Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

3 pszichológiai tény, amelyek felszabadítják a belső erőd

2019. október 31. 07:30 - Life Advisor

psychology_mindset.pngNéhány ember nagy dolgokat fog elérni. Mások nem. De miért? Mindannyian "beszélő majmok vagyunk az univerzumban található űrhajón" - állítja Joe Rogan. Tehát miért tud néhány "beszélő majom" vállalkozást építeni, utazgatni szerte a világban és megélni az álmaik életét, míg a többiek.....nos, csak vágyakoznak ezekre. Mi a különbség köztük és köztünk? A jó hír az, hogy nem sok.

Ugyanannyira képesek vagyunk megélni az életünk, mint ők. Ugyanúgy tele vagyunk potenciállal, mint ők. Csak néhány dolgot nem tudunk a pszichológiai és a belső erőnk felszabadításáról.

 

Íme tehát 3 pszichológiai tény, amelyek felszabadíthatják a belső erőd :

1. A gondolkodásod önmagában meghatározza, hogyan érzed magad

Az 1900-as évek nagy részében a pszichológusok viselkedési terápiát alkalmaztak a szorongással, depresszióval, étkezési rendellenességekkel, függőséggel küzdő emberek kezelésére. Megállapították, hogy ha valaki meg akarja változtatni a cselekedeteit, akkor először a gondolatait kell megváltoztatni.

Ennek ellenére, csupán 1960-körül Albert Ellis fejtette ki a radikális gondolatok jelentését, miszerint a világgal kapcsolatos mély hitünk (azaz a gondolkodásmódunk), amit alapvető irracionális feltételezésnek nevezünk, meghatározzák, hogy érezzük magunkat és hogyan viselkedünk. Később már egyértelművé vált, hogy először a gondolatainkat kell megváltoztatni ahhoz, hogy a cselekedeteink megváltozzanak.

Ma már a pszichológia egész ága osztja ezt a nézetet. Az eredmények pedig megdöbbentőek. A kognitív viselkedésterápiával kombinált gyógyszeres kezelések hatékonysága 75%-ról 90%-ra nőtt. Más szavakkal, ha változtatni akarsz a cselekedeteiden, először a gondolataidat változtasd meg. Tudom, ezt könnyebb mondani, mint megtenni, szóval olvass tovább.

2. Az elméd nem tudja, mi a képzelet és mi a valóság

Gondoltál már valaha valami vicces dologra, ami történt, majd pedig azon kaptad magad, hogy mosolyogsz vagy nevetsz a nyilvánosság előtt? Természetesen történnek ilyenek. Mindannyiunkkal történnek ilyenek. De miért? Végül is a vicces dolog már megtörtént és lehet, hogy most is nevetsz rajta. Nos, ez azért van, mert az elméd nem tudja megmondani a különbséget a képzelet és a valóság között.

Ha elképzelsz valami jót, ami meg fog történni, akkor minden pozitív érzést meg fogsz tapasztalni, amelyet ehhez a jó dologhoz társítasz, mintha valójában megtörténne. Ugyanez vonatkozik azonban a negatív tapasztalatokra is. Ez annyira radikális pszichológiai tény, hogy egy tanulmány rámutatott, hogy nincs különbség aközött ha elképzeljük, hogy elmegyünk a konditerembe és a konditerembe való valódi eljutás között.

Miért olyan fontos ez? Mert ez azt jelenti, hogy egy kis szándékkal átállíthatod az agyad, hogy a fájdalmat vagy az örömöt bármilyen tevékenységgel társítsa. A jó viselkedés hosszútávú előnyeinek elképzelésével nyilvánvaló motivációt mutathatsz a változás iránt és megteheted az első lépést egy olyan élet megteremtése felé, amelyet már izgatottan vársz.

3. Sokkal jobb új szokásokat létrehozni, mint elhagyni egy rosszat

Nem tudod elengedni a rossz szokásaid. Legalábbis nem egyszerű. Az agyadban már kialakult a szokásos rendszer és jelenleg nincs ismert mód arra, hogy erről az útról csak úgy eltérítsenek. De meg lehet változtatni az utat. Új viselkedést alakíthatsz ki magadnak. Charles Duhigg is azt mondja, hogy nem megsemmisíteni kell a rossz szokásokat, hanem megváltoztatni kell őket.

Ez az oka annak, hogy az emberek, akik megpróbálnak leszokni a dohányzásról, helyette rágóznak, akik több alkoholt ittak, azok alkoholmentes italokat fogyasztanak, mert ezek a dolgok helyettesítik a rossz szokást. Ha tehát szeretnél abbahagyni valamit, akkor ne a leszokásra gondolj, hanem arra, hogy mi helyettesítheti ezt a szokást.

Gyakran, amikor meg akarunk szabadulni egy rossz szokásunktól, mindez csak arra kényszerít minket, hogy folytassuk, mert folyamatosan erre a rossz szokásra gondolunk.  Cseréld le ezt a rossz szokást valami ugyanolyan jövedelmezőre, valamire ami jobbat hoz számodra és gyorsan megváltoztathatja a negatív viselkedésed.

Kiegészítés : Bence (a cikk szerzője) nem képesített pszichológus.
Javasoljuk, hogy fordulj szakemberhez minden súlyos mentális nehézség esetén.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

A LifeAdvisort megtalálod a legnépszerűbb közösségi oldalakon is!

Likeold az oldalunkat a FACEBOOKON!

Kövess be INSTÁN is!