Közös bankszámla az esküvő után? 4 ok, amiért nem kellene.

2020. október 06. 07:30 - Life Advisor

wedding_finance.jpgMiután egy párkapcsolat ténylegesen kialakult, a párok életében komoly beszélgetések veszik kezdetét, amelyek közül az egyik a pénzügyek témaköre. Kezdődik azzal, hogy meghatároznak egy összeget az esküvő fedezésére majd pedig megbeszélik a további pénzügyeket a jövőjükre nézve. De vajon mi a helyes megoldás? Közös bankszámlán és közös "kasszán" élni vagy külön-külön kezelni a pénzügyeket? A szüleink idejében egyértelmű volt, hogy a párok közös kasszából élnek, de azok az idők lényegesen különböznek a mai élettől. Összességében tehát elmondhatjuk, hogy talán érdemesebb elszakadni a régi megszokott dolgoktól és inkább külön kezelni a pénzügyeinket. Hogy miért?

1. Különböző céljaitok vannak

A legtöbb kapcsolatban a felek pénzügyi hozzáállása különbözik. Ha az egyik fél például törekszik arra, hogy a megtakarításait havonta növelje, a másik felet ez viszont nem érdekli, akkor hamar ellentétekbe ütközhetünk. Egyikkel sincs önmagában véve semmi probléma, hiszen mint fent említettem, mindannyiunknak más a pénzhez való viszonya. Talán pont emiatt ez a legelső érv amellett, hogy külön számlán tartsuk a pénzünket és ne osztozzunk egy bankszámlán.

2. Mindenki a saját számláját fizeti

Jó, kivételt képeznek nyilván a lakással, albérlettel kapcsolatos költségek, rezsi, de ezenkívül jobban megéri az összes többi számlát annak fizetni, akinek valóban szükséges. Na, de mi van például az élelmiszerekkel és a közös programokkal? Ezt is meglehet oldani azzal, hogy egyszer az egyik fizet, következő alkalommal pedig a másik, természetesen mindenki a saját számlájáról, saját pénzéből. Nyilván arra érdemes figyelni, hogy ne mindig a pár hölgy tagja fizessen mondjuk a nagy bevásárlások során, miközben a pár férfi tagja "csak" a kéthetente előforduló mozi jegyet fizeti. Törekedjünk az egyensúlyra és a korrektségre, de talán ez egy párkapcsolat során nem okoz nagy gondot.

Ezenkívül akkor sem lesz mondjuk probléma, ha a pár férfi tagja mindenképpen venne valamilyen elektronikai kütyüt magának, de a hölgy ezt ellenzi. Ugyanis, ameddig mindenki a saját számlájáról, pénzéből fizet, nem lesz ok semmit felhánytorgatni a másiknak.

3. Külön spórolhattok a közös célokra

Minden jól működő párkapcsolatban előkerülnek olyan pénzügyekkel összefüggő célok, mint például a közös lakás vásárlása. Erre szintén jobb módszer az, ha nektek külön-külön saját bankszámlátok van és külön kasszán vagytok és az ilyen közös célokhoz nyittok egy megtakarítási számlát, ahova mindketten betudtok fizetni bizonyos összeget (ki éppen mennyit tud) a közös céljaitok megvalósításának érdekében.

Érdemes persze azt is megbeszélni, hogy milyen rendszerességgel fizettek be erre a közös megtakarítási számlára. Lehet,hogy könnyebb havonta (a további személyes kiadásaitokat figyelembe véve) befizetni egy összeget, de az is lehet,hogy év végén, amikor esetlegesen munkahelyi bónuszt is kaptok vagy karácsonyi bónuszt stb. ezeket is belekalkuláljátok és év végén fizettek be egy nagyobb összeget.

4. Nincs semmi óriási oka annak, amiért közös kasszán kellene élnetek

A legtöbb pár hamar rájön, hogy ha jobban megnézik, semmi oka nincs annak, hogy közös kasszán éljenek. Sokkal jobb még külön-külön kezelni a pénzügyeket a saját és a közös célok elérésének érdekében és talán 5-10 év múlva újra átgondolni, hogy szeretnénk-e összevonni az anyagiakat vagy sem.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr9116228130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mankel 2020.10.07. 07:22:39

Ez a rendszer több sebből vérzik és konfliktusok vannak bele kódolva. Mi van ha az eggyik tajvanra akar menni a másik meg balatonfüredre nyaralni? Ha a kereset különbségek (így a megszokott életszívonal) szabad szemmel is jól látható? Mi van ha valaki munkanélküli lesz vagy szül és bezuhan a bevétele?
Eleve hasonló pénzügyi mentalitás több mint szerencsés. Ebben az esetben jobb a közös kassza mert erősíti az összetartozás érzését.
De ha nem: akkor arányosan osszátok meg a terheket. Mondjuk az eggyikőtök keres 100 a másikótok 200 petákot.
Tudjátok hogy mik a rövid a közép és a hosszú távú céljaitok. Rövid pl egy autó közép egy lakás vagy a kölyök egyeteme hosszú meg a nyugdíj. Erre félreraktok már a hó elején. Kaja meg rezsi egy másik zseb meg a nyaralás szórakozás egy harmadik. Ez kerüljön mondjuk 200 petákba per hó. Ebbe mindenki belead aki 200 petákot keres az arányosan többet vagyis kb 125 petákot a másik 75 petákot. A fennmaradó összeg meg mad money vagy zsebpénz ebből lehet bármit venni. Nem kell róla elszámolni.
Ha mindenki tartja magát hozzá akkor legalább a pénzen nem fogtok veszekedni.

agravet 2020.10.07. 07:22:42

Hát ilyen hozzáállással nem csoda a sok válás. Érdemes elgondolkozni ezeken a szcenariokon: vacsora étteremben, nyaralás, gyerek stb. Húsz éve élek Finnországban ahol valóban a külön kassza a divat, és úgy hülyeség ahogy van. Válások aranya 50+ %, a férj és feleség külön nyaral. Mellékesen a házasság alatt szerzett vagyon közös minden civilizált orszagban.

GFO 2020.10.07. 07:22:46

Jesszus... Milyen házasság az, ahol a fenti szempontok érvényesülnek, és ajánlott külön kasszán lenni?? Az nem házasság, ahol különbözőek a célok. A külön számla csak feleslegesen megbonyolítja a hétköznapokat (és többe is kerül, mint 1 közös). És mi van akkor, ha jelentős különbség van a két fél bevétele között? Ha az egyik fél nem dolgozik, pl. gyerekeket nevel?
A bejegyzésben leírtak inkább egy frissen összeköltözött párra lehetnek igazak, nem pedig friss házasokra.

borsika111 2020.10.07. 07:22:50

Abszolút nem értek egyet a fentiekkel. Szerintem sokkal több stresszt tud hozni a mindennapi életbe, ha állandóan mérlegelni kell, ki mennyit és mikor kell fizessen.

Nekünk három számlánk is van és mindegyik közös. Külön számlákra érkeznek a fizetések (ez banki hibák miatt volt kívánatos és a kiadások követhetősége érdekében), de teljeskoru hozzáférésünk van mindkettőnknek, így intézkedni is sokkal egyszerűbb és könnyebb (telefonos ügyintézés, személyes ügyintézés, pénz mozgás kezelése, stb.)
Az extra kiadásokat is sokkal könnyebb egyensúlyban tartani, hiszen azok ritkák és nyilván mindig megbeszeljuk és egyetértés esetén ruházunk be nagyobb dolgokra. Tudunk várni, ha a közös érdek azt kívánja és nem vesszük meg "csak azért is", önző módon, mert nekünk "az jár ".

A másik, ami szerintem nagyon fontos, hogy így mindig "fizethet" a férfi. Nem kell utólag garasoskodni és kellemetlen is lenne egy romantikus vacsorát anyagiasítani.

Hozzáteszem,hogy mi házasok vagyunk, de ahogy össze költöztünk, azonnal közös számlát nyitottunk. Az én véleményem szerint pedig sokkal őszintebb és nyíltabb ez a helyzet. De mi a belépő kódjait is tudjuk egymásnak, de nem nézzük egymás dolgait, csak van rá lehetőség. Intelligens emberek között szerintem ez tökéletesen jól tud működni. Nekünk mindenképp a bizalom kifejezése egymás felé, és természetes hogy így van.

Haloperidol 2020.10.07. 07:22:54

Már alapból a feltételezés, hogy egy párkapcsolatban külön pénzügyi célok legyenek, instabillá teszi a kapcsolatot. A fent leirt külön kassza pedig legkésőbb a gyerekvállalásnál komoly hátrányt jelent a nő számára.
Szerintem, ha a pénzügyekben nincsen alapvető egyetértés és emiatt kell külön kassza, az a kapcsolat halálra van ítélve hosszabb távon.

octy 2020.10.07. 07:23:19

Orbitális baromság!

Lehet szórakozni itt a semmi nem közös maszlaggal de mivel a jog szerint a pénz igenis közös (ÉS még nagyon sok minden más is!), ha válásra kerül a sor akkor a jog a mérvadó. És akkor már a felek is így fogják gondolni!

Élettársi kapcsolatra bizonyos idő után szintén érvényes!

Talán ha advájzolsz akkor nem ártana a másik oldalát is felvázolni a dolgoknak!

szánmonoxid 2020.10.07. 07:24:44

Érdekelne, hogy a szerző esetében vajon ki fizette volna a magyar nyelv és helyesírás tankönyvet.
Mert hogy megvéve nem lett, az kurvára látszik az irományon.

colika 2020.10.07. 07:26:12

Ez.a cikk nagyon butaság....

Gösser söralátét 2020.10.07. 07:55:22

Hibátlan példa vagy arra, hogy a fajtádnak miért nem kell házasodni és főleg szaporodni....

232323 2020.10.07. 07:55:24

mindenkettonek sajat szamlaja van, minden en fizetek (kormos, tanfolyam, szorakozas, lakas es a rokonsagnak az ajandekok javaresze ha karacsony van, stb).
Ami a szamlamon maradt az az enyem, a lakas az enyem meg minden. Ami meg az o szamlajan van az az ove (dolgozgat es megtarthatja amit keres). "sajnos" 15-20x annyit keresek mint o igy semmi ertelme nem lenne masfele felallasnak.

A hazassagi szerzodes ezen feltetelek menten meg alap.

JoeJackRopi 2020.10.07. 08:12:25

@Gösser söralátét: Úristen mekkora egy tapló vagy. Ha a szerző hibátlan példa rá, akkor fixen te állsz annak a sornak az elején, akik inkább ne szaporodjanak. Bár ilyen személyiséggel kétlem,hogy tudod, hogyan kell csinálni.

SCooP30 2020.10.07. 08:12:27

@szánmonoxid: Az micsoda? A Magyar helyesírás szabályai című könyvre gondolsz? Tudod, hogy az nem tankönyv ugye? :))))))))) (Speciális nyelvkönyv/szótár csoportba tartozik, nem a tankönyvek közé.) Lehet,hogy a szerzőnek ez hiányzik, neked viszont a tudás, hogy megfogalmazz egy kritikát.

@232323: Öröm volt olvasni egy mai világban élő ember véleményét is végre. Nemcsak az éjszakai sötétséget.

Andimano1988 2020.10.07. 08:12:29

Menjünk szépen sorba. Szerintem a cikknek van értelme (már aki tudja értelmezni) csak sajnos rossz országban íródott vagy a célközönség rossz. Elnézve a kommenteket ugyanis a pénzügyi tudatosság nem ismert fogalom, pláne nem gyakorlatban, amely az országban élők nagy részéről elmondható.

Persze egyszerűbb panaszkodni és szarozni, de saját tapasztalatból állítom, hogy nem éri meg a közös kassza. Ha csak a pénzért szereted a másikat, vagy csak a pénz tart titeket össze, az régen rossz.

Másodszor szerintem ez a cikk is rávilágít, hogy mennyi "szakértő" van ebben az országban. Ezt nem csak itt, de más oldalakon publikált posztoknál is megszoktam figyelni és elképesztően jókat szoktam nevetni rajta. Látszik, hogy a legtöbbjüknek fogalmuk sincs mit jelent a 21. században élni. Nem a COVID-tól kell félni, hanem az efféle embere hülyeség és sötétségben élés további terjedésétől.

Coffeemylife23 2020.10.07. 08:12:30

@octy: Házassági szerződésről hallott már ügyvéd "úr"? Ha már itt a joggal dobálózol érdemes lenne utána nézni, nem a hülyeséget terjeszteni.

PattiLittleLotti 2020.10.07. 08:12:31

@GFO: Csak infóként mondanám, hogy remekül működünk 15 év után is. :) Szerintem nagyobb baj az, hogy az emberek többsége mit gondol "normálisnak" és például erre miért gondolják egyből (tapasztalat nélkül, elképzelésekre alapozva) hogy szar, nem működik, botrány, rémes stb.

qwertzu 2020.10.07. 09:19:52

@PattiLittleLotti: És akkor minden hónapban megbeszélitek, hogy cipő kéne a gyereknek, ki fizesse? A fűtésszámlákat meg utólag szétdobjátok?

@232323: Ez gyakorlatilag közös számla. Ha jól értem és szabadon költhet róla.

shitgun 2020.10.07. 09:19:57

@232323: az ilyet hívja a köznyelv kitartottnak :) Mondjuk praktikus, mert egyik napról a másikra kipenderítheted, és jöhet a kövi :)

MAXVAL birсaman közíró · http://bircahang.org 2020.10.07. 09:20:00

35 éve házas vagyok. Sose volt közös bankzámlánk. Minek lenne, semmi szükség rá, csak nehezíti az ügyintézést.

shitgun 2020.10.07. 09:20:07

Hát az ilyen szigorú elszámolás üzlettársaknak való, nem pároknak :) Ez tipikusan amolyan gazdasági okoskodás olyanoktól, akik nem éltek párkapcsolatban, vagy rossz párkapcsolatban éltek. Nálunk úgy van, hogy az én fizumat éljük fel napi kiadásokra, kisebb-nagyobb folyó kiadásokra, a feleségemét próbáljuk minél érintetlenebbül hagyni, a felgyűlő nagyobb összegből meg (mostanában jellemzően) házfelújítási munkákat csinálunk. Nem kell engedélyt kérni a másiktól apróbb kiadásokra, de ha például mondjuk egy bringát akarnék venni 200-ért, az már közös megegyezéses lenne. Én egyébként rosszul bánok a pénzzel, feleségem precíz és számolós fajta, így remekül kiegészítjük egymást. Egyébként neki teljes hozzáférése van az én számlámhoz. A külön kasszázás, meg annak számolgatása, hogy ki fizetett és mennyit legutóbb Lidl-ben, és ez alapján ki tartozik most kinek, na az szánalmas.

gyongyi70 2020.10.07. 09:20:14

@PattiLittleLotti: ismerősöm vett el egy nála jobb módú nőt. Van házassági szerződés és külön kassza. Elfogadta, elvileg működik, de ha meghallgatod, belülről nagyon bántja.

AlexAston 2020.10.07. 09:20:24

@Andimano1988: esetleg érvek ezzel kapcsolatban?
Mert ez így eléggé magas ló, és lenéző hozzászólás.

Szerintem semmi baj a közös kasszával. Hisz ezért is házasodik az ember, hogy összekötése az életet a másikkal. Ebbe a bankszámla is beletartozik szerintem.

gyongyi70 2020.10.07. 09:20:30

Először is, ha mások a két fél céljai, miért házasodnak össze? Ha pedig közös a cél, a metalitás, közös jövőt képzelnek el, akkor az összes felsorolt érv fals.

chrisred 2020.10.07. 09:20:33

Szerintem rossz az elhatárolási szempont, nem az esküvőt meg annak a költségét kellene kiindulópontnak venni (az egyszeri kiadás),, hanem azt, hogy közös háztartásban élnek vagy külön. Ha egy háztartást vezetnek, akkor a közös számla javasolt, hogy mindig tisztában legyenek a fenntartási költségek fedezetével.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.10.07. 10:53:44

Szerintem rossz a közös kassza. Közös kassza esetén a nő gyorsan eldobja a munkáját, hiszen a pénz így is jön. ráadásul a nők egyáltalán nem tudnak a pénzzel bánni, asmi megtetszik nekik, egyből megveszik.

A bizonyíték erre meg egyszerű és kézenfekvő: ha két ember összeköltözik, mindig a férfi visz vagyont a kapcsolatba, házat, lakást, kocsit, megtakarítást... És miért? Mert a nők elszórják az összes pénzüket rendszeresen.

Akik közös kasszára kerülnek, ott a fejlődés igen hamar megáll és jönnek a napi gondok és a veszekedések. Szintén jellemző, hogy a nők úgy várják a hó végét, mint a messiást.

Vicces volt, ahogy a cégnél sorban toporogtak a nők az iroda előtt, még akár szabadnapjukon is bejöttek, csak hogy pénzt kapjanak, miközben a férfiak úgy voltak vele, legfeljebb holnap, holnap után, jövő héten kapom meg... és akkor mi van?

A nők nehezen tudnak olyan dolgot megvenni, ami több, mint két havi kereset. Soha, soha eszembe nem jutna nővel közös kasszán lenni!

Billy Hill 2020.10.07. 11:12:40

Lehet olyan felállás is, hogy két külön számla és egy közös. És akkor közös is, meg nem is. :-) Minden hónapban rátolni X-X összeget (de lehet valamilyen képlet alapján X-Y összeg is, ha jelentősen eltérnek a jövedelmek), és ennyi volt, azzal a bankkártyával kell közlekedni mindenhova (bolt, étterem stb), és arról megy a rezsi is. Nagyobb beszerzéseknél pedig ráutalni a közösre még pénzt. Egyéni igényekre meg ott a MasterCard... vagyis a saját számla / befőttes üveg / matrac alja.

Wreck Garr 2020.10.07. 11:12:52

Először is szögezzük le: olyan hogy ténylegesen "közös" bankszámla már nincsen (régebben volt pár banknál, az OTP-t tudom biztosan, de már nem lehet ilyet)
Mindenképpen lesz egy tulajdonosa egy számlának, aki adhat meg persze meghatalmazottat, de bármikor ki is golyózhatja onnan.
A párommal nálunk is külön számla van, ez magától értetődő, egyikünk munkahelye sem lenne hajlandó más nevére szóló számlára utalni a fizetéseket, ez policy. Ezután kéne még egy 3-ik "közös" számlát is fenntartani plusz pénzért? (ami, ahogy fentebb írtam, csak névleg lenne közös, egyikünk lenne a fix tulajdonosa hivatalosan)
Ennek semmi értelme szerintem. Felnőt emberek vagyunk, a kiadásokat meg tudjuk beszélni stb.
Ez a közös számla az én szememben az idősebb generáció sajátja, és többnyire azzal párosul, hogy az egyik fél jellemzően teljesen pénzügyi/ügyintézésbeli analfabéta, mindent a másik intéz helyette, ami túlmutat egy egyszerű bevásárláson a sarki közértben.

shitgun 2020.10.07. 11:47:23

@Wreck Garr: a közös kassza/számla szerintem inkább csak egy kifejezés arra, hogy a párkapcsolaton belül nyitottak, nyilvánosak, és átláthatóak a pénzügyek mindkét fél számára.

shitgun 2020.10.07. 11:47:24

@Balogh Zsolt: hát ez egy csodás, full proli, sosemvoltcsajom sztereotípiagyűjtemény lett :) Ha meg a valóságból táplálkozik, hát nem a bátonyterenyei Kakas diszkóban kéne felszedni csajokat :)

chrisred 2020.10.07. 11:47:26

@Wreck Garr: Még van olyan bank, amelyiknél lehhet közös bankszámlát nyitni. De itt elsősorban a rendelkezési jogról van szó. Nekünk semmi gondot nem okoz, hogy ugyanarra a bankszámlára érkezzenek a pénzek. Semmi köze nincs ahhoz a munkahelynek, hogy ki a számlatulajdonos, a számla feletti rendelkezési jogot meg a bank igazolja.

metal · http://electric.blog.hu 2020.10.07. 11:47:27

A legjobb indok, ami távoltart ettől, hogy azok a kollégáim, akiknek közös számlájuk van, minden karácsonykor, születésnapkor,.... bajban vannak, hogy hogyan vegyék meg az ajándékot, hogy a másik ne jöjjön rá idő előtt!

semmi hatalmat senkinek 2020.10.07. 11:47:29

A cikk abból a (gyakran hibás) prekoncepcióból indul ki, hogy a párkapcsolat tagjai önálló egzisztenciával bírnak, és mindenképp házasságot terveznek. Nekem ezzel főleg az a bajom, hogy el nem tudom képzelni, hogy mi értelme van két önálló egzisztencia tartós (többnyire monogám) kapcsolatának... szerintem ezekben a kapcsolatokban az értelem kb. a "babaprojektre" redukálódik, és ezért szükségképpen instabilabbak azoknál a kapcsolatoknál, ahol a pár eleve közösen, egymást támogatva teremti meg a közös egzisztenciát - és ezzel természetesen a post alapfelvetése is értelmetlenné válik, hisz az ilyen kapcsolatban evidens a közös kassza az első pillanattól.
Férfiként biztosan nem mennék bele olyan kapcsolatba, ahol 2 db "Én" van "Mi" helyett, mert szerintem értelmetlen dolog.

kacsa. 2020.10.07. 11:54:24

A címben végül is benne van, hogy a közös kassza ellen fog érvelni a szerző, de célszerűbb egymás mellé tenni az érveket és az ellenérveket is, mert szerintem a házastársaktól és az élethelyzettől is függ, hogy melyik válik be.

A közös kassza mellett egy nagy érv, hogy nem kell számolgatni a közös kiadásoknál, hogy ki fizette. És itt most nem arra gondolok, hogy akik külön kasszán vannak, azoknak mindent kockás papíron forintra pontosan számon kell tartania, de azért jó, ha hasonló jövedelem mellett nincsenek nagy aránytalanságok.
Mondom ezt úgy, hogy mi külön kasszán vagyunk, mert így alakult és jelen helyzetünkben nincs is vele gondunk. Sem a fizetésünkben, sem a közös célokra elköltött pénzösszegben nincs nagy eltérés kettőnk között (próbaképpen pár hónapig írtuk, egyikünk fizeti a rezsit, másikunk nagyobb részt a bevásárlásokat), a saját dolgainkra is marad valamennyi, emellett a pénzügyi felfogásunk is hasonló. Így, hogy külön kasszán vagyunk, nyugodtabban költünk a hobbinkra vagy tesszük félre, mert nem a másiktól "vesszük el" rá a pénzt. VISZONT ha bármi borítja ezt, például az egyik házastárs takarékosabb a másik költekező, vagy valamelyiküknek kiesik a fizetése, gyerek születik, egyikük kütyümániás vagy drága a hobbija, akkor könnyen el tudom képzelni, hogy célszerűbb egy közös számla a közös kiadásokra és előre megbeszélni, hogy ki, mennyit rak bele (pl. jövedelemarányosan). Aztán van olyan házasság, ahol közös számla van és a pénzügyileg tudatosabbnál van a kassza kulcsa. Ez a mi esetünkben furcsa lenne, de ismerek olyat, akinek ha nincs "felügyelete", elfolyik az összes pénze hó végére, pedig alapvetően felelősségteljes, felnőtt ember.

@Balogh Zsolt: Kicsit elő (vagy utó?) ítéletesre sikerült ez a hozzászólás. Van, ahol a nő a költekezőbb, de sok olyan is, ahol a férfi. A mi családunkra például több esetben az utóbbi az igaz, a nők gyűjtögetnek, a férfiak főként műszaki árucikkekre vadásznak :). De ez nem probléma, ha reálisan látják magukat, megbeszélik és fel tudják állítani a fontossági sorrendet (rezsi, konyhapénz, tartalék, kütyük).
Keresni viszont az ismeretségi körömben többnyire tényleg a férfiak keresnek jobban még akkor is, ha kezdetben hasonló volt a fizetésük. Ha a nő elmegy szülni, nem gyűlik a munkatapasztalata (kivéve a házimunka-tapasztalat :)), kiesik a munkából, erodálódik a kapcsolati rendszere, ha visszamegy dolgozni, kevesebbet ér (beteg a gyerek, érte kell menni a bölcsibe/oviba, korlátozott túlóra és hasonlók) és lehet, hogy nem is a fizetés alapján fog munkahelyet választani (ha választhat...), hanem hogy rugalmas-e a munkaidő, van-e részmunkaidős lehetőség vagy távmunka, közel van-e az ovihoz stb. És lehet egyenlő béreket követelni, de a multi telibe fogja tojni, hogy valaki gyereket is nevel, ha az illető nem akar aznap még ráhúzni pár órát, mert határidő van és a meló utáni sörözéseket is kihagyja a főnökkel.

qwertzu 2020.10.07. 15:07:08

@metal: Készpénz. :)

Tádááám!

Kivlov 2020.10.07. 15:07:09

Közös kasszán élünk, de nincs közös bankszámla.

metal · http://electric.blog.hu 2020.10.07. 15:47:21

@qwertzu: Azt is fel kell venni, és akkor már a nagyságrend kiderül. Tényleg úgy megy minden hasonló esemény, hogy egymásnak hiteleznek.
@semmi hatalmat senkinek: mi együtt teremtettünk meg mindent, amink van, még sincs közös számlánk. Ez úgy működik, hogy értelmes emberek meg tudják beszélni a dolgokat így is, meg úgy is. Akik meg nem, azoknak nem való a kapcsolat.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.10.07. 15:47:22

@shitgun: Nem csak saját tapasztalat, elég szétnézni az ismerősi körben, vagy a társkeresők adatlapjait átolvasni. Két olyan esetet is ismertem, ahol közös kasza volt, de a nő kevesebbet rakott a közösbe, mint ami a része lett volna + a férfivel fizettetett mindent. Hogy miért? Hogy az ő titkos magánszámláján gyűljön a pénz és mikor elég összegyűlt, a pasit kirakva új életet kezdhessen.

shitgun 2020.10.07. 17:07:18

@Balogh Zsolt: biztos mert én normális vagyok, és a feleségem is egy értelmiségi, becsületes, normális nő, én bele se gondolok ilyenbe, mint amit írsz. Nyilván egy csomó pénzéhes riherongy meg golddigger lotyesz van, de egyrészt jó nagy hülye, aki ezekkel összeáll azon felül, hogy egy szép éjszaka plusz taxipénz, másrészt ha mégis összeáll, és nem tűnik fel neki, hogy a a csaj linkel, akkor nem is sajnálom.

semmi hatalmat senkinek 2020.10.07. 20:08:46

@metal: " mi együtt teremtettünk meg mindent, amink van, még sincs közös számlánk. Ez úgy működik, hogy értelmes emberek meg tudják beszélni a dolgokat így is, meg úgy is. " - ez vitathatatlan... mondjuk a mi esetünkben nem működött volna semmiképp a külön kassza, tekintve, hogy a párom 3. gimis volt amikr összejöttünk - és az érettségije után napokkal össze is költöztünk. Egyébként mindketten vállalkozók vagyunk, úgyhogy persze adott a külön vállalkozói "pénzforgalmi számla" (ugye NAV:)), a magánszámlánk viszont közös, gyakorlatilag továbbfejlesztése az előtte volt közös doboznak, amibe mindketten bedobtuk a pénzt, amihez jutottunk, és ahonnan kivettük, ha kellett valami... az meg változó volt mindig is, hogy épp melyikünk a "fő kereső", úgyhogy pénzügyeken emlékezetem szerint még soha sem kaptunk össze az elmúlt potom 23 évben.
A módszer nagy előnye, hogy a párom rühell bankolással foglalkozni, és így megteheti, hogy kihagyja az életéből... egyszerűen átforwaldolja a kifizetendő számlát, azt jól van, én meg elintézem egyben a banki dolgokat.