Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

7 dolog, amit nem kellene csinálnod felkelés után

2019. november 10. 15:29 - Life Advisor

morning_routine_1.jpgAz a bizonyos reggeli rutin, amely mindenki számára működik nem létezik. Felkelés után lehet, hogy a híreket olvasod, elegendő vizet iszol vagy táncolsz hangos zene mellett. Ez mind rendben is van. De vannak bizonyos dolgok, amelyeket, ha felkelés után végzel, akkor biztosan szabotálod vele a napod. De melyek is ezek?

1. A szundi gomb használata

Gyakran érzed úgy reggelente, hogy "csak még 5 percre" lenne szükséged ahhoz, hogy eltudd indítani a napod? A szundi gomb használata azonban nem megoldás. Ennek oka többek között, hogy újból beléphetsz a mély alvás fázisába. Újrakezded az alvási ciklust, amelyet nem fogsz tudni befejezni, ezért is érzed magad sokkal fáradtabbnak miután szundi után újból felébredsz.

Miért nem jó barátod még a szundi gomb? Itt részletesen elolvashatod >>>

2. Lustálkodás

Nem nyomtad meg a szundi gombot? Gratulálok, ügyes vagy! Viszont továbbra is az ágyban fekszel és próbálsz visszaburkolózni a takaró alá? Ehelyett inkább próbálj fizikailag is aktív lenni. Amy Cuddy harvardi pszichológus szerint akik ébredés után kinyújtóztatják a karjaikat sokkal több pozitív energiát gyűjtenek magukba mint azok, akik magzatpózba a takaró alatt lustálkodnak.

3. Emailek ellenőrzése

Sokan okostelefonjuk közelében alszanak és ébredés után az első dolog az emailjeik ellenőrzése. Ennél már csak az a rosszabb, ha valaki egyből valamelyik közösségi média platformot nézegeti. Ne tedd ezt!

Ha így kezded a napod nem fogsz tudni produktív és nyugodt maradni. Kizárt dolog, hogy az emailjeid ne várhatnának legalább 1 órát.

4. Rendetlenül hagyni az ágyad

Charles Duhigg újságíró szerint ha reggelente beágyazol az a nap többi részében megnövekedett produktivitással jár. Charlus Duhigg szerint egy ez kulcsfontosságú szokás, amely segít további pozitív szokásokat kialakítani.

5. Reggeli kávé

A testünk reggel nyolc és kilenc óra között több kortizolt termel, amely segít az ébredésben is. Emiatt a kávé fogyasztás ideális időpontja 09:30 után van. Ha korábban adsz koffeint a testednek, akkor az a későbbiekben kevesebb kortizolt termel és még több kávéra lesz szüksége.

6. Sötétben készülődni

Sokan reggelente inkább sötétbe bóklásznak, azonban a belső órát úgy tervezték, hogy reagáljon a fényre és a sötétre is. Tehát ha sötétben kezdesz el készülődni, felöltözni stb., akkor a tested úgy gondolja, hogy még mindig éjszaka van.

7. Improvizáció

Lehet,hogy iszol egy pohár vizet reggel, lehet, hogy zenét hallgatsz vagy felhívod egy barátod. Ez rendben is van, de jobb lenne, ha kialakítanál valami rutinszerűt. Például felkelsz, bekapcsolod a zenét és iszol egy pohár vizet, a barátoddal pedig munkába menet beszélsz. A lényeg, hogy alakítsd ki a reggeli szokásaid és rutinod.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!