Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

Így hozhatsz ki többet a napodból a szokásaid megváltoztatásával!

2018. július 08. 07:30 - Life Advisor

universe-1351865_640.jpgHa úgy gondolod, hogy rendelkezésedre áll a tudás és minden potenciál a céljaid eléréséhez, de valamilyen oknál fogva mégse működik és nem sikerül elérni a kitűzött célokat, akkor ez a poszt éppen neked szól. Napjainkban az információhiány már nem jelent problémát. Valószínűleg te is hallottál már arról, hogyan lehet az életedet pozitív irányba terelni, több pénzt keresni és hogyan javíthatod a társasági életed.

A szokásaid megváltoztatásával még többet tehetsz!

Ha nem tudsz fókuszálni azokra a szokásokra, amelyeket minden nap alkalmazol, akkor nem a tudás, sokkal inkább az önfegyelem hiányzik. Tehát,ha többet szeretnél kihozni az idődből, akkor csináld jól a dolgokat.

Tűzz ki célokat!

Tudom, hogy ez már sokaknak klisének tűnik, de jelentős probléma a mai napig, hiába mondjuk, hogy tudunk róla. Meg kell tudnod, hogy hol vagy jelenleg és hova akarsz eljutni. A vágy, az egyéni eredmények kiindulópontja, ezért olyan célt válasz, amiért szenvedéllyel küzdesz.

Tudni fogod, ha jó célt választasz méghozzá onnan, hogy egyszerre fogsz két dolgot érezni : izgalmat és félelmet. Érezni fogod az izgalmat, mert inspirálni fog téged, hiszen olyan célt választasz, amelyet szeretsz. Ugyanakkor, ha nagy célod van, félelmet is fogsz érezni, mert tudod, hogy sok munkát és erőfeszítést igényel.

A szenvedély felfedezése még jobb lehet. A legtöbb ember ilyenekre gondol, amelyek elsőre nem kecsegtetnek nagy eredményekkel. A lényeg, hogy neked fontos legyen.

Például, lehet, hogy te videó játékokkal szeretsz játszani, de nem tudod, hogyan lehetne ebből vállalkozás. Nos, ha valóban átgondolod és megfontolod a lehetőségeket, akkor egy csomó üzleti lehetőség felmerülhet benned.

Dolgozhatsz egy játékfejlesztő cégnél, értékeléseket készíthetsz a YouTubeon vagy az interneten, animációt, grafikát, játék történetet készíthetsz.

Bevezetés az emberi viselkedésbe

Észrevetted már magadon, hogy napközben csökken a produktivitásod? Miért alszol tovább, ahelyett, hogy két órával hamarabb felkelnél és lemennél edzeni? Miért pazaroljuk az időnket felesleges tévé műsorokra, ahelyett, hogy a személyes céljainkon dolgoznánk? Vagy például, miért nézünk annyi macskás videót (minden rossz szándékot elkerülve), ahelyett, hogy lépéseket tegyünk anyagi helyzetünk javítása érdekében?

Úgy tűnik, mintha az elménk ellentétesen működne, nem pedig, hogy értünk dolgozna. Az igazság viszont az, hogy egyiket sem teszi. Mi teszünk mindent, azaz mi határozunk meg mindent, a szokásaink kialakításával. A szokásaink pedig nagyjából lefedik a szabadidőnket.

A legtöbb szokásunkat azonban sokkal inkább határozza meg a környezetünk és a kapott minták, mint önmagunk. A jól elvagyunk állapotot a legtöbben érezzük, ha van munkánk és van tető a fejünk felett. Gondolj csak bele, eszedbe jut ilyenkor bárhova is lépni? Ez egyszerűen az, ahogy programozva vagyunk.

Gyermekként még másoljuk, amit szüleinktől kaptunk, sőt 4 éves korunkig nem annyira fejlett a tudatunk, hogy különbséget tegyünk jó és rossz között. Elfogadunk mindent, amit a körülöttünk lévő emberek mondanak.

Hogyan működik a tudat?

Annak érdekében, hogy könnyebben megértsük, hogy működik az elme, egy kis gyorstalpalót szándékozom nektek bemutatni.

Létezik a tudatos és a tudatalatti elme. Mindkettő hatással van a tevékenységeinkre,viselkedésünkre és végül az életünkre. A tudatos tudat az elméd azon része, amely gondolkodik. Elfogadhatja, elutasíthatja a dolgokat sőt, saját ötletei is származhatnak. 6 mentális részt tartalmaz : képzelet, intuíció, ész, hatalom, memória és észlelés.

A tudatalatti elme azonban nagyon különböző szerepet játszik. A tudatos elme ismétlődő cselekedeteit veszi át és szokássá alakítja őket, azaz azokat a dolgokat, amelyeket automatikusan csinálunk, anélkül, hogy rájönnénk.

Miért nehéz megváltoztatni a szokásainkat?

Azért, mert ez az a helyzet, amikor az elméd valóban ellened dolgozik. A meglévő szokásaink már az elménk belsejében vannak (tudatalatti elme) és az új szokásokkal való helyettesítéshez sok idő és munka szükséges.

A szokásokat állandó ismétléssel alakítjuk ki, tehát ha új formát akarsz létrehozni, például minden nap 4 órakor felkelni, akkor ezt folyamatosan ismételned kell, amíg hozzá nem szoksz.

Miután létrehoztad ezt a szokást, automatikusan fel fogsz ébredni és automatikusan kezdesz el dolgozni. Nem fogod többé megkérdőjelezni, hogy tényleg meg kell-e ezt tenned, vagy netán többet kellene aludnod.

Természetesen ezen szokás kialakítása valószínűleg nehéz lesz, mivel ahhoz, hogy ezt megtedd, meg kell hoznod a hajnali 4 órakor kelés döntését újra és újra és újra, amíg szokássá nem válik. Ez a kemény része a dolgoknak,de íme egy kis segítség!

Az akarat és a képzelet ereje

A szokások megváltoztatása a tudatos elmében négy lépésben történik :

  1. Határozd meg, milyen szokásaid vannak
  2. Készülj fel, hogy ezt megváltoztatod
  3. Tudd, hogy mit kell tenned ezért
  4. Építsd be az életedbe

Ez nagyon könnyűnek tűnik ugyan, de valójában nagyon nehéz alkalmazni a saját életünkben. Ha könnyű lenne, akkor nem lenne annyi túlsúlyos ember, mindenki tökéletes lenne és mindannyian vállalkozók lennénk.

A tudatos tudatunkban azonban korlátozott mennyiségű akarat és képzelő erő van, amelyet felhasználhatunk a szokásaink megváltoztatásához, hogy hatékonnyá váljunk.

A hatalom a tudatos tudatunk ereje

Ez az, ami arra kényszerít bennünket, hogy összpontosítsunk valamire és ellenálljunk a külső, zavaró tényezőknek. Tehát, amikor ellenállsz egy szelet csokitorta elfogyasztásának, mert diétázol, használod az akaratod. Ugyanígy, hogy ellenállj a rossz szokásoknak és ellenük cselekedj, sok akaraterőre lesz szükséged.

Az elképzelés képessége, hogy bizonyos képeket kialakíts az elmédben, bizonyos képek létrehozásával. Ez még erősebb. A viselkedési módot valójában az a kép alakítja, amely a mi elménkben van.

Tehát, ha másképp akarsz viselkedni, mint azelőtt, akkor el kell képzelned, hogy hogyan kívánsz cselekedni. Képzeld el magad úgy, ahogy látni szeretnéd magad. A legfontosabb, hogy úgy képzeld el magad, amit teszel, ne pedig azt képzeld el, amit nem akarsz.  Amikor ugyanis a képzelet és az akaraterő harcba száll egymással, mindig a képzelet nyer.

Remélhetőleg jobban élveztétek ezt a cikket, mint amennyire én szerettem volna megírni. Legközelebb, amikor úgy tűnik, hogy nem találod meg a belső fegyelmet, kezdj el dolgozni valamin és emlékeztesd magad arra, hogy hogyan működik az elme.

Használd a fantáziád és hatalmad lesz, hogy eljuss a kitűzött célhoz. Ne fókuszálj a régi szokásokra, kezd el dolgozni új, jobb szokások létrehozásán. Olyan szokásokon, amelyek támogatják azt az életstílust, amelyet élni akarsz.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeolj minket ide kattintva a www.facebook.com/lifeadvisorhungary oldalon!