Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

5 nélkülözhetetlen márkaépítő eszköz a vállalkozásodhoz!

2019. május 02. 15:01 - Life Advisor

startup_tools.pngA saját márkád kiépítése fontosabb, mint hogy milyen színű a weboldalad. Minden kezdő vállalkozás számára fontos, hogy erős és megjegyezhető márkát építsen fel már a kezdetektől fogva, ha különbözni akarsz a konkurenciától, ha számít a vállalkozásod és a megfelelő ügyfeleket akarod megtalálni. Íme 5 eszköz, amelyet használhatsz, hogy elkerüld a különböző márkaépítéssel kapcsolatos hibákat, megváltoztasd a branded kinézetét és szolid lehetőséget teremts a növekedésre.

1. Grafikus desing szoftver

A designt mint olyat, nem kell túlmisztifikálni. Mielőtt eldöntöd a vállalkozásod logoját, színeit, dizánját és az átlagos kinézetét érdemes egy szakértővel is átbeszélned ezeket a területeket, hogy vizuálisan mindenképpen erős legyen a jelenléted a piacon.

A márka építőknek tapasztalatuk van a színek,textúrák, szövegek pszichológiájában és biztosítani tudnak téged arról, hogy a megfelelő célközönséget fogják neked megtalálni.

Az abszolút nyerő grafkus szoftver a Canva. Az ingyenes verzióval rengeteg dolgot meg tudsz valósítani. Azonban ha a vállalkozásod házon belül oldja meg a designt, ennél profibb programra lesz szükség. Használjátok például az Adobe Creative Cloudot.

2. Képtár

Elgondolkoztál már valaha azon, hogy a konkurencia honnan szerzi be azokat a remek képeket akár a weboldalra, akár a hirdetéseikbe? Nos, online képtárakat használnak.

A legkedveltebbek például az Adobe Stock, de ide sorolható a Pexels is és a Creative Market is.

Vannak, akik próbálják saját fotóval megoldani a kép kérdést a weboldalukon, hirdetésekben és a márkájukban. Azonban mivel sok esetben ez lehetetlen, érdemes szétnézned ezeken az úgynevezett stock fotó oldalakon is.

3. Közösségi média kezelő applikáció

Vezető vagy. Vállalkozó. A munkatársaid, fejlesztőid, kollégáid számítanak rád a nagy döntésekben és minden olyan kérdésben, amely a vállalat jövőjét előremozdítja. Nincs időd arra, hogy a közösségi média felületeket is kezeld.

Nem is kell, hiszen sok olyan applikációt fejlesztettek már, amely átveszi tőled ezt a feladatot és egyszerűen tudsz létrehozni időzített posztokat,hirdetéseket, tartalmakat legyen szó Facebookról, Instagramról, Pinterestről stb. Személy szerint a Hootsuite-ot ajánlom,de rengeteg más eszközt találsz még a neten.

4. Naptár

Amikor szóba kerül a tartalom ideje, hogy úgy gondolj a vállalkozásodra mint egy nagy kirakat. Minden tartalom a vállalkozásoddal, akár e-mai, blog poszt, közösségi média bejegyzés, videó stb. igazodniuk kell a márkádhoz.

A legtöbb vállalkozás és például a magazinok előre dolgoznak és részletes terveket készítenek, hogy mikor milyen tartalom és milyen formában fog megjelenni. Ha te is mondjuk 1 hónapra előre megtervezed a tartalmaid, akár még ötletelhettek is a munkatársaiddal róla, hogy mivel lehetne még jobban kivitelezni a dolgokat.

Használhatjátok akár a Trello-t, de egy egyszerű Google Drive dokumentum is megteszi, amit egyszerre többen is tudtok majd használni.

5. Személyes networking

Az offline kapcsolatépítés és minden offline tevékenység a vállalkozásod és a márkád érdekében óriási segítség lehet. Azonban, ha csak a laptopod mögül kibámuló vállalkozó vagy, akkor rengeteg lehetőségtől elfogsz esni.

Gondolkodj a saját kis burkodon kívül, járj képzésekre,találkozókra, ismerj meg új embereket olyanokat, akik hasonlóan elkötelezettek a vállalkozásuk iránt, mint te. Nagyon sok ötletelés és tartós együttműködés is kialakulhat egy-egy ilyen találkozóból.

Fontos, hogy kapcsolatokat építs és minél több emberrel megismerted a vállalkozásod. Ki tudja, lehet, hogy egy virágzó partnerkapcsolat alakul ki, amellyel egymást támogatva egy új szintre tudtok lépni.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!