Mi a közös Mark Cuban-ban, Howard Schultzban és Warren Buffetben? Egy kis segítség tőlem, hogy nem arra gondolok, hogy mindannyian milliárdos vezérigazgatók. Mindhármuk értékesítésben kezdte el a pályafutását. Valójában nagyon sok milliárdos van, aki értékesítőként kezdett el dolgozni. Az értékesítés azonban egyre inkább áttért az online világba, az ügynökök pedig egyre inkább számítógépekre cserélődnek.
Gondolj vissza egy pillanatra, hogy mikor volt utoljára olyan, amikor egy üzletbe betérve egy értékesítővel találtad szembe magad? Régen volt már ilyen, ugye? Egyre valószínűbb, hogy a következő nemzedék pedig már egyáltalán nem fogja megtapasztalni a szemtől szembe értékesítést.
Van 3 olyan fontos lecke, amit te is megtanulhatsz az értékesítőktől és amelyek téged is sikeressé tesznek az életben.
1. Csiszolódsz!
Az élet egyik legkeményebb igazsága, hogy sokszor kell megtapasztalnunk az elutasítást. Üzleti életben, társkeresés során, vagy a szociális életünkben is.
Hidd el, hogy egyik értékesítő sem gondolt ebbe bele a kezdetek idején, de megtapasztalták a saját bőrükön. Az értékesítők körülbelül 90%-ban elutasítással találkoznak. Persze van, hogy mégis sikerül eladniuk, de a kutatások azt mondják, hogy 66%-ban mindig ott van az elutasítás. Szerinted feladják? Nem!
Felállnak, megedződnek, újrapróbálják, nyernek!
2. Megtanulsz hallgatni!
Amikor egy eladóra gondolunk, a legtöbbünk számára egy gyorsan beszélő, nagy dumás, lelőhetetlen figura jelenik meg. Ez a kép azonban csak egyféle értékesítő, aki nem igazán hatékony. A világ legjobb értékesítői ugyanis remek hallgatóságok is. A hallgatás egyébként nem csak az értékesítésben segít, de a vezetői képességekre is pozitív hatással van.
A hallgatás úgy érezteti az emberekkel, hogy fontosak számunkra. Segít, hogy megértsük, hogy mit is akar a vásárló, és hogy biztosan meg is kapja azt.
3. Meglesz a belső motivációd!
Van egy gyakori félreértés az értékesítőkkel kapcsolatban. Sokan ugyanis úgy gondolják, hogy csak a bónusz, a prémium és a jutalék vezérli őket. Tény, hogy vannak ilyenek is, de ami számra látható inkább a belső motiváció.
Ahogy feljebb írtam, az értékesítők sokszor szembesülnek az elutasítással. Azok, akik csak külsőleg motiváltak, nagyszerűen érzik magukat, amikor a dolgok jól mennek. Viszont, ha a 100 telefonhívásból sem lett eladás, akkor belső motiváció nélkül nehéz felemelni 101. alkalommal a telefont.
Ezért nagyon fontos számukra, hogy akár telefonhívásokat tolnak egész nap, akár a közösségi médiában hirdetnek és adnak el, belső motivációt találjanak a folyamatos előrelépésre és fejlődésre.
Bár az autóértékesítés, az ingatlanok értékesítése és más értékesítési folyamatok egyre inkább az online világba térnek át, szerintem igenis érdemes megfogadni és ellesni a fenti 3 leckét, amelyek a saját életünkbe is hasznos és pozitív változásokat hozhatnak.
Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!
A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!
Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!
Kövess be INSTÁN is!