Hogyan lehetsz sikeres home office-ban?

2020. április 13. 08:06 - Life Advisor

home_office_tipps_1.jpgA koronavírus elleni globális csata az egész világon milliókat arra kényszerített, hogy saját maguk karanténba helyezzék az otthonukat. Számos vállalat alkalmazkodik a helyzethez azáltal, hogy távoli munkavégzésre vált át az egészségügyi kockázatok minimalizálása érdekében. Sajnos sok ember vesztette el a munkáját és így, kénytelen újat keresni az interneten. Egyeseknek a home-office nem ismeretlen fogalom, míg másoknak komoly problémákat okozhat. Ha te is szerencsés vagy és dolgozhatsz otthonról, viszont eddig még nem szoktál hozzá, akkor itt van néhány tipp, hogy továbbra is motivált maradj.

1. Legyen irodád

Na nem kell nagy dologra gondolni, viszont ahogy azt te is érzed sajnos nincs sok módszer ahhoz, hogy látványban különbséget tegyél a munka és szabadidő között. Amit viszont megtehetsz az az, hogy kialakítasz egy olyan munkahelyi légkört, amely például egy kijelölt munkaterülettel is rendelkezik.

Először is keress egy olyan helyet, ahol sok természetes fény van. Ideális esetben külön helyiségnek kellene lennie, ahova senki más nem engedhető be a munkaidő alatt. Az otthoni irodának a lehető legjobban hasonlítania kell a tényleges irodádhoz. Szükséges van kényelmes székre, íróasztalra és egy jó lámpára.

A zavaró tényezőket, mint a televízió, újságok stb. próbáld meg kizárni. Ezenkívül ügyelj arra, hogy vannak irodai kellékeid és azok működnek is. Tarts rendet az asztalodon, hiszen a rendetlenség zavart okoz és negatívan befolyásolja a termelékenységet.

2. Még mindig szükséged van reggeli rutinra

Egy öltöny felvétele, a reggeli forgalom, a liftben találkozni a munkatársakkal stb. A távoli munka furcsa dolog. Olyan illúziót hoz létre, mintha nem is igazán dolgoznál. A reggeli rutinunk manapság lényegesen megváltozott. Csak felébredsz, bekapcsolod a géped és átugrasz minden egyéb lépést. Csodásnak tűnik, de légy óvatos. Ez ugyanis egy csapda. Az otthonról dolgozó munkavállalók hajlamosak többet pihengetni, mint kellene.

Attól függően, hogy mit csinálsz, az ütemterved többé-kevésbé szigorú lehet. Ha sokáig fent vagy, későn ébredsz stb. akkor hamar borulhat a produktivitásod és az önmotivációd. Ha viszont a főnököd továbbra is rövid határidőket ad neked, az nem feltétlenül rossz dolog.

Senki nem mondja, hogy nem viselhetsz egyszerű utcai ruhát vagy, hogy nem aludhatsz egy kicsit tovább (mivel úgyse mész sehova), de ne maradj a pizsamádban és ne hagyd ki a reggeli zuhanyt. Állíts be ébresztést, kelj felj, zuhanyozz, öltözz fel és reggelizz. A reggeli rutin fenntartása továbbra is összeszedettséget biztosít számodra.

3. Tarts rendszeres szünetet

Próbáld meg reálisan megtervezni a napod. Dolgoznod kell, de időre is szükséged lesz a feltöltődéshez. Kétféle munkavállaló létezik : azok, akik elfelejtik a szüneteket és azok, akik túl sok szünetet tartanak. A felügyelet hiánya és a túl sok zavaró tényező, a távoli munka egyik legnagyobb kihívása, ezért igenis fegyelmezettnek kell lenned, ha otthonról dolgozol.

Az ébresztőórád segítségével emlékeztetheted magad, hogy mikor kell szünetet tartani és mikor kell újra visszatérned a munkádhoz. Az ebédszünet a legfontosabb napközbeni szünet, amely rész kell, hogy legyen a mindennapi rutinunknak. További rutin részeként tervezz meg például egy egész heti ebédmenüt, amelyet aztán este elkészíthetsz.

4. Nincs ok a társadalmi elszigeteltségre a virtuális világban

Még ha alapjáraton közösségi ember is vagy, a karantén miatti otthoni munkavégzés stresszt és szorongást válthat ki éppen azért, mert manapság nincs annyi társadalmi interakció az életünkben. Hirtelen váltás lesz az, hogy időd nagy részét nem a kollégáiddal, hanem önmagaddal töltöd. Ezért különösen fontos, hogy kapcsolatban maradjunk.

A kollégákkal, barátokkal és a családdal való kapcsolattartás csodás hatással lehet a mentális jólétünkre és a produktivitásunk érdekében. Szerencsére a modern technológia megkönnyíti a valós időben történő kapcsolattartást. Rengeteg lehetőséged van, így nem kell magányosnak érezni magad.

5. Vigyázz a mentális és fizikai egészségedre

Otthoni munkavégzés esetén a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése nem könnyű, mivel a munka és a szabadidő közötti vonal gyakran elmosódik. Mit csinálhatsz? Olvashatod a kedvenc könyved, megnézheted a kedvenc sorozatod, de csak akkor, ha mértéket tudsz tartani.

Miután végeztél a munkáddal, nagyon fontos elhagynod a kijelölt munkaterületet, hogy mentálisan is eltávolodj a munkától. Csinálj közös programot a családoddal is. Társasozzatok, nézzetek filmeket vagy főzzetek együtt. Használd ki a karantén által adott lehetőséget és takaríts ki otthon, tedd rendbe a szekrényeid.

A fizikai aktivitás nem csak a tested, hanem az elméd is élénkíti. Szánj időt meditációra és korlátozd a negatív hírek olvasását, hallgatását stb. Bár a tájékozottság életet menthet, de figyelj rá, hogy azokat megbízható forrásokból és megfelelő mennyiségben szerezd meg.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr5815609064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása