Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

Hőség? 6 hasztalan tipp és mítosz, amit érdemes elfelejteni

2019. július 02. 07:30 - Life Advisor

hot_weather.pngMagyarország nagy részén úgy érezhetjük, mintha egész nap szaunában ülnénk. Arról, hogy ilyen időben mit lehet és mit nem csinálni, a legkülönbözőbb tippek és tanácsok keringenek. Nézzünk meg 6 hasztalan tippet és mítoszt, amelyet inkább elfelejteni kellene.

1. A nagy hőségben könnyebben fogyunk, mert többet izzadunk

Meg akarsz szabadulni néhány felesleges kilótól? Nos a legtöbben úgy gondolják, hogy a nagy hőségben való izzadás hozzásegítő őket a fogyáshoz. Mindez azonban lehetetlen. Izzadás során ugyanis nem zsírt, hanem vizet veszít a szervezetünk. A hőség azonban önmagában nem vezet fogyáshoz.

Ezenkívül a nagyfokú vízveszteség nem játék. A dehidratáció ugyanis csökkenti az energiaszinted és lassítja az anyagcseréd. A hőséget a sportban is óvatosan kell kezelni, ha lehet válts vízi sportra, ha azonban nem kedveled ezeket, akkor mindenképpen figyelj, hogy megfelelő hőmérsékletben edz. 

Ha mindenképpen sétához vagy futáshoz ragaszkodsz, próbálj futópályát keresni aszfalt helyett, (ez egyébként nem csak hőségben igaz) amely árnyékban található.

2. A hideg zuhany felfrissít és jót tesz a testünknek

A nap tüzel, a testünk felmelegszik és nem tudunk megszabadulni a folyamatos izzadságtól. Semmi nem lehet csábítóbb, mint egy jó hideg zuhany.

Ez azonban nagyon rossz a tested számára. Amikor a testedet kvázi sokkolod a hideg vízzel, miután végeztél a zuhanyzással a szervezeted megpróbál ellene dolgozni ennek a sokknak, amely még több izzadságot eredményez. Ha mindenképpen hidegre vágy, próbáld meg csak a lábaidat lehűteni az egész tested helyett.

3. A szellőztetés megoldja a lakásban lévő hőséget

A lakásodba menekülsz, mert ott kint már rémes a hőség, aztán egy idő után már bent sem jó, ezért kinyitod az ablakot mondván, hogy a huzat majd segít lehűteni a lakást.

Ezzel azonban épp az ellenkezője történik, hiszen beengeded a meleg levegőt és felmelegszik a lakás. Ha lehet, inkább este nyisd ki az ablakot és ha lehet hagyd nyitva egész este. Reggel zárj be mindent, sötétítsd le az ablakokat, így lassabban melegszik majd fel a lakás. 

A légkondicionálók is segíthetnek, de csak óvatosan használjuk őket, hiszen a túl nagy hőmérséklet különbség következtében gyorsabban megfázhatunk, illetve fordítsunk figyelmet a berendezés rendszeres karbantartására, tisztítására.

4. Ha sok naptejet használsz, nem fogsz barnulni

Végre, jó idő, napsütés, lehet barnulni. A legtöbben ilyenkor még a naptejről is lemondunk mondván, hogy az késlelteti a barnulást. 

Ez nem csak ostobaság, de egyben nagyon veszélyes is. Ha nem véded megfelelően a bőröd, a bőrrák kockázata is növekedésnek indul. Ha nem véded a bőröd, akkor hamarabb lesz ráncosabb és szárazabb. A naptej hatására ugyan lassabban éred el a barnaságot, de legalább biztonságosan és hosszan tartóbban is.

5. Árnyékban nem lehet leégni

Akinek nincs kedve napozni, árnyékba húzódik és nem is gondolnak arra, hogy a naptejet használni kellene, mondván itt úgysem lehet leégni.

Téves felvetés. Ha árnyékban ülsz, az UV sugarak közel 50%-a akkor is elérhet téged.Ezért fontos, hogy árnyékban is védd a bőröd.

6. Minél kevesebb ruhát viselsz, annál kevésbé izzadsz

Logikusnak hangzik,de badarság. Gondolj csak például a sivatagban élő Beduinokra. Hosszú ruhát és fejkendőt viselnek. Miért? Mert lehetővé teszi a levegő jobb keringését, lehetővé téve, hogy kicsit hűsítsék magukat. Öltözködés szempontjából tehát fontos, hogy lenge ruhákat például vászonból készülteket válasz, a vastag textíliákat pedig messziről kerüld el, mert csak jobban fogsz izzadni tőlük.