Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

Praktikus gondolatok, hogy legyőzd a túlterheltséget!

2018. augusztus 16. 07:30 - Life Advisor

clause-3213669_640.jpgKörülbelül 1-1,5 hónapja egy olyan időszakon mentem keresztül, amikor rettentően túlterheltnek éreztem magam. Fáradt voltam, miközben az agyam folyamatosan kattogott. A szó szoros értelmében. Jártál már úgy, hogy amiatt nem tudtál elaludni, mert folyamatosan agyaltál valamin, és ehhez sokszor az a rettenetes és kizárólag a fejedben létező kattogó hang is hozzájárul. Amikor realizáltam magamban a túlterheltséget, arra gondoltam, hogy nem tetszik ez a helyzet, így tehát elkezdtem megoldásokat keresni, amelyek közül íme a kedvenceim.

Sokan, amikor túlterhelnek érezzük magunkat, szenvedünk, elszomorodunk és azt gondoljuk, hogy ez az élet része. Ez viszont nem igaz! Mit jelent a túlterheltség valójában? Túl sok lehetőségünk, vagy túl kevés időnk van, ezért stresszelünk.

Mi okozhat túlterheltséget?

  • Nem foglalkoztál a problémákkal és feltornyosultak
  • Nem tudsz nemet mondani
  • Túl sok embernek próbálsz megfelelni
  • Túl sok minden van a naptáradban
  • Nincs elegendő időd a kikapcsolódásra

 Na jó, jöjjenek a tippek, amivel leküzdheted a túlterheltséget.

Rakj rendet

Ha rendetlenség van az irodádban és/vagy az otthonodban az tovább növeli a stressz szinted. Ezért javaslom, hogy végezz mielőbb egy nagy takarítást és szabadulj meg a felesleges dolgaidtól. Megfogsz lepődni, hogy mennyi mindent kitudsz szelektálni vagy feltudsz ajánlani jótékony célokra.

Csökkentsd a találkozók számát

Ha jobban megnézed, a legtöbb találkozó,értekezlet és meeting felesleges. Na jó, persze vannak tényleg fontosak, de ha egy teljes napod csak értekezletekből áll, akkor ott valami hiba van. Ha túl elfoglalt vagy, akkor le kell mondanod például a "Gyere dobjunk be egy kávét!" meghívásokból. Szakíts időt az igazán fontos dolgokra.

Kevesebbet hallgass, kevesebbet olvass

Amikor túlterhelt időszakom volt, arra gondoltam, hogy most nekiállok és elolvasom az összes - a listámon szereplő - könyvet, meghallgatom az összes kedvenc podcastom. Őszintén? Ez rendkívül stresszes. Ehelyett 2-3 könyvre koncentráltam a több száz helyett és csak a legkedvesebb podcastot hagytam a telefonomon.

Tölts időt kikapcsolódással

Levendula fürdő
Hosszú séta a természetben
Séta kocsikázás
Forró tea mondjuk citromfű
Meditáció

Dolgozz a neked legjobb időpontban

Ezt mindenkinek meg kell találni, hogy melyik az az időpont a nap folyamán, amikor a legproduktívabb tud lenni. Van akinek hajnalban, van akinek késői időpont a megfelelő. Ebben az időszakban ugyanis, sokkal hamarabb fogsz tudni megbirkózni a nehezebb feladatokkal, ami által csökkenhet a stressz szinted.

 Szórakoztasd magad

Legutoljára, amikor teljes mértékben túlterheltséget éreztem, kapkodtam, össze-vissza csináltam mindent, semmi sem úgy ment, ahogy szerettem volna. Szóval elég hamar megelégeltem ezt a helyzetet és "kivontam magam a forgalomból" egy remek filmnézős estével. Elfelejtettem mindent, ami aznap történt, elengedtem mindent.

A film végén ránéztem a telefonomra és kiderült, hogy a nap folyamán olyan rémesnek tűnt problémák közül 3 már meg is oldódott. Ezáltal sikerült ismét visszatérnem és visszakaptam az energiámat is, nem beszélve a tiszta tudatról.

Tanuld meg kiosztani a feladatokat

Elképesztő, hogy mennyi felesleges feladatot vállalunk magunkra a nap folyamán, amelyekről kiderül, hogy nem kizárólag csak mi vagyunk rá képesek, hogy megoldjuk.

Ha úgy érzed segítségre van szükséged, akkor merj is segítséget kérni és ne fogadj el plusz feladatokat. Ha képes vagy kulturáltan, érvekkel alátámasztani és elmagyarázni a másik félnek, hogy te most túl vagy terhelve, meglepődve tapasztalhatod, hogy a körülötted lévő emberek támogatni fognak téged és segíteni fognak neked és megértik a helyzeted.

Nem segít a multi-tasking

A mai világban folyamatosan ugrálunk egyik feladatról a másikra majd vissza aztán bejön egy újabb és lassan mindenből csinálunk egy kicsit. Ezek a váltások azonban rendkívül megterhelőek az elménk számára.

A multi tasking hosszú távon nem kifizetődő, egyszerre inkább csak egy feladatra összpontosíts. Ha például te is számítógépen dolgozol, akkor állítsd be úgy, hogy ne zavarjanak meg a folyamatosan felugró ablakok például az új e-mailekről.

Kapcsold ki az értesítéseket

Szorosan kapcsolódik az előző ponthoz, viszont itt most elsődlegesen a telefonodon megjelenő értesítésekre gondolok. Nem is gondolnánk, de a napi stressz legnagyobb része a telefonos értesítések miatt keletkezik.

Kapcsold ki az értesítéseket és figyeld meg, hogyan változik a hangulatod.

Szüneteltesd a közösségi médiát

A Facebook okos és sikeres emberré tett. Na ez még senki szájából nem hangzott el. Nem szükséges állandóan jelen lenned a közösségi média felületein.

Nekem is van egy Facebook oldalam, Facebook csoportom, Instagram, Google+, Twitter accountom,ahol hozzászólásokat, üzeneteket írtok nekem, és ott vannak még a tőletek érkező e-mailek is. Ne értsetek félre, minden egyes üzenetnek, hozzászólásnak, e-mailnek stb. nagyon örülök, de egyesével válaszolgatni ezekre....na az lenne az igazi kihívás. :) Ezért tehát igyekszem naponta csupán két alkalommal ránézni a közösségi média felületekre. Nem vagyok tökéletes benne, de igyekszem fejlődni.

Ehelyett inkább igyekszem értékes tartalmakkal és a privát coachingokkal segíteni nektek, hiszen ez a végső célom.

Írd le a teendőid

Hajlamos vagyok azt hinni, hogy mindent képes vagyok fejben tartani és nincs annál kellemetlenebb amikor rájövök, hogy "Basszus! Ez totál kiment a fejemből!".

Ezért azt javaslom, hogy azokat a dolgokat, amelyeket mindenképpen el akarsz végezni, írd le egy lapra, határidő naplóba stb. hogy ne az elmédben okozzon káoszt és túlterheltséget.

Ismerd fel,ha valamit nem tudsz irányítani

Minden ember életében vannak olyan helyzetek, amire nem lehet befolyással, nem képes irányítani. Ahelyett, hogy depresszióba, stresszbe, túlterheltségbe esnél, ismerd fel, ha valamin nem tudsz változtatni. Fogadd ezt el!

Ha nem tudsz változtatni a helyzeten, változtass a hozzáállásodon.

Az állandó agyalás nem oldja meg a túlterheltséget

Nagyon sok ember felismeri magán a túlterheltség érzését és jeleit, de sokan nem tesznek ellene semmit. A legjobb módszer, ha lépéseket teszel! A változásokat neked kell eszközölnöd, hiszen a panaszkodás és a túlterheltség érzése ebben sem fog neked segíteni.

 

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeolj minket ide kattintva a www.facebook.com/lifeadvisorhungary oldalon! 

Kövess az Instagramon is! >>>