Azt, hogy a vezetőknek inkább visszajelzést vagy inkább tanácsot kellene-e adni az alkalmazottaik számára egy amerikai kutatócsoport próbálta megfejteni. Az eredmény : a vezetők, amikor tanácsot adnak, jövőbeli orientációt biztosítanak a munkavállalóik számára. Ellenben a visszajelzéssel, amely ugye általában a múltra utal, így a gyakorlatban az alkalmazottak már kevesebbet tudnak vele kezdeni.
Összességében tehát a munkavállalók számára a tanácsadás sokkal jobb, mint a visszajelzés. A Harvard Business School 4 teljesen különböző, összesen 1438 ember bevonásával végzett kutatása során világossá vált, hogy amikor a vezetők tanácsot adnak, akkor fontos cselekvési lehetőséget nyújtanak a munkavállalók számára.
Aki visszajelzést ad inkább, azok arra koncentrálnak, hogy a munkavállaló hogyan teljesített a múltban. A visszajelzés kevésbé előremutató és a kutatások is azt bizonyítják, hogy ezek egyértelműen nem képesek előre vinni a dolgozót. További hátránya a visszajelzéseknek, hogy általában ezeket szabályszerűen beosztott időközönként tartják meg a vezetők, tehát mondjuk éves vagy negyedéves visszajelzések keretében.
A túlságosan pozitív visszajelzéseket szintén kritizálták a kutatók és a munkavállalók is. A tanulmányok szerint ugyanis a tanácsokból a munkavállalók sokkal többet profitálhatnának, mint a visszajelzésekből.
A tanácsadások ugyanúgy a menedzseri szinteken is hasznosabbnak bizonyultak. A tanácsadás inkább motivációt és segítséget nyújt mindenkinek, ellentétben a visszajelzéssel, amely inkább azt a benyomást kelti bennünk, hogy örökké gyengébbnek és alárendeltebbnek érezzük magunkat.
Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!
A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!
Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!
Kövess be INSTÁN is!