Ha az üzleti életedben jelenleg mélypontot tapasztalsz az egyes számú szabály, amire emlékezned kell : ne pánikolj! Nézd csak meg a sikeres üzleteket. Minden sikeres üzlet életében vannak/voltak mélypontok. Lassú haladás, stagnáló növekedés, akkor is ha az ember szívét-lelkét beleteszi. Mialatt a jelenlegi helyzetből próbálsz kikeveredni, ne felejts el pozitív maradni. Tudom, hogy ezt könnyű mondani, de mutatok is hozzá 6 módszer, amely hozzásegít téged, hogy a napos oldalt lásd.
1. Találkozz a mentoroddal
Amikor az üzleti életben nehézséggel kerülsz szemben kevés embert találsz, aki valóban képes megérteni, hogy min is mész keresztül. Kivéve a te saját mentorod, akivel ezeket a dolgokat is megtudjátok beszélni.
Kutatások kimutatták, hogy sokkal - mentorral rendelkező - vállalkozás megy csődbe 5 éven túli időszakban, mintha nincs mentor, aki segíthet neked.
Szükséged van egy kívülálló emberre, aki teljesen független a vállalkozásodtól, hogy építő kritikával és tanácsokkal lásson el téged.
2. Ne égesd ki magad azzal, hogy keményebben dolgozol
A vállalkozók egyik leggyakoribb hibája abban az esetben, ha kicsit rosszul megy az üzlet, hogy látástól vakulásig elkezdenek dolgozni. Ez azonban éjszakázásokkal, kialvatlansággal és a produktivitás csökkenésével jár, amely végeredményben még nagyobb káoszhoz vezet.
Szentelj időt a kikapcsolódásra, a hobbidra, a családodra, barátaidra. Szánj időt magadra, a feltöltődésre és ha szükséges a fejed kiszellőztetésére is. Ne feledd, hogy a vállalkozók sokkal fogékonyabban a stresszre, depresszióra és a kiégésre, mint az átlag munkavállalók. Vigyázz magadra, gondoskodj magadról!
3. Ne engedj a minőségből
Ha csökken az eladás, ha nem megy jól az üzlet, hajlamosak vagyunk óriási akciókat hirdetni. Ez azonban gyakran azt is magával hozza, hogy a szolgáltatás vagy a termék minősége is csökkenni fog. Nem fogsz tudni profitot termelni. Ráadásul így hűséges vásárlókat sem fogsz tudni magad mellé állítani.
A kutatások arra az eredményre jutottak, hogy a nagy leárazások esetén az addigi törzsvevők 30%-a bizonytalan lesz a terméked vagy szolgáltatásod minőségét illetően.
Dolgozz kicsit az eladási és üzleti terveiden. Az óriási árakciókkal nem fogsz célt érni, sőt épp ellenkezőleg.
4. Figyelj a pénzügyekre
Attól, hogy az üzlet most nem a legjobban megy, ugyanúgy fizetni kell a számlákat a beszállítóknak, partnereidnek és természetesen saját magadra is költeni kell.
Nézd át a pénzügyeid és próbáld meg megtalálni a jó lehetőségeket, olyan helyzetekre amikor egy kicsit lejjebb megy az eladás és nincs akkora bevétel, amire számítottál. Érdemes megtakarításokba és befektetésekbe gondolkozni, hogy ne kelljen azonnal hitelbe verned magad, ha egy váratlan kiadás érkezik.
5. Nézd a pozitív oldalt
Ha az üzleted most éppen nem pörög annyira, nézd ennek a helyzetnek a szépségét. Van időd arra, hogy azokon a feladatokon dolgozz, amelyekre eddig alig jutott időd. Írj blogposztot, cikket, hirdetést, menj el networking eseményekre, végezz el minden olyan feladatot, amit eddig halogattál.
6. Indulj el egy új irányba
Rengeteg oka van annak, ha az üzleted kicsit belassul. Ha azonosítottad a lehetőségét annak, hogy új irányba indul, akkor már egy nagy dolgot értél el.
Lehetséges, hogy rájössz, hogy megcélozhatsz egy új célcsoportot, vagy ráfeküdhetsz arra, hogy más problémáját is megold a jelenlegi célcsoportodnak. Ehhez azonban az kell, hogy átgondold és tervezz. :)
Pozitívnak maradni, ha az üzlet annyira nem megy jól. Tény, hogy mondani könnyebb, mint megtenni. Ahogy azonban láthatod, valójában előnyt kovácsolhatsz ebből az időszakból. Remek lehetőség növekedésre, fejlődésre és az erősségeid kiaknázásra.
Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!
A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!
Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!
Kövess be INSTÁN is!