni.

Ennek oka, hogy olyan automatikus étkezési szokások alakulnak ki, amelyeket nehéz megtörni. Egyet ételek - reggel, délben és este - ritmusosan váltják egymást. Megszokod, hogy az étkezések között nassolsz és este ismét degeszre eszed magad. Ezeket a szokásokat nem könnyű megtörni, de - határozottan - lehetséges.

Ez a cél.

1. Egyél megfelelő ételeket

Az első szokás, amelyet az egészséges és fitt életre ki kell fejlesztened, a megfelelő étrend. Fejlesztened kell azt a szokást, hogy megfelelő ételeket, a megfelelő arányban és a megfelelő időben vedd magadhoz.

Mindenki tudja, hogy kiegyensúlyozottabban kell étkezni, amely több gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű terméket tartalmaz. Ezen alapelven kívül számos dolgot megtehetsz még az étrended módosítására és a helyes táplálkozási szokások kialakítása érdekében.

A megfelelő ételek fogyasztása mellett olyan szokásokat is ki kell alakítanod, amely kiküszöböli az étrendedből a "három fehér mérget" : só, cukor és liszt.

Az étrend megváltoztatása egyszerű és óriási következményekkel járó változás, amely teljesen lenyűgöz mindenkit, aki kipróbálja.

Egy nagyon fontos dolgot azonban itt megemlítenék (reklám nélkül) : Az étrend tervezéséhez és kialakításához kérd szakember segítségét! Nagyon is fontos ugyanis manapság számtalan mintaétrendet, tippeket, trükköket olvashatunk az interneten. Egy szakember viszont minket ismer meg és személyre szabottan nekünk segít kialakítani egy olyan étrendet, amivel elérhetjük a kívánt célt mindenféle szenvedés, éhezés és megerőltető lemondás nélkül.

Én szintén szakember segítségét vettem/veszem igénybe az étrendemet illetően és tőle sikerült megtanulnom azt, hogy bármit lehet enni, nem kell semmiről lemondani, csak ismernünk kell, hogy mire és hogy reagál a testünk.

2. Mozogj eleget

A következő szokás, amelyet fejlesztened kell a hatékony testmozgás.

Sokan abbahagyják a testmozgást a 20-as,30-as éveikben, amikor elhagyják a középiskolát, egyetemet és bekerülnek a munka világába. Az emberi testnek azonban egész életen át szüksége van a sportra.

Figyelj arra, hogy mindennap átmozgasd a tested, az ízületeid, izmaid. A rendszeres testmozgás nagyobb egyensúlyt és mozgékonyságot biztosít. Segít csökkenteni az izom- vagy ízületi fájdalmak kialakulását.

Kezdj azzal, hogy napi 30 percet sétálsz mindennap. Ezzel már többet teszel, mint a társadalom jelentős része. Ha pedig szintet léptél és szoba biciklizel, taposópadon gyakorolsz, úszol, edzeni jársz, kocogsz stb. akkor megfogod tapasztalni, hogy drámaian javul az egészséged és az energia szinted is.

Természetesen ugyanúgy, ahogy az étrendnél érdemes szakember segítségét kérni az edzés szabályos és sérülésmentes végrehajtásához.

3. Aludj eleget

A harmadik szokás pedig, amelyre feltétlen szükséged lesz az egészséges életmódhoz, a megfelelő alvás. Az optimális teljesítmény érdekében minden este 7-8 órát kell aludnod. Ha kevesebb, mint 6-7 órát alszol egy éjszaka és továbbra is keményen dolgozol napközben, akkor végül alváshiány alakul ki.

Változtass a szokásaidon és vedd rá magad arra, hogy minden este 10:00-kor már lefeküdj, hogy biztosítsd a megfelelő mennyiségű alvást.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!