Teljesen egyértelműnek tűnhet, nem igaz? Hiszen mégis csak egy sporttal is foglalkozó cégről van szó, így nyilvánvaló, hogy érdeklődnek a sporthoz való viszonyunkhoz. Ezek a cégek igenis versenyképesek. Az Adidas, Nike, Puma a figyelem, az identitás és a márka hűségéért harcolnak. Egyszerűen fogalmazva a világ uralmáért a sport piacon. Milliókat fektetnek ismert sportolókba, ugyanakkor a saját alkalmazottaik tekintetében is fontosnak tekintik a sportot.
Az Adidas nagyokat álmodó személyiségeket és csapatjátékosokat keres. Az Adidas célja, hogy a világot a sporttal változtassák meg. Ezért is fontos, hogy a pályázók merjenek nagyokat álmodni, forradalmárok és csapatjátékosok legyenek. A műszaki dolgokat a legtöbb ember képes megtanulni, ők viszont inkább a személyiség fejlesztéssel szeretnének foglalkozni.
Az Adidas több, mint 57.000 embert foglalkoztat világszerte és évente több, mint 1 millió pályázat érkezik hozzájuk. A pályázók a folyamat során előbb-utóbb bizony szembe találkoznak a kérdéssel : Milyen hatással van a sport az életedre?
Első pillantásra egyértelműnek tűnhet, ha az ember egy sporttal foglalkozó céghez jelentkezik, azonban Karen Parkin az Adidas személyzeti vezetője a Business Insidernek adott interjújában elmondta, hogy sokkal több rejtőzik emögött a kérdés mögött.
A sport versenyt jelent. A győzelemért és nem az eredményért játszunk. Ezért is fontos, hogy tudják, mit jelent a jelentkező számára a sport az életben.
A pályázóknak egyensúlyban kell lenniük az Adidas szemlélettel
A fenti kérdésre adott válasz alapján a felvételiztetők egyből megtudják állapítani, hogy valaki beleillik-e a cégbe vagy sem. Emiatt is vált az Adidas egy multinacionális vállalattá. Az alkalmazottak 100 különféle nemzetiséghez tartoznak és bár Német cégről beszélünk, az alkalmazottak 90%-a nem német nemzetiségű. Karen Parkin szerint az Adidasnál dolgozni egy belépő egy sokszínű világba. Ahogy megfogalmazta :
Globálisan gondolkodunk, globálisan cselekszünk, globálisak vagyunk.
Az egyensúlyra visszatérve fontosnak tartják továbbá a nemek közti egyensúlyt is, így azt gondolhatnánk, hogy csak a sport férfiaknak való, de az Adidasnál ez másképp van. A teljes alkalmazottak körülbelül fele nő, hiszen úgy gondolják, hogy a nemek közti egyensúly a vállalat számára is egyensúlyt teremt. Amikor tehát az Adidashoz választják ki a leendő munkavállalót mindig megnézik, hogy egyensúlyban van-e a cég szemléletével avagy sem.