Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

A sikeres vezetők 5 mentális trükkje!

2018. szeptember 26. 07:30 - Life Advisor

hustle-and-bustle-1738072_640.jpgA vállalkozók és egyéb vezetők rengeteg munkát végeznek. Állításuk szerint több, mint 60 órát egy héten vagy 12 óránál többet naponta. Ezekben az órákban nincs más csak a munka. Nem jut idő hosszabban Facebookozni vagy vicces YouTube videókat nézegetni. Sikeres vezetővé válni bizony sok munkát és rengeteg tanulást igényel. Persze az egyre növekvő munkamennyiség és a felelősség miatt hamar túlterheltnek érezhetjük magunkat.

De hogyan kezelik a megfeszített munkatempót a vállalkozók?

Nos, egy lényeges része ezeknek a mentális gyakorlatok. A vezetők igenis figyelnek arra, hogy ne keményebben dolgozzanak, hanem okosabban.

Mutatok 5 olyan dolgot, amelyet a sikeres vezetők alkalmaznak :

1. Fejezd be a multitaskingot!

Amikor sok feladattal kell megbirkóznod bizony csábítónak tűnhet, hogy ugrálj egyik projektről a másikra, gondolván, hogy így minden területen érhetsz el előrelépést. Valójában azonban ez a legrosszabb dolog, amit tehetsz, ugyanis mindez csak a produktivitásod csökkenéséhez vezet majd. Kutatások is kimutatják, hogy a multitasking nem hogy gyorsítaná, kifejezetten lassítja a munkát.

2. Kezd a napod a legnehezebb feladatoddal!

Minden feladat és minden olyan felelősség, amellyel szembeszülsz a nap folyamán, különböző nehézségűek és különböző idő szükséges az elvégzésükhöz. Emiatt túl könnyű a legnehezebb feladatot elfelejteni, de ha növelni szeretnéd a produktivitásod, akkor igenis a legnehezebb feladatoddal kell kezdened.

A legtöbb sikeres vezető éppen ezért reggelre időzítik ezeket a feladatokat, mivel ilyenkor még sokkal több energiájuk van, mint a nap hátrelévő részében illetve ilyenkor még könnyű fenntartani a fókuszt és a koncentráltságot.

3. Ismerd a korlátaidat!

Igaz, hogy a kemény munka elengedhetetlen a sikerhez, viszont egyik vezető sem szeretné megkockáztatni, hogy teljesen kiég. Ha folyamatosan túllépünk a korlátainkon, ami kimerültséget, szorongást, kapcsolati problémákat, sőt szívbetegséget is okozhat.

Fontos,hogy időben felismerd, hogy mikor kell abbahagynod és lazítanod. Semmiképpen ne told túl a munkát mondván, hogy kőkemény vagy és a siker majd kárpótol. Fontosabb, hogy legyen kit kárpótolni. :)

4. Tervezd meg a napod!

Erről már beszéltünk, viszont annyival kiegészíteném, hogy nemcsak a reggeledet kell megtervezned, hanem az egész napod. Nem elég azt tudnod,hogy milyen feladatokkal kell kezdened, a nap többi részét is világosan kell látnod.

Ha ezt megteszed, akkor a munkamegosztásod is sikeresebb lesz és nem fogod egész nap úgy érezni, mintha az igát húznád. Egyenletesen fognak eloszlani a feladatok és a teendők és nagyobb eséllyel kerül el a fent említett kiégés.

5. Értsd meg a delegálás fontosságát!

Mielőtt ezt átbeszélnénk tegyük rendbe az egyik leggyakoribb félreértést ezzel kapcsolatban. A delegálást ugyanis sokszor összekeverik a feladatkiadással, pedig nem ugyanarról beszélünk. Vezetőként feladatokat adunk ki a munkatársainknak, de amikor a saját felelősségi körünkbe tartozó feladatok részét/egészét adjuk át, akkor delegálunk.

A segítségkérés és delegálás segít megőrizni a produktivitásod legfontosabb összetevőit. Ezenkívül a delegálás az egész vállalat teljesítményét is javíthatja. 

A probléma,hogy sok vezető aggódik,hogy vajon az megbízott képes lesz-e végrehajtani ezeket a feladatokat, illetve sokszor úgy vannak vele,hogy egyszerűbb megcsinálni ezt is nekik, mint elmagyarázni másnak.

A munka terhelésével kapcsolatos technikák elsajátítása bizony kemény feladat lehet. De ha tartós sikert kívánsz elérni, akkor kevés dolog lesz fontosabb, mint a fenti mentális trükkök beépítése a mindennapokba. Így ugyanis hatékonyabban tudsz dolgozni és jobb eredményeket érhetsz el.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!