Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

5 módszer, hogy 5 perc alatt megszabadulj a stressztől

2019. december 19. 09:11 - Life Advisor

reduce_stressz.jpgMindannyian, akik a mai világban élünk, a mindennapi életben szembesülünk nehézségekkel. Jelzálogkölcsön, hitelkártya, számlák, tartozások, egészségügyi költségek. Az élet sokszor véget nem érő küzdelemnek tűnik. Nem meglepő tehát, hogy egyre több kutatásból kiderül, hogy a lakosság közel 20%-a szenvedett stresszben, szorongásban ebben az évben. A puszta kétségbeesés miatt sokan egészségtelen módszerekhez folyamodnak, de vannak olyan módszerek is, amelyek kevés időt igényelnek és nem kerülnek semmibe.

Fontos, hogy minél többen megismerjük ezeket a technikákat, mivel a stressz rengeteg más káros hatással is lehet az egészségünkre például megnöveli a cukorbetegség és a szívbetegségek kockázatát is. Az alábbi 5 technika nem kerül egy fillérbe sem és csak 5 percet vesznek el az idődből.

1. Mindfulness meditáció

A meditáció az egyik legerősebb eszköz a stressz és a szorongás kezeléséhez, amely rövid távon stresszoldást, hosszútávon pedig remek stresszkezelési előnyöket kínál. A meditációnak többféle formája létezik az egyik leghatékonyabb és legegyszerűbb azonban kétségkívül a mindfulness.

A mindfulness ugyanis segít neked, hogy a jelenben élj. Ahelyett, hogy megengednéd magadnak, hogy a stressz és a kaotikus gondolatok átjárják a gondolataid, a légzésre összpontosítasz és beállítod az érzéseidet. A mindfulness nemcsak a mindennapi stressz kezelésében, hanem a klinikai depresszió, krónikus stressz és a szorongásos rendellenességek kezelésében is segíthet.

2. Gyógyító képzelet

A gyógyító képzelet egyfajta virtuális vakációt jelent, ahol a virtuális valóságot a képzelet teremti, nem pedig a technológia. A technika gyakorlása során képzeld el magad a számodra legkényelmesebb tájban vagy helyzetben, akár egy hegy tetején, akár strandon. A finomabb részletekkel összpontosíts a jelenre például a hullámok vagy a szél hangjára, a homok érzésére a lábadon vagy a sós levegő illatára.

Ennek megkönnyítése érdekében a legjobb ha videókat vagy erre való alkalmazásokat használsz, ahol vezetnek téged a mentális kép elkészítésében. A gyógyító képzelet segít a stressz szinted csökkentésében, segíti a relaxációt, de kihívás lehet azoknak, akiknek állandóan pörög az elméjük és tele van gondolatokkal. Ezért is javaslom az irányított meditációt.

3. Progresszív izomlazítás

A progresszív izomlazítás rendkívül technikailag hangzik, de az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb stresszcsökkentő technika. Ez magában foglalja ugyanis a test összes izmainak pihentetését és a légzésünk szabályozását is. Használhatsz oktatóvideókat az indulásnál és a lélegzetedtől kezdve tudatosan lazíthatod az izmaidat legyen szó az arcizmokról vagy akár a lábujjaidról.

Klinikai vizsgálatok kimutatták, hogy a technika annyira hatékony a relaxáció elősegítésében, hogy azt még szülés utáni depresszió, szülési és/vagy menstruációs fájdalommal küzdő nők számára is ajánlják, valamint olyan betegeknek, akik olyan betegségekkel küzdenek, amelyek krónikus fájdalmat okoznak.

4. Napló

Az egyik legnagyobb probléma, amiért stresszesek vagyunk az, hogy az elménk rendetlen és nem koncentrál. A napló ezekben az esetekben segíthet. Azáltal, hogy papírra írod a gondolataid, érzéseid vagy aggodalmaid, objektíven értékelheted őket és megvizsgálhatod a lehetséges megoldásokat és eredményeket.

Ez segít a fókusz elérésében, lehetővé téve a pihenést és az élet azon kihívásainak kezelését, amelyek egyébként stresszt okoznak. Mindemellett a naplót arra is használhatod, hogy összegyűjtöd a pozitív tapasztalataidat, amik miatt hálásnak és boldognak érzed magad.

5. Szocializáció

Lehet, hogy 5 perc nem elég egy barátod meglátogatására vagy egy bulizáshoz, de nem is erről van szó. Az ember természeténél fogva társas lény és szüksége van társaságra. Ha egyszerűen elhívod egy barátod pár percre beszélgetni vagy néhány percet töltesz a családoddal vagy csak megöleled a szeretteid, akkor szinte azonnal csökkentheted a stressz szinted.

A tanulmányok kimutatták, hogy az ölelés önmagában kiváltja az oxitocin hormon felszabadulását. Ez egy olyan hormon, amely elősegíti a jólét és a boldogság érzését.

Ha nem vagy kapcsolatban más emberekkel, vagy ha nincsenek közeli barátaid, a családod messze él tőled, akkor hasonló előnyöket tapasztalhatsz ha van háziállatod, legyen az kutya,macska vagy hörcsög.

Nem számít milyen stresszcsökkentési technikát vagy technikák kombinációját alkalmazod, ne feledd, hogy a hatékony stresszkezelés türelmet és gyakorlást igényel. Kísérletezz tovább ezekkel a módszerekkel, ne add fel és ha nem sikerül megkönnyebbülnöd, kérd szakember segítségét!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!