Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

Stresszes napod van? Íme,hogy nyugodj meg kevesebb, mint 5 perc alatt!

2018. május 23. 07:30 - Life Advisor

scream-1819736_640.jpgElőfordul, hogy néha észre sem vesszük, hogy mennyire stresszesek vagyunk egészen addig, amíg az agyunkban lévő vulkán ki nem tör és nem borít el mindent. Van, akinek az agyvize forr fel, van kinek az utolsó idegszála pattan el, máshogy reagálunk rá. Jó terv ilyenkor visszavonulót fújni, de mi van akkor, ha még hátra van 6,5 vagy még több munkaóra a napodból? Íme, hogy kezelheted a stresszt és nyugodhatsz meg 5 perc alatt.

Remélem azzal tisztában vagytok - de mégis érdemes megemlíteni - hogy a különböző gyógyszerek, nyugtatók nem számítanak megoldásnak a stresszel kapcsolatban. Mi az, ami ehelyett segíthet és inkább javaslok?

Az első a zene. A zenénél jobban semmi sem gyakorol azonnali hatást a motivációnkra és a hangulatunkra. A zene az egyetlen olyan eszköz, ami képes átmenetileg csökkenteni a későbbi degeneratív agyi betegségek tüneteit.

A második a testmozgás, amivel a szervezetünkben felgyülemlett stresszhormonokat tudjuk levezetni. Emellett endorfint szabadít fel a testünkben, amely segít a jó hangulat elérését.

A harmadik a kellemes illat. Az orr közvetlen összeköttetést biztosít agyunk azon részével, amely leginkább az érzelmekhez és a memóriához tartozik. Stresszes pillanataidban ennek is nagy hasznát veheted.

Ha nagyon gyors megoldásra vágy, tehát mit is kell tenned?

Indítsd el a kedvenc zenéd vagy egy nyugtató zenét, amit hallgatsz. Végezz egy-két könnyed gyakorlatot (guggolás, kitörés, nyújtás stb.) Keress olyan illatot, ami boldogságot okoz neked vagy kellemes emlékhez kapcsolódik. (pl. levendula, citromfű de tényleg bármi, amihez jó emlékeket kötsz.

De nézzük részletesebben lépésről, lépésre.

1. lépés : Lazulj egy kellemes zenére!

Lehetséges, hogy éppen a munkaidőd kellős közepén vagy és nem lesz lehetőséged arra, hogy félre vonulj. Viszont érdemes valami lehetőséget találni, ahol zavaró tényezők nélkül tudsz kicsit magaddal foglalkozni, zenét hallgatni és ezzel a stresszt csökkenteni.

A zene ugyanis nemcsak a hangulatunkra, memóriánkra, érzelmi állapotunkra van hatással, de ugyanúgy befolyásolhatja a munkafolyamatainkat és a kreativitásunkat is. Mindenkinek szüksége van arra, hogy a legjobb formáját hozza a munkahelyén.

Érdemes emiatt egy lejátszási listát létrehoznunk. Lehetőség szerint keressünk lassú és szöveg nélküli zenéket. A kutatások ugyanis kimutatták, hogy a pörgős tempójú szöveges zenék segítenek edzés közben felpörgetni magunkat, viszont stressz levezetéshez nem igazán előnyösek. Olyan zenét válassz, ami lehetőséget teremt, hogy átgondolhasd a helyzeted, megbirkózhass a pillanattal és tovább léphess. Ha van olyan dal, amihez érzelmileg kötődsz és boldogságot okoz, akkor azt semmiképen ne hagyd ki.

2. lépés : Pusztítsd el az agyadban lévő ködöt testmozgással!

Amíg nem próbálod ki, nem fogod megérteni miről beszélek, de én már éltem át az a flow élményt, amikor egy edzés után teljesen újra indult az életem és szinte éreztem, ahogy a stressz elhagyja a testem és az elmém. Ez pedig nem csak rövidtávú hatás, hiszen testmozgás közben endorfin is felszabadul a szervezetben, amely tovább segíti a stressz levezetését és hogy meglásd a dolgok pozitív oldalát és ezáltal ismét visszakapd az életed immár kitisztult elmével.

Nem kell egyébként itt sem nagy dologra gondolni. Már akár 30 perc séta is segíthet, ha nem vagy az edzőterem vagy éppen a futás híve.

3. lépés : Az orrod fontosabb, mint gondolnád!

Az érzékek listáján a szaglás gyakran az utolsó helyre kerül. A szaglás ugyanis központi szerepet játszik a memória kialakulásában és vissza idézésében.

Stresszes időszakban számos illóolaj is képes csökkenteni a feszültséget. Ezek közül a levendula a legelterjedtebb és leghatékonyabb. A fenyő illata is szintén hasznos stressz közepette.

Érdemes mély lélegzetet venni. Akkor tudod,hogy kész vagy a légzésed és a pulzusod is újra kiegyensúlyozott.

Visszatérve a legfontosabb, hogy tudd számodra mi működik a legjobban. A fenti módszereket érdemes kombinálni is, amennyire a lehetőségeid ezt engedik.

Neked stresszes napod van/volt? Hogy küzdöttél meg vele? Írd meg a hozzászólásokba!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeolj minket ide kattintva a www.facebook.com/lifeadvisorhungary oldalon! 

2 komment