Értékesítőnek, üzletkötőnek, salesesnek lenni nem egyszerű feladat, viszont legalább egyszer mindenkinek ki kellene próbálnia. Már csak azért is, mert a legtöbb vállalat remek tréningeket és képzéseket biztosít a saját emberei számára, amelyekből - ha nem is akarunk ebből élni - a sikereink érdekében mi magunk is sokat tanulhatunk. Valaminek az eladása inkább művészet, mint tudomány. Léteznek olyan szavak, amelyeket a sikeres értékesítők használnak egy-egy üzletkötés, eladás során. Ebből mutatom most meg a 12 legnépszerűbbet.
1. Te/Ön
Értékesítés során minden a potenciális ügyfélről szól. Minél gyakrabban használod a "te" és/vagy az "Ön" szót az ügyfél elkezdi magát különlegesnek érezni.
2. Érték
Az ügyfelet nem a terméked előnyei és jellemzői érdeklik. Csak arra gondolnak, hogy ez milyen jellegű értéket biztosít a számukra.
3. "De" helyett "És"
A "de" szó azt hangsúlyozza az ügyfél számára, hogy mindjárt valami olyat fogsz mondani, amit ő nem biztos, hogy hallani akar. Használd inkább az "és" szót.
Nézzünk egy példát :
Értem, hogy neked csak 50.000Ft-os kereted van, de engedd meg, hogy elmondjam a mi termékünk miért kerül 100.000Ft-ba.
VAGY
Értem, hogy neked csak 50.000Ft-os kereted van és engedd meg, hogy elmondjam a mi termékünk miért kerül 100.000Ft-ba.
Látod a különbséget?
4. "Próbáljuk meg" helyett "Csináljuk"
A "csináljuk meg" jobban hangzik, mint a "próbáljuk meg", mert megbízhatóságot tükröz. Ha a próbálkozás helyébe a cselekvés lép, akkor az kompetenciát és megbízhatóságot sugároz belőled.
5. Vagy
Több lehetőség bemutatása akár megkétszerezheti vagy megháromszorozhatja az üzletkötés sikerességét. Ki ne örülne több opciónak? Na csak egy mindenképpen aláírandó szerződést kínálj, hanem A, B és C opciót is.
6. Kellene
Inkább adj javaslatot, ahelyett, hogy valakinek a képébe vágnád, hogy mit csináljon. Senki nem szereti egyenesen az arcába kapni, hogy mit csináljon. Amennyiben javaslatokat kínálsz nemcsak a figyelmét ébreszted fel az ügyfelednek, de tiszteletet is kivívsz magadnak.
7. Képzeld el...
Próbálj meg egy történetet elmesélni, amely magával ragadhatja a potenciális ügyfeleket. A történetmesélés hasznos taktika, de ne csak mesélj. Tedd az ügyfeledet főszereplővé.
A"képzeld el" használatával nemcsak érdekes dolgokat hall az ügyfeled a termékedről, hanem el is tudja képzelni magát a termékeddel.
8. Látás, bemutatás, hallás
Technikailag ez nem csak egy szó, hanem mind az érzékek családjához tartoznak. Használd őket a figyelem felkeltéséhez.
9. Az ügyfeled neve
A "te"-hez hasonlóan ha az ügyfeled a saját nevén szólítod nagyobb figyelmet fog neked szentelni, sőt még jobban megfog kedvelni téged és remélhetőleg a termékedet is.
10. Energiával teli szavak
Ezek a szavak erős érzelmeket képesek kiváltani : hős, varázslat, remény, lélegzetelállító, gyönyörű, bizalom, bátorság, hódítás.
11. Mert
Képzeld el az alábbi forgatókönyvet. Valaki megkérdezi tőled a sorban állva, hogy eléd mehet-e.
Az első ember azt mondja : Eléd mehetnék?
A második ember pedig : Eléd mehetnék, mert elfogok késni a munkából?
Kinek mondanál igent?
Ellen Langer szociálpszichológus szerint az emberek 20%-a hajlandóbb megtenni neked valamit, ha megtudod indokolni a kérésed.
12. Lehetőség
Az emberek tudni akarják, hogyan oldhatják meg a problémáikat. A leendő ügyfeleid már tisztában vannak azzal, hogy vannak problémáik. A te feladatod, hogy megold őket, nem pedig, hogy újra megfogalmazd ezeket. Hangsúlyozd azt a lehetőséget, amit te kínálsz, hogy megoldja ezt a problémát.
Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!
A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!
Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!
Kövess be INSTÁN is!