Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

6 hétköznapi szokás, amely javítja a mentális egészségünket!

2018. december 13. 19:43 - Life Advisor

jared-rice-388260-unsplash.jpgA sikeres emberek már rég felismerték a mentális egészség fontosságát. A mentális betegségek, mint a depresszió és a szorongás gyakoriak ennek ellenére nem fordítunk rá kellő figyelmet. A jó hír az, hogy a legtöbb ilyen betegség kezelhető és van rájuk megoldás. A leggyakoribb tippekkel biztosan találkoztál már te is. Ilyenek például az elegendő alvás, a testmozgás, az egészséges táplálkozás. Ennél azonban sokkal többet tehetünk a mentális egészségünk karbantartása érdekében. Íme 6 hétköznapi szokás, ami neked is segítségedre lehet.

 

1. Tölts időt a házi kedvenceddel

Aláírom, hogy a háziállat tartás bizony energiát és felelősséget is igényel részünkről, de egyértelműen hozzájárulnak a mentális egészségünkhöz. Ezt pedig jómagam is alá tudom támasztani, hiszen nekem is van kutyusom már 8 éve. Emlékszem, hogy éppen a nem éppen megfelelő mentális állapotom miatt jutottam el odáig, hogy legyen saját kutyusom és visszavonhatatlanul igaz, hogy életem egyik legjobb döntése volt.

Axel Munthe pedig kiválóan fogalmazza meg azt, amit én is gondolok a kutyatartásról :

A kutya valóságos szent. Természeténél fogva tiszta szívű és őszinte. Ösztönszerűen tudja, mikor nincs rá szükség: órákig képes nyugodtan feküdni, mikor királya belemerül a munkába. Ám amikor a király szomorú és szorong, odalopakodik hozzá, hogy az ölébe hajtsa a fejét. Ne félj. Sose bánd, ha mindenki más el is hagy. Gyere, sétáljunk egyet, és felejtsd el az egészet.

 2. Rendelj kaját

Nem, nem az állandó Pizza Forte, DonPepe és társaira gondolok. A főzés kiváló módja ugyanis annak, hogy a nap végi stresszt levezessük, viszont a vásárlás és az előkészületek meglehetősen nehéz lehet. Az étkezési szokásaidat egészségesebbé teheted, ha előfizetsz egy-egy ételszállító cég szolgáltatásaira. Nézz csak szét a neten, hiszen már Magyarországon is több szolgáltató ajánlatai közül választhatsz.

Ezzel a rohanó világ ellenére biztosítani tudod számodra a változatos és egészséges étkezést. Eléggé finnyás vagyok ezt őszintén bevallom és szinte a kizárt kategória nálam, hogy két nap egymás után ugyanazt az ételt megegyem, ráadásul engem is érint, hogy nem igazán jut elég időm arra, hogy minden nap főzzek. Én személy szerint a Teletáltól rendelem az ebédemet az irodába így gyakorlatilag semmi dolgom nincs, csak élvezni a finom és egészséges ételeket.

3. Önkénteskedj

Az időd és a segítséged másoknak adományozása téged is feltölt energiával és szeretettel. A szakértők szerint ráadásul az önkéntes munka növeli az önbizalmad és segít a depresszió leküzdésében. Sőt, azt is kimutatták, hogy a vérnyomás problémákra is pozitív hatással van és az élettartalmunkat is meghosszabbíthatja.

Nem kötelező egyébként belépni egy non-profit szervezethez. Egy kutatás szerint egy barátunk meghívása egy kávéra és beszélgetésre, segíteni egy idős embernek vagy éppen ágyba vinni a reggelit a szerelmünknek ugyanolyan pozitív hatásokat eredményezhet.

4. Tervezz meg kis célokat, hogy elérd a nagyokat

A célok elérése nagyon jó érzésekkel tölt el minket. Azonban ahelyett, hogy egyből kitűzd azt a célt, hogy korán nyugdíjba vonulsz milliomosként, az apró dolgokra összpontosíts, ami a nagy célodhoz szükségesek. Ennél a példánál maradva először tervezd meg magadnak, hogy minden hónapban X összeget megspórolsz ezekre az évekre, vagy hogy rendbe hozod az anyagi helyzeted és a pénzügyekkel való viszonyod.

Az apró célok, segítenek neked nyomon követni az utat a nagy álmodig és vágyadig és folyamatos motivációt és sikerélményeket biztosítanak.

5. Tölts időt a szeretteiddel élőben

A mai világunkban a közösségi média lehetőségei megteremtik számunkra, hogy együtt legyünk az ismerőseinkkel, barátainkkal, szeretteinkkel. Emiatt egyre kevesebb ember van, aki időt szán arra, hogy ténylegesen, fizikailag együtt legyen a barátaival, szeretteivel. Én nem tartozom közéjük. :)

Az alacsony szocializáció szintén a depresszió és a lehangoltság egyik oka, a kutatások szerint. Fontos, hogy nem az okostelefonok és az applikációk ellen beszélek, hiszen vannak olyan alkalmazások, amelyek segítenek felkutatni a veled hasonló érdeklődésű embereket és akár programokat is tudtok szervezni közösen.

6. Kezd a napod kávéval

A kávé szerelmesei  (én is az vagyok) számára van egy jó hírem : tanulmányok megállapították, hogy a kávéfogyasztás hozzájárul a mentális egészség kialakításához. Az éberség fenntartása mellett ugyanis lehetővé teszi a dopamin szabad áramlását a szervezetünkben. A dopamin egy olyan neurotranszmitter, amely az agyban elsősorban a jutalmazásért és a boldogságérzetért felelős.

Tehát menj és önts magadnak egy csésze kávét. De tartsd be a határokat is, hiszen nap 3-4 csésze már problémákat okozhat, illetve a szorongás felé hajló emberek számára sem javasolt, hiszen súlyosbítja a tüneteket.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!