A Google kutatása szerint ez a 10 dolog jellemez egy jó vezetőt

2019. július 05. 07:30 - Life Advisor

google_leader.pngValószínűleg neked is mindenféle tapasztalatod van már a főnökeiddel kapcsolatban, legyen szó rossz vagy jó tapasztalatról. De vajon mitől jó egy főnök? A Google már több, mint 10 éve tanulmányozza, hogy milyen egy jó vezető, annak érdekében, hogy házon belül megfelelő képzésekben részesíthesse saját vezető beosztású alkalmazottait. A kutatás valószínűleg sikeres volt, hiszen az elmúlt évben kevesebben hagyták el a céget, nőt a munkakedv és az alkalmazottak is boldogabban járnak be dolgozni. A Google kutatása alapján a technikai témák nem kapnak nagy hangsúlyt, azonban a kommunikációs és szociális készségek kiemelkedő jelentőségűek egy vezető személyét nézve. Íme 10 dolog, amely a Google szerint egy jó vezetőt jellemez.

1.Egy jó vezető valójában mentor is

A felmerülő problémák nem adnak engedélyt alpári hangnemre. Éppen ellenkezőleg fejlődési lehetőséget biztosítanak minden alkalmazottnak. A jó menedzser rávilágít ezekre a problémákra és nem egyedül igyekszik mindent megoldani, hanem bevonja ebbe a csapatát is. Segítenie és támogatnia kell a munkatársait szavakkal és tettekkel is.

2. Bízik a csapatában és nem ellenőriz minden egyes apró részletet

A túlzott és részletes előírások nem hagynak teret a saját ötleteknek. A munkavállalóknak lehetőséget kell adni arra, hogy kipróbáljanak dolgokat, tévedjenek és ezekből tanuljanak. A túl szigorú szabályozás akadályozza az alkalmazottakat és az egész csapatot is. A jó vezető feladata, hogy ösztönözze az embereket a vállalkozói gondolkodásmód elsajátítására és rugalmas munkakörülmények kialakítására.

3. Egységes csapatkörnyezetet teremt és nemcsak a siker értékét, de a munkavállalók jólétét is szem előtt tartja

Fontos számára, hogy a csapat tagjai ne féljenek kockázatot vállalni. A vezetőnek ki kell építenie a csapatban a bizalmat és a jó munkakörnyezetet. El kell érnie,hogy mindenki meg merje osztani a saját ötletét és hogy ezért senkit ne érjen hátrány.

4. Mindent megtesz ő maga is az eredményekért

Egy jó vezető nemcsak a saját területén szakértő, de jobbá teszi a csapatát. Szükség esetén jó példát mutat, motiválja az embereket.

9 dolog, ami biztosan a sikeres emberek jellemzője >>>

5. Remekül kommunikál - hallgat és információt ad át

Egy jó vezetőnek mindig remek hallgatóságnak kell lennie. Nyitott füllel kell figyelnie az alkalmazottak aggályaira, kételyeire, hogy jobban megértse az ő helyzetüket. Továbbá az alkalmazottak tudomására kell hoznia, hogy ő komolyan foglalkozik a hallott dolgokkal és folyamatosan tájékoztatni kell róla a csapatát.

6. Támogatja az előrelépést, visszajelzést ad

Egy jó vezetőnek mindig képesnek kell lennie konstruktív visszajelzést adnia a munkavállalónak. Dicsérni is tudnia kell, de azt is át kell tudni adni, ha valami nem volt olyan jó. A kritikát pedig tudnia kell elviselni. Ezenkívül pedig a jó vezető ösztönzi a dolgozóit arra, hogy fejlődjenek és előrelépjenek, azaz támogatja őket mindenféle karrier céljukban.

7. Világos terve van a csapata számára

A jó vezető, ahogy a nevében is benne van, vezeti a csapatot. Tudja, hogy hova tart és tudja, hogy ehhez mit kell tenniük. Ő osztja ki az egyének feladatait és szerepeit egy csapatban.

A sikeres vezetők 5 mentális trükkje >>>

8. Jelentős ismerettel rendelkezik, hogy hasznos tanácsokat tudjon adni

Egy jó vezetőnek meg kell értenie az alkalmazottak feladatait és ezen feladatokkal járó kihívásokat is. Ha egy vezető kevésbé ismeri egy adott osztály működését, először időt kell szánnia arra, hogy képbe kerüljön annak érdekében, hogy bármit változtatni tudjon és/vagy tanácsot adjon a dolgozóknak.

9. Valójában együtt dolgozik a csapatával

Nemcsak papíron a vezetőjük. Egy jó vezető ugyanis törődik a csapatával. Nem vív harcokat más csapatokkal, hanem ösztönzi az együttműködési lehetőségeket. Az igazi vezető megpróbálja megvalósítani a vállalat céljait a csapatával együtt, közösen.

10. Ő a döntéshozó

Egy jó vezető igenis képes döntéseket hozni, persze nem arrogánsan. Minden részletet begyűjt és mérlegelve a lehetőségeket, megfontoltan dönt. Ha lehet, akkor a csapatot is bevonja ebbe a döntésbe, de akkor is képesnek kell lennie döntést hozni, ha nem mindenki ért egyet. 

Mit tegyél,ha nem tudsz döntést hozni? >>>

 

komment
süti beállítások módosítása