Life Advisor

A pozitivitás & motiváció forrása!

4 tipp,hogyan kezelj egy nehéz főnököt!

2018. április 25. 07:30 - Life Advisor

suit-673697_640.jpgHa még nem állsz készen arra,hogy otthagyd a jelenlegi munkahelyed, akkor is van lehetőség arra, hogy normális munkakörülményeket alakíts ki. Újra és újra halljuk : az ember nem céget hagy ott, hanem a főnököt. A tanulmányok azt mutatják, hogy az alkalmazottak 50%-a hagyta el azért a korábbi munkáját, mert nem bírta tovább, hogy a főnöke mindenben rendezkedni,szervezkedni akart. 50%! Brutális szám. Íme 4 tipp egy nehéz főnök kezelésére, de csak óvatosan.

Lifecoachként azt szoktam tanácsolni az embereknek, hogy igyekezzenek kontrollálni az érzelmeiket, amikor a főnökükkel beszélnek,tárgyalnak. Általában a szóbeli beszéd híve vagyok, de ebben az esetben oda kell figyelned, hogy nem akarsz semmilyen hidat felégetni. Ugyanis nemcsak hogy nap mint nap ezzel az emberrel kell kijönnöd, de lehetséges, hogy a későbbi előre meneteledhez szükséged lesz a referenciájára. Nézzük mit tudunk csinálni akkor, ha a főnökünk nehéz eset.

  1. Gyakorold a munkahelyen is a mindfulnesst!
    A mindfulness beépítése a munkahelyi létbe gyakran kulcsfontosságú lehet, főleg, hogy segít lecsökkenteni a stressz szinted, ami egy nehéz főnök esetében nagyon jól fog jönni. Mit jelent ez a gyakorlatban? Összpontosíts a jelenre és ne foglalkozz azzal, hogy mit mondott tegnap rólad a főnököd és ne aggodalmaskodj azon,hogy vajon holnap mit fog mondani. A másik fontos dolog pedig a légzés. Amikor legközelebb a főnököd stressz helyzetbe taszít téged, vegyél egy mély levegőt, tartsd bent, lassan fújd ki. Ezt ismételd meg akár többször is, hogy megőrizd a hidegvéred.

  2. Légy empatikus!
    Bár ez nehéznek tűnhet, de legyen bármilyen seggfej is a főnököd, neked akkor is professzionálisnak és legfőképp embernek kell maradnod. Nehéz helyzetbe kerültél a főnököddel? Úgy viselkedik veled,mint azelőtt soha? Lehet,hogy valami olyan dolog történik a magánéletében,amit nem tud kezelni. Az empátia gyakorlása segít megérteni a főnököd perspektíváját és talán arra is rájössz,hogy nem is a te személyeddel van baja.

  3. Vállald a felelősséget!
    A főnököd mindenkivel rosszul viselkedik vagy csak veled? Ha észreveszed,hogy te vagy az egyetlen ember,akinek nincs jó kapcsolata a főnökével, akkor lépj egyet hátra és kérdezd meg magadtól,hogy hogyan jutottatok el idáig. Történt valami, amiért te neked kellene vállalnod a felelősséget? Ha ez a helyzet, akkor azonnal cselekedj. Ha nem, akkor pedig engedd el. Csak ne az irodában.

  4. Hagyd el az irodát!
    Egészséges,normális és teljesen szükséges, hogy kimozduljunk az irodából akkor is,ha éppen stresszben vagyunk. Ellenkező esetben felgyülemlik önmagunkban és az bizony nem jó. Arra viszont figyelj, hogy bár szabadon engedheted irodán kívül az érzelmeid, ha mindezt a kollégáid előtt teszed, esetleges pletykákkal is számolnod kell.

Egy nehéz főnök kezelése bizony nem játék. Ha alkalmazod ezeket a technikákat, de mégsem történik jelentős változás, akkor készítsd az önéletrajzod és válts azonnal. A mérgező munkahelyen lévő karrier nem éri meg. Ha legközelebb nehéz helyzetbe kerülsz a főnököddel emlékezz arra, hogy nem tudod irányítani a főnököd, azt viszont hogy te hogy viselkedsz az adott helyzetben, annál inkább.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel is!

Likeolj minket ide kattintva a www.facebook.com/lifeadvisorhungary oldalon!