Elon Musk 3 módszere, hogy sikeresek legyenek a megbeszélések

2019. augusztus 18. 12:10 - Life Advisor

meeting_tesla.jpgA megbeszélések időbe és pénzbe kerülnek és ezt Elon Musk is pontosan tudja. Ezért megalkotott 3 egyszerű szabályt, amelyet a Teslánál alkalmaznak annak érdekében, hogy ne vesztegessenek felesleges időt. A szabályoknak köszönhetően a cég minden alkalmazotta sokkal produktívabban dolgozik. Nagy figyelmet fordítanak a Teslánál a kommunikáció és információ áramlásra és mindenek előtt a meetingek minőségére. Na de nézzük csak mit csinálnak a Teslánál másképpen.

1. Lehetőség szerint minél kevesebb résztvevő

A sok résztvevős meetingek esetében fennáll a veszélye annak, hogy a megvitatott témák nem mindenki számára relevánsak, ezért ezek az emberek a meetingen töltött idő helyett valahol máshol sokkal produktívabbak tudnának lenni, hiszen nem ülnek a megbeszélésen feleslegesen.

El kell kerülnöd a sok résztvevős meetingeket, hacsak nem vagy egészen biztos abban, hogy mindenkinek ott kell lennie. Ha mégis mindenkinek ott kell lennie, akkor próbáld meg minél rövidebben megtartani a megbeszélést.

A felesleges időpazarlás elkerülésének érdekében Elon Musk általában kis csoportos meetingeket tart, ahol a résztvevők száma körülbelül 4-6 fő.

2. Hagyjuk el a meetinget, ami számunkra nem hasznos

Lehet, hogy meghívást kapsz egy olyan meetingre, amelynek a témája és az ott elhangzottak egyáltalán nem érintenek téged. Ugyanez vonatkozik a telefon konferenciákra is. Musk ilyen esetekre azt javasolja, hogy hagyd ott ezt a megbeszélést minél előbb.

Ez durvának és tiszteletlennek tűnhet, de jobb ha tudjátok, hogy ezzel a megbeszélés szervezője valóban pazarolja az időtöket. Nem durva elmenni, durva az, ha hagyod, hogy más ossza be az időd.

Ideális esetben ezek a szabályok már előre ki vannak kommunikálva a cégen belül, így a megbeszélés elhagyása nem rossz benyomást kelt, hanem mutatja, hogy igenis felelősségteljes dolgozó vagy.

A SpaceX egyik alkalmazotta szerint Elon Musk egyszer azt mondta egy meetingen : "Ez még semmit sem mond nekem." Más szavakkal : miért vesztegetitek itt az időtöket, amikor máshol értelmesebben tudnátok használni?

3. Ritkább meetingek

Különösen nagyobb cégek esetében figyelhető meg, hogy viszonylag gyakran tartanak megbeszéléseket annak érdekében, hogy megoldásokat találjanak a problémákra és naprakészen tartsák mindenkinek a felelősségi körét. Ennek azonban csak akkor van értelme, ha egy téma sürgős és kiemelten fontos. 

A megbeszélések számának azonnal csökkennie kell, amint az a bizonyos probléma megoldódott. Mindenekelőtt mint vezető vagy meeting szervező, át kell gondolnod, hogy tényleg szükséges egy megbeszélést tartani ugyanis a legtöbb dolog egyszerűen tisztázható e-mailben vagy csoportos chatben is például.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr1015014518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása