Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

3 tipp, hogy megtartsd a legjobb embereid a válság idején is

2020. április 08. 07:30 - Life Advisor

team_work_corona.jpgHa beismerik, ha nem minden vállalkozó fél. Nem tudja senki, hogy fog hatni az üzletére a koronavírus, nem is beszélve a hosszú távú hatásokra. Vállalkozóként, vezetőként azonban a te felelősséged, hogy kapcsolatba lépj a munkatársaiddal és tudasd velük, hogyan fog mindez hatni az üzletre és mik a terveid a túlélésre. Biztos lesznek illetve már vannak olyan vállalkozások, ahonnan embereket kell elbocsátani. Érthető, ahogy az is, hogy ilyen helyzetben új embereket találni is nehéz. Íme a 3 legjobb tipp, hogyan tartsd meg a legjobb embereid válság idején.

1. Tedd világossá a céljaid

Ha azt mondod, hogy elkezdesz téglából építkezni, de nincs konkrét célod, hogy mit is akarsz építeni a téglából, akkor előbb utóbb a fáradtság és az unalom miatt abbahagyod. Te is és a munkatársaid is.

Ha viszont azt mondod, hogy a téglákból falakat építetek, amely megfogja óvni az országot, a családotok, akkor már van értelme a tégláknak és van vele érthető és világos célod is.

Te milyen látomást vázolsz most fel a csapatodnak? Negatív és reményt vesztett? Vagy egy ütős akciótervet, amelyet most alkalmazni tudtok a válság idején? Emlékeztesd a csapatodat arra, hogy még ilyen helyzetben is van olyan réteg, ahol kereslet van a terméketekre vagy szolgáltatásotokra. Csak lehet, hogy most máshogy kell majd figyelmet kelteni az ügyfelek szemében.

2. Delegálj

Amikor a dolgok nehezebbé válnak és pénz szűkében vagyunk, a vállalkozók és a vezetők az emberek elbocsátásával próbálják meg meghúzni a nadrágszíjat. Aztán a dolgok javítása érdekében mindenféle felelősséget bevállalnak, amit eddig mások csináltak. Most nem annak van itt az ideje, hogy minél több feladatot bevállalj. Itt az ideje, hogy vezess és megoldásokat keress.

Szerezd meg a legjobb embereid és ruházz át rájuk további felelősséget. Ez ellentmondásosnak tűnhet, de megfogod látni, hogy micsoda eredményeket lesznek képesek generálni. Nem véletlen, ők a legjobbak.

3. Virtuális találkozók

A Zoom részvényei a válság idején óriásit növekedtek. A Microsoft Team felhasználóinak száma 40%-kal nőt csak a múlt héten. Ezeket figyelembe véve, rájöttünk, hogy rengeteg dolgot megtehetünk távolról.

A virtuális találkozóknak nemcsak a produktivitás szempontjából van pozitív hatása. Emberi interakciókat generál, növeli a szociális készségeket és az összetartozás érzését. Az ember társas lény, így ha sokáig egyedül hagyod a csapatod elkezdenek önmagukkal beszélni. :) Ha pedig például az egyik legjobb csapattagod úgy érzi, mintha egy elszigetelt országban élne, akkor más céghez fog átmenni. Oda, ahol hajlandóak meghallgatni őt.

Szánj időt a csapatoddal való kapcsolattartásra. Kérdezd meg tőlük, hogy vannak. Hallgasd meg őket. Megfogsz lepődni, hogy mindez milyen fontos a csapatod jóléte szempontjából.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvisor.hu/api/trackback/id/tr3815597322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.