Hogyan építs személyes márkát? És miért fontos ez egyáltalán?

2019. november 20. 13:16 - Life Advisor

personal_branding.jpgA személyes márkaépítés döntő szerepet játszik a sikereidben. Akár tisztában vagy vele, akár nem, mindenkinek van egy saját márkája vagy imázsa, amely befolyásolja azt, ahogyan mások látnak minket és azt is, hogy mit gondolnak rólunk. Ezért is fontos, hogy tisztában legyél ezzel, ha sikeres akarsz lenni. A személyes márka alapvetően egy ígéret. Ha van egy márkád, akkor az ígéret mindenre, amit csinálsz, amit kérsz, aki vagy és amit befolyásolni próbálsz.

Ha a személyes márkád jó, akkor mindez azt is jelenti, hogy az emberek hajlandóak lesznek többet fizetni a termékedért, szolgáltatásodért és kevesebb érveket tudnak majd felhozni, hogy miért nem figyelnek téged.

Mit jelent a személyes márka építése?

A személyes márkaépítés azt jelenti, hogy fejleszted a szakmai identitásod azért, hogy igazodjon az értékeidhez. A személyes márka mindig a te értékeiddel kezdődik. Ha valóban vezető akarsz lenni a saját területeden, akkor valamiért ki kell állnod.

Minőség? Kiválóság? Fogékonyság? Csapatmunka? Innováció? Vezetés?

Építs hatalmas személyes márkát az integritás elvével. Nem lehet jobb a hírneved annál, mintha az ügyfelek mondják rólad az, hogy minden ígéreted teljesíted. A válasz a sikerhez az, hogy megteszed azt, amit ígérsz. Ez minden területre kiterjed.

Minden számít. Minden, amit csinálsz, létrehozol vagy építi, rombolja vagy akár meg is semmisíti a márkád. Hogyan tudsz te is személyes márkát építeni?

1. Összpontosíts egyetlen területre

Nem fogsz tudni mindenkinek megfelelni. Nem tudsz mindenben jó lenni. Próbálj meg kiválasztani egy területet, amire úgymond "szakosodsz". (Elnézést az éppen tanulmányokat folytatóktól, biztos feláll a hátukon a szőr a szakosodás hallatán.)

2. Legyél vezető a saját területeden

Ismertnek kell lenned a saját területeden. A legértékesebb, legtiszteletreméltóbb és legképzettebb emberek mind kiváló vezetői tulajdonságokkal rendelkeznek.

Az egyik dolog, amit meg kell kérdezned magadtól :

Hol akarok vezető lenni a saját (szak)területemen belül?

 3. A márkád a személyiséged

A márkádat minden szempontból - beleértve a hibákat is - a személyiségedre kell építeni. Kérdezd meg magadtól, hogy :

Milyen lenne a legjobb személyiség a márkád számára?

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek előre meghatározott módon írjanak le téged, mi lenne a legjobb módja, hogy ezt megtegyék?

4. Építs egy teljesen egyedi márkát

Miután megvan a saját márkád egyedivé kell formálnod azt. Lehet, hogy bizonyos stílusban írsz alá valamit, vagy bizonyos módon öltözködsz. Ismerek olyat, aki mindig piros ruhába öltözködik. Szóval a következő kérdés, amire válaszolnod kell :

Hogyan tudnak téged megkülönböztetni másoktól? Mitől vagy egyedi?

5. Légy látható

A hatékonyság érdekében a márkád többször is következetesen meg kell vizsgálnod. Legyél ott, ahol az emberek mindig észrevesznek téged, legyél látható és érd el, hogy minél többen tudjanak rólad.

6. Légy következetes

A nyilvános márkádnak egyeznie kell azzal, amit az offline életben csinálsz. Teljesen megsemmisítheted a márkád azzal, ha kiderül, hogy a bort iszol, de vizet prédikálsz, azaz hogy mondjuk csúnyán szólva "osztod az észt", de te nem csinálsz semmit a magánéletedben.

Az egyik legnagyobb visszajelzés, amit kaphatsz az, hogy az emberek azt mondják, hogy a való életben is olyannak látnak, mint az online térben.

7. Légy kitartó

Miután létrehoztad a személyes márkád, adj időt neki a növekedésre. Maradj a márkádnál és hagyd figyelmen kívül a különféle hóbortokat, trendeket. Más szóval legyél mindig hű a saját márkádhoz.

8. Nyújts másoknak értéket

Minél jobban képes vagy kifejezni a személyes márkád, annál befolyásosabb személy leszel. Kérdezd meg magadtól :

Ha három év múlva tanulmányozzák az életem és írnak vagy beszélnek rólam és arról, hogy milyen ember vagyok, miként kezelek más embereket, hogyan beszéltek mások rólam, a jó hírnevemről milyen szavakat szeretnék visszahallani önmagamról?

Ne felejtsd el tehát, hogy a márka egy ígéret, amit teszel. A személyes márka azt mondja, hogy ha kapcsolatba lépsz velem, tőlem vásárolsz, eladsz nekem stb. akkor ezt a bizonyos személyt fogod kapni.

Szóval nehéz olyan márkát kialakítani és mindent úgy csinálni, ahogy azt mondod is? A válasz : igen. Azonban mi az előnye mindennek?

Azok a személyek, akik pozitív személyes márkával rendelkeznek sokkal könnyebben kapnak munkát, magasabb bevétellel rendelkeznek, gyorsabban képesek előrelépni, mint mások. A személyes márka tehát igenis fontos.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

komment
süti beállítások módosítása