Az Amazon tulajdonosát Jeff Bezost folyamatosan arra kérik, hogy mondja el, hogyan fog kinézni a jövőnk 10 év múlva? A válasza azonban mindig ugyanaz, nevezetesen, hogy egyetlen kérdést kell feltenned magadnak, amely őt is a siker felé repítette.
Érdekes, hogy gyakran megkérdezik, mi fog változni a következő 10 évben. Amit viszont ritkán kérdeznek, pedig szerintem sokkal fontosabb, hogy mi az, ami NEM fog változni 10 év alatt?
Ha erre a kérdésre megtalálod a választ, megadja az irányt a siker felé. Ennek segítségével ugyanis Jeff szerint azokon a dolgokon munkálkodhatsz, amelyek ugyan most nagyobb energiabefektetést igényelnek, 10 év múlva óriási hasznod lesz belőlük.
Vegyük például az Amazont. Jeff Bezos tudja, hogy az emberek 10 év múltán is alacsony árakra, gyors kiszállításra és óriási választékra vágynak.
Nem tudom elképzelni, hogy valaki azt mondja nekem: Jeff én imádom az Amazont, csak azt szeretném, ha a szállítás lassabb lenne vagy éppen, hogy bár imádom az Amazont, jobb lenne, ha magasabb árakkal dolgoznánk.
Amikor egy vállalkozó azonosítja azokat a nagy és hosszútávú tényezőket, amelyek többnyire a vevők igényeit elégítik ki, akkor megváltozik az üzleti tevékenység módja, az, hogy mibe fektet pénzt, az, hogy melyik rizikókat vállalja stb. A hangsúly (visszatérve az Amazon példájára) tehát azon van : mit tehetünk a gyors szállításért és az alacsony árakért?
Azonban, ha egy vállalkozó folyamatosan a konkurenciákhoz igazítja az üzleti tevékenységét, folyamatosan változtatnia kell a stratégiáján.
Ahhoz, hogy megtudd, mi az, ami nem fog változni az elkövetkező 10 évben, egyáltalán nem szükséges óriási kutatásokba kezdened. Amint meglesz a gondolat, egyszerűen felülírhatod az eddigi válaszaid.
Mi motiválja még Jeff Bezost? Ide kattintva megtudhatod >>>
KÖVESS MINKET A FACEBOOKON!Motiváció & Inspiráció & Friss posztok egyenesen a hírfolyamodon! |